Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så er det bevist, høns skal have frisk græs  (Læst 1275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Dato: 02 Februar , 2008, 01:17 »
 ::)

http://http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article969612.ece

at høns  har godt af frisk græs ved vi, men nu kan man ligefrem vise, at æggene bliver sundere at spise , noget vi også ved,
 nu ved industrien det også, men den kan aldrig efterligne det naturlige, selv om den prøver.

Og i dag skal mine høns på græs ;)

Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2008, 09:09 »
Og i dag skal mine høns på græs ;)
Vibeke

Ja det er bare skønt.. De drøner rundt derude. Tornadoer med vingerne ude som balancebomme. Hvor er det skønt at se. Alle deres yndlingssteder skal undersøges. Der er gang i madlyden hos Jakobsen.. Ikke en spire skal glemmes  ;D
Hilsen Susanne

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2008, 09:51 »
Jeg smutter også ned i kolonien i dag og lukker silkerne ud på græs, jeg tager mit kamera med :)

Offline Brita

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • kolde fødder
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2008, 10:30 »
Herlig beskrivelse Susanne!
Jeg har næsten lige mange haner og høner. De hygger sig parvis og er begyndt at kikke efter gode gemmesteder. Hanen prøveligger. Det er sjældent der er slagsmål. Har stadig min første ringmærkede, præmierede hane. Han er 6 år nu og stadig lige smuk. Måtte redde ham for et par år siden, hvor han havde fået tæv af sin søn. Pakkede ham ind i et håndklæde og lagde ham i solen, hvor han kunne ligge og komme sig lidt. Det var vist stoltheden, der havde fået et alvorligt knæk. Men nu har han styr på det igen.
Brita

Dolly Duck

  • Gæst
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2008, 11:04 »
Høner på grønt gress, det høres helt herlig ut! Her som jeg bor (i Norge!) er det masse snø, og det snør og snør! :(
Lenge til grønt gress ennå, men jeg gleder meg til mine høns kan få komme ut! Nå er det bare ender, gjess og faktisk etpar Skånske Blommer som trosser været og labber seg gjennom snøen!

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2008, 15:50 »
Vores høns har også været ude hele dagen, lige indtil sneen satte ind her midt eftermiddag, så skuttede de sig noget, og krøb sammen, så jeg tog dem ind igen.
Men herligt at se dem tulle rundt i haven.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Hanne

  • Gæst
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2008, 17:36 »
Mine kom ikke ud - for jeg tør ikke for den dumme ræv!!


Offline Brita

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • kolde fødder
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2008, 22:07 »
Da jeg købte mine første høns, købte jeg samtidig en lille rævejæver, border terry, tror jeg han var, men oplært til jagt. Var spændt på, om han også ville jage hønsene. Men det er morsomt at se, at alle mine dyr faktisk opfører sig som samboende. Det er vildt hyggeligt. Kyllingerne kunne næsten hoppe op på ham. Han lå fuldstændig stille for ikke at skræmme dem. Desværre kom jeg til at køre ham over, da han løb ind under bilen bagfra. Min lille collie jagter hønsene. Det er jeg ked af. Så de holder sig ude bagved, hvor hun ikke kommer.
Da jeg skulle lukke hesten ud igår, sad der en høne på ryggen af hende.
Behøver jeg at sige, at der er hyggeligt i min lille stald, selvom den er gammeldags.
Brita

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #8 Dato: 05 Februar , 2008, 13:38 »
Høner på grønt gress, det høres helt herlig ut! Her som jeg bor (i Norge!) er det masse snø, og det snør og snør! :(
Hej Dolly.
Det skal du nu ikke være så ked af. Vi glemte at lukke badeværelse-vinduet i aftes, så da vi skulle i seng var der syv fede myg som svirrede rundt. Det er altså heller ikke noget at råbe hurra over. Frygter allerede sommerens mygeplage og håber på en ordenligt dyne sne og kulde - bare et par uger...  ;)

Dolly Duck

  • Gæst
Sv: Så er det bevist, høns skal have frisk græs
« Svar #9 Dato: 05 Februar , 2008, 14:58 »
Ja, myggen er en plage, og den lengter jeg ikke etter! ;D Idag regner det forresten, og snøen minker. Mine Jærhøns dverger er ute i dag, de er hardføre og bryr seg ikke mye om snø! To av dem satt på taket til gåsehuset og pusset fjærene i regnet! :D