Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dårlige dyr fra mand i Nyborg  (Læst 5802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #30 Dato: 17 August , 2013, 21:11 »
Han har haft ringet til mig da jeg havde dværg silker til salg. Genkendte ham dog selv om han har skiftet telefon nummer, så ikke om jeg kunne drømme om at sælge til ham

Whhhoo!! Sejt Janni at du lurede ham. Men hold da op hvor rædselsfuldt, at man også skal være nervøs for at sælge til ham. Jeg har før nægtet at sælge dyr, når fx folk tror de kan have en stamme af store Brahmaer i et hundehus ::)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #31 Dato: 17 August , 2013, 21:55 »
Endnu en grund til ikke at dumpe priserne på sine dyr ;) Forfærdeligt at sådan en mand skal skumme fløden, af ens avlsarbejde øv.
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #32 Dato: 17 August , 2013, 23:27 »
Er der nogen som kan sige om han er en ældre mand som kører i en rød invalidekassebil??   
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #33 Dato: 17 August , 2013, 23:37 »
Er der nogen som kan sige om han er en ældre mand som kører i en rød invalidekassebil??   
Netop
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #34 Dato: 17 August , 2013, 23:43 »
Er der nogen som kan sige om han er en ældre mand som kører i en rød invalidekassebil??   

Hvis det er ham jeg tænker på så gør han og går med krykker
han var her en gang for at hente dværg wyandotter den gang fik jeg at vide han kom fra Sjælland
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #35 Dato: 17 August , 2013, 23:48 »
Føj. Må man ligge et foto ind af ham eller er det mon også et brud i loven.

Ligger nogen inde med foto, navn,adresse, telefonnumre osv. vil jeg ihvertfald gerne bede om det i en privat besked.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #36 Dato: 18 August , 2013, 00:11 »
Puha, for en kedelig tråd.
Manden minder lidt om ham jeg 'løb ind i' fra Greese ved Frederikssund. Han lavede dog mange af kyllinger fra egne dyr. Han havde blot ikke den bedste kontrol mht til at holde racer/stammer adskilt, og så fik jeg en gang Mareks med oven i hatten.

Nå, men manden fra Nyborg er 'beskyttet' af persondataloven. Det må vi leve med.

Men han er vel ikke hævet over loven om hvad der skal oplyses om det man sælger, selvom han sælger 'privat'? Eller det er han måske netop fordi han sælger 'privat'?

Jeg ved det ikke. Men et eller andet burde gøres for at stoppe hans aktiviteter.
Alle der er blevet taget ved næsen via DBA og G&G, burde kontakte disse to medier og gøre opmærksom på problemet, med krav om at der blokeres for hans annoncering.
Jeg er klar over at han blot kan skifte brugernavn/profil, men mon ikke begge medier kan filtrere på IP-adresser. Den kan han også få skiftet, m e n, det er jo ikke sikkert han ved det.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Frederik D. Almar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 40
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #37 Dato: 18 August , 2013, 00:53 »
Er der nogen som kan sige om han er en ældre mand som kører i en rød invalidekassebil??

Det er lige præcis ham!

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #38 Dato: 18 August , 2013, 08:49 »
Der kan vist ikke mere være svært at "finde" denne person og så undgå at handle ved ham. Han er vist beskrevet tilstrækkeligt.

Vi har fundet 7-8 tilfælde beskrevet her på forum, hvor folk har haft en dårlig oplevelse med ham, købt dyr som er blevet syge kort efter (vi snakker døgn) eller var syge da de kom. Dyr med utøj. Haner som er solgt som høner eller ikke-kønsbestemt ved farver der af folk med erfaring let kan kønsbestemmes. "Forkerte" racer eller racer som slet ikke findes i Danmark.

Der er også nogle som har købt høns ved ham som der ikke er noget i vejen med. Så det er meget tilfældigt og helt uden nogen garanti hvis man køber ved ham. Et rent lotterispil.

Jeg vil imorgen (mandag) tage fat i Gul&Gratis samt DBA og høre hvad/om de vil gøre ved ham. Ud fra det her og så det faktum at han bruger billeder som han ikke har ret til, så forventer jeg faktisk at de lukker ham ned. Også fordi de ikke har reageret på flere henvendelser om snyd med billeder... Så har G&G en dårlig sag.

Om han dukker op igen, sikkert. Men så kan han jo lukkes igen...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #39 Dato: 18 August , 2013, 09:11 »
Super Finn /o
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #40 Dato: 18 August , 2013, 09:31 »
Der kan vist ikke mere være svært at "finde" denne person og så undgå at handle ved ham. Han er vist beskrevet tilstrækkeligt.

Vi har fundet 7-8 tilfælde beskrevet her på forum, hvor folk har haft en dårlig oplevelse med ham, købt dyr som er blevet syge kort efter (vi snakker døgn) eller var syge da de kom. Dyr med utøj. Haner som er solgt som høner eller ikke-kønsbestemt ved farver der af folk med erfaring let kan kønsbestemmes. "Forkerte" racer eller racer som slet ikke findes i Danmark.

Der er også nogle som har købt høns ved ham som der ikke er noget i vejen med. Så det er meget tilfældigt og helt uden nogen garanti hvis man køber ved ham. Et rent lotterispil.

Jeg vil imorgen (mandag) tage fat i Gul&Gratis samt DBA og høre hvad/om de vil gøre ved ham. Ud fra det her og så det faktum at han bruger billeder som han ikke har ret til, så forventer jeg faktisk at de lukker ham ned. Også fordi de ikke har reageret på flere henvendelser om snyd med billeder... Så har G&G en dårlig sag.

