Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Oplysninger søges om gammel postkort fra Odense  (Læst 944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Oplysninger søges om gammel postkort fra Odense
« Dato: 01 Februar , 2008, 10:27 »
Jeg samler som mange af jer ved på frimærkehøns og postkort  ;D

I min samling sidder der et gammet postkort fra Odense