Forum > Høns

æg forsendelse

<< < (2/3) > >>

Bente E.:
Jeg modtog for et par uger siden 20 faverolles-æg, de var puttet i alm. æggebakker med et lag syntestisk vat (som mellemforet i en billig skijakke) hen over, derefter var de to bakker individuelt pakket i syntetiske vatplader, derpå puttet i en papkasse, hvor resten af pladsen var fyldt ud med sammenkrøllet karduspapir. Det virkede tilforladeligt, men to æg var i stykker. Det var ikke de mest tykskallede æg, skal siges, men alligevel.

frydensberg:
Selvom der er noget maskinel sortering af pakkerne, så er hovedparten af håndteringen altså manuel.
Jeg er distributionsleder i pakkedistributionen... og jeg garantere at mine folk tager hensyn til det der står på pakken... -og jeg tror der gælder de fleste pakkebude :-)

Tilgengæld får breve (maxibreve) en mere hårdhændet sortering, så hold jer til pakker, de "slides" på maskinerne og bæres af mennesker.

maja1981:
jeg har også modtaget æg som der beskrives.

hvert æg pakket med køkkenrulle og i æggebakke. og de er sat i en større kasse med halm omkring.

alle 30 æg var intakte. dog havde en del rystet luftlomme. der kom kyllinger ud af de fleste befrugtede æg, rystet luftlomme eller ej.

Bente E.:
Hvordan kan man se om æggene er blevet rystet?

Marianne Vedel:
Så sidder luftblæren forkert eller flyder rundt.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version