Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: allerallerførste udstilling  (Læst 761 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
allerallerførste udstilling
« Dato: 04 November , 2012, 21:00 »
Hej hønsevenner

jeg er netop kommet hjem fra restaurant. På bordet stod ikke flag i anledning af fødselsdag, men min nyvundne ærespokal fra min allerførste hønseudstilling!! (se mig sidde med armene over hovedet igen til stor undren for gemalen).

Jeg klarede det - jeg overlevede - jeg trækker vejret endnu - jeg blev ikke til grin (altså... det hjælper meget med selvironi og overbærenhed over for dem, der ikke ejer høns) - I'M STILL STANDING!

Min handyman havde lavet 2 transportkasser med 6 rum i hver, så jeg havde meldt 12 dyr til fordelt på 8 høner og 4 haner. Jeg kunne jo ligeså godt fylde kasserne op! Anede nærmest ikke hvad jeg skulle kigge efter og tænkte, at hvis jeg tog dem, jeg SELV ud fra kammen alene syntes var de bedste, så måtte det bære eller briste. Og det bar!

1 høne havde beskadiget kam, 1 hane havde tvillingetak, 1 hane fik 91 point, og resten på nær 2 fik 92 og 93 point. Jeg var pavestolt og fattede ikke en meter. Var taget derop uden familien for at have tid til at blive klogere uden børn og mand at tage hensyn til også.

Den ene høne har min datter fået og den ene hane har min søn - i mit navn, men herhjemme har de farveringe på, så de kan genkendes. Begge dyr fik 93 point. Da børnene kom med senere på dagen havde deres 2 dyr som de eneste på hele skuet vundet små legopakkepræmier! De var så stolte de børn. Utroligt hvad en lille tur i fakta kan gøre  ;)

Daniels hane og 2 af mine høner vandt tilsammen en ærespræmie. Tænk, jeg har høner, der fik 94 og 96 point! VILDT!

Jeg har mistet min udstillingsjomfruelighed, og det gjorde ikke engang ondt!  ;D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #1 Dato: 04 November , 2012, 21:06 »
Tillykke Julie, flot og godt gået :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #2 Dato: 04 November , 2012, 21:25 »
Tillykke, udstilling er nu ikke så farligt endda.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #3 Dato: 04 November , 2012, 21:47 »
næh det har du helt ret i. Hvis nogen har kolde fødder skal jeg PERSONLIGT øse ud af min nybegyndererfaring. Og gud ved at jeg ikke har gjort det let for mig selv at nå til udstilling overhovedet, så hvis nogen er bange for at det er svært og omstændigt eller får lidt hjertebanken på den tvivlsomme måde bare ved tanken, så er også jeg nu garant for at det nok skal gå alligevel.

En af mine bekymringstanker gik nemlig bl.a. på at "alle de der erfarne folk får det til at lyde så let, og samtidig skal man se efter 45.000 forskellige ting og huske dit og dat undervejs og udvælge og burtræne og vaske og style og åh, jeg får hjerteflimmer" Det virkede modstridende at det skulle være lige til og der så var så meget at kigge efter og huske at gøre inden osv. Lidt ligesom når man skal starte til golf og man så får en prøvelektion og træneren lige synes man skal have ALLE hans gode tips i løbet af 20 min. I stedet for at sige: Det her er op, det her er ned, hullet er dér, bolden er dér - prøv så.

OG DETTE ER ABSOLUT IKKE MENT SOM KRITIK af nogen som helst. Alle er så hjælpsomme og når man er ny kan man godt have tendens til lige at skulle lytte til ALLE eksperterne for at gøre det rigtigt første gang. Jeg blev nok overvældet og endte med at strunte i det og prøve alligevel. Keep it simple er mit bedste begynderråd.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #4 Dato: 04 November , 2012, 21:50 »
Tillykke og det gik da rigtig godt. Det kan du godt være stolt af og især med en på 96 point. Så har du allerede noget at leve op til næste gang.

Og du har helt ret med at man skal holde det enkelt første gang man skal udstille.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #5 Dato: 04 November , 2012, 22:14 »
Tillykke Tillykke Julie  <I <M
Sådan, det er nemlig slet ikke så slemt. Bare et spring....... og så må man jo bare se hvor man lander.
Du landede jo rigtig flot  /o /o /o
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #6 Dato: 04 November , 2012, 22:16 »
Godt gået  /o
mvh Jesper

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #7 Dato: 04 November , 2012, 22:18 »
tillykke julie, flot gået
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #8 Dato: 04 November , 2012, 22:34 »
Stort tillykke. Hvor må det bare være en stor oplevelse, både med at få dyrene udstillet og så tilmed få så store point.

Jeg vil også meget gerne prøve udstilling med tiden.

Måske jeg kan udstille mine hvid/sort columbia brahma til næste år. De er godtnok fra maj 2012. Men de kan vel godt udstilles året efter??

Hvor mange skal man ha med. Jeg har jo kun 1.3 i den farve..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #9 Dato: 04 November , 2012, 22:48 »
Du kan nøjes med at ha 1 med :-):-) og den der vandt hos os i år var fra sidste år, så det er ingen hindring  /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
allerallerførste udstilling
« Svar #10 Dato: 04 November , 2012, 22:51 »
Tillykke Julie!! Hvor dejligt at høre! Det er da virkeligt en flot debut!! :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
allerallerførste udstilling
« Svar #11 Dato: 04 November , 2012, 22:59 »
Sejt gået Julie!! Uhadada det lyder genkendeligt, på nær lige den der med at springe

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #12 Dato: 04 November , 2012, 23:00 »
Jeg gør mig ikke i udstillinger, men derfor kan jeg da godt kippe med  <I for et flot begynderresultat. Tillykke.
Mvh
Erik Andersen

Offline fle.bir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 393
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #13 Dato: 05 November , 2012, 06:57 »
 !cw
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: allerallerførste udstilling
« Svar #14 Dato: 05 November , 2012, 07:15 »
Flot, Julie /o
Det er nemlig rigtig sjovt og hyggeligt at udstille, og når hønsene endda giver en ærespræmie er det jo rigtig sjovt.
Så til alle andre kan jeg bare sige: "Go for it", det er et sjovt og hyggeligt aspekt af at holde høns. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk