Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hanekamp hjælp  (Læst 1949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #15 Dato: 05 Februar , 2008, 13:48 »
Jeg er nu ikke så nervøs af  mig, og jeg ved  at blod ser ud af meget, men når der løber en lind strøm ned af lapperne, og vandet i vandskålen er rødt og kanten på alle fade og fodertønder er smurt ind, og Hanse iøvrigt svinger lapperne i en uendelighed, fordi det kilder, så er der en mulighed for at forbløde, en hane indeholder jo ikke mange dl. blod, og faktisk var jeg mere bekymret for hønsenes interesse for hans lapper, for de piller, og høns der piller de kan nærmest æde hanen hvis han bløder,,,, Min allerførste hane en hidsig newhampshire blev revet i lapperne, af hvad ved jeg ikke, men han var ikke meget værd da jeg fik set på ham, han stod helt stille og lod hønsene nippe i ham og da jeg skubbede til ham, væltede han, så han blev hurtigt aflivet, inden han skulle lide den tort at blive ædt af sine egne madammer.
Faktisk er kam og hagelapper meget blodfyldte og da lapperne hænger nedad bliver der jo ved med at løbe blod til.
Nu er han jo frisk igen, og den fede vaselineagtige creme har stoppet hullerne så det ikke bløder mere.
« Senest Redigeret: 05 Februar , 2008, 14:35 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #16 Dato: 05 Februar , 2008, 14:39 »
Og her er så det billede af den stakels fyr, da han i går sad i køkkenvasken og lod sig behandle.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #17 Dato: 05 Februar , 2008, 15:44 »
Mon ikke vi kunne få et reklame tilskud fra Elisbeth Arden? ;D
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #18 Dato: 05 Februar , 2008, 15:48 »
Skal spørge...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #19 Dato: 05 Februar , 2008, 18:37 »
Og her er så det billede af den stakels fyr, da han i går sad i køkkenvasken og lod sig behandle.


Ej hvor ser han dog ud. Han har virkelig fået klø.. Godt at høre at han har det bedre i dag. Sikke en 'kamphane' ham Kaj!
Hilsen Susanne

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #20 Dato: 05 Februar , 2008, 19:37 »
Ina-har du tænk på at det måske er blåbær som har sat fighten igang? Selvom der ikke er nogen hane som har fået hende endnu så kan selve tilstedeværelsen af en nyankommen parringslysten dame vække sindende i kog. Og det kun på de nye lyde. Jeg ved det fordi jeg har set hvordan mine kan reagere når de er/har været på udstilling og har hørt på de andre fremmede. Da jeg afholdte hønsedag i Barnevelderklubben var der pludselig også hanekamp blandt unghaner/søskende som ellers aldrig før havde slåsset. Alene fordi de kunne høre andre-og de gik langt fra hinanden og kunne intet se til hinanden.
OG-så er det jo osse sådan at Barnevelderdamer er specielt attraktive og lækre. ;) :D
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #21 Dato: 05 Februar , 2008, 20:20 »
Jeg er da ret sikker på at det nok ikke har noget med blåbær at gøre, for selvom hun gik lige ved siden af ham sammen med andre høner, var han jo lukket inde, og min sussex slås ikke med den gule orpington som han går sammen med og bor sammen med,,, det har de fundet ud af,, men Røde Kaj, nu døde Kaj var brudt ud af sin dør  :o og for lige ud i hovedet på den uvidende sussex, der i øvrigt ikke er nogen ørn til selvforsvar. :P
Der er kommet en dejlig ro i hønsehuset til aften, ingen uro ved sengetid som der plejer... :D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #22 Dato: 06 Februar , 2008, 13:39 »
Nu hvor Kaj er død, kan du jo få superhøns (Bl.mellem Sussex og Orpington).

Og har I spist Kaj? :P
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #23 Dato: 06 Februar , 2008, 13:51 »
Nej vi har ikke spist kaj, der var ingen der gad skrælle ham i nattens mulm og mørke. ::) skammeligt
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #24 Dato: 06 Februar , 2008, 18:57 »
Stakkels lille Hansemand det ser ud som om, det var en voldsom omgang  :-\ Og stakkels Kaj - trist når der kun er et øksehug mellem at være "rød" eller "død"  ;D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: hanekamp hjælp
« Svar #25 Dato: 08 Februar , 2008, 10:22 »
Synes kun der er et bogstav...... ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!