Om han dukker op igen, sikkert. Men så kan han jo lukkes igen...


Det syntes jeg er et rigtig godt interiativ Finn. Jeg har døjet utrolig meget med denne persons handel med høns der ikke opfylder det lovede og forventede.
Jeg har oplevet det på den måde, at jeg ofte har haft besøg af nystartede hønse ejere, der ønsker at købe Orpington hos mig, og som efter hvad jeg hører folk fortælle, i den grad er blevet snydt. Jeg har bl.a. set folk have taget en stamme med, på min opfordring med henblik på kønssortering, og når så denne stamme på "1,5" med lethed kan bestemmes til 6,0 og når jeg kan konstatere at det har sælger med lethed kunnet konstatere i adskillige uger, så er det da bestemt ikke at overdrive, at kalde det svindel og humbuk.
Derudover er det syge, utøjs-befængte, og forkert køn, ikke angiven race og/eller krydsning som køberne udsættes for.

Jeg bliver simpelthen så ked af det på alle disse, ofte ny-startede hønse-ejeres vejne, det havde været meget bedre at de havde været sådan en oplevelse foruden, og fået en god opstart med gode dyr.

NB: den i denne tråd omtalte person, har profil her på FjerkræForum, dog har han ikke været aktiv i meget lang tid.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #41 Dato: 18 August , 2013, 14:32 »
hmm der er sikkert en der handler i Nyborg, men oss mange tvivlsomme landet rundt, hvis man vil ha en race i en farve, og gider interessere sig for hvad man får, bør man jo finde en opdrætter hvor man ser moderdyrene, og ser hvordan de lever, og holde sig fra de nemme og billige, man får oftest hvad man betaler for, sjældent mere.

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #42 Dato: 18 August , 2013, 15:45 »
Jeg vil kun sige at den med racer/ nyopdræt kan man ikke klandre ham på, jeg har selv og gør det stadig opdrættet farver på både Silkehøns og Engelske araucanaer som ikke er i landet eller som har været udstillet. :)
Men det andet han sælger syge dyr og dyr i stammer og de så er haner alle sammen og folk herinde kender ham for at købe hanekyllinger til slagt, og han så sælger dem videre som høner, det syntes jeg er noget svineri  >:( overfor nybegynder for de har ikke en jordisk chance for at se fejl og sygdom som os andre som har haft høns i mange år, men samtidig undre det mig at hvis han opkøber dem rundt omkring og sælger dem hurtigt efter og de så bliver syge et par dage efter hos trådstarter
Altså må nogle som sælger til ham have syge dyr gående især når vi taler om hønselammelse/ marrik (staves) vi fik engang høns haleløse araucana fra Tyskland og fra dem fik vi marrik og det fandt vi først ud af da vores Engelske Araucanaer kyllinger havde deres første fjer skifte, der kommer det i udbrud.
Med hensyn til brug af andres billeder så tror jeg at nogle herinde skal gribe i egen barm, jeg har set mange billeder herinde fra min mors og min hjemmeside men også på G&G og DBA
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #43 Dato: 18 August , 2013, 15:47 »
Det er altså en af hovedgrundene til at jeg racede rundt herinde rigtig længe før jeg købte af en her på forum. Her bliver man jo både brændt, hængt, skudt og gravet ned hvis man fusker. Det er jo også en sikkerhed for mig, og en af hovedårsgerne til at jeg så godt kan lide dette forum.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline hønehuset

  • Bruger
  • Indlæg: 1 544
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Dårlige dyr fra mand i Nyborg
« Svar #44 Dato: 18 August , 2013, 16:29 »
Det er altså en af hovedgrundene til at jeg racede rundt herinde rigtig længe før jeg købte af en her på forum. Her bliver man jo både brændt, hængt, skudt og gravet ned hvis man fusker. Det er jo også en sikkerhed for mig, og en af hovedårsgerne til at jeg så godt kan lide dette forum.

Ej desværre ikke helt rigtig. Jeg købte 2 høner af en her fra forum som jeg fik et lift til. Heldigvis ved jeg per erfaring nye dyr skal i karentæne så man kan opdage hvis noget er galt, så flokken ikke smittes. De to høner var så befængt af utøj at de havde store sår og fulde af halsorm. Den ene døde 1½ døgn efter modtagelsen den anden blev aflivet samme dag. Ydermer var hverken størrelse eller form i nærheden af standart. Trist, men man skal enten kigge nye dyr rigtig godt igennem, eller vide hvis ikke de er set inden køb, så kan man nemlig virkelig blive skuffet.

Tilgengæld har jeg fået de sødeste og smukkeste 2 hønsepiger af Janni her fra forum, ganske gratis lige efter vores egne høner blev dræbt af hunde. De er blevet vores allesammens kæledækker, og frøken Himmelblå er allerede blevet mor, og vi glæder os sådan til at se når hendes hønepige og hanedreng er fuld fjeret. *p Lille sorte nys er sådan et lille livsstykke, og lugter gobidderne inden vi overhovdet er nået hen til hende ;D Hun er ungernes favorit, hendes æg er til ungernes madpakker, og er ganske lette at kende da de er meget mørke. Det er bare de fineste hønseveninder, og de er også hanefars ynglingskoner ;) Så her er der virklig lykke. Janni er en dygtig og meget ærlig sælger, og jeg kan varmt anbefale nye som gamle at få dyr fra hende. /o

 
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder


O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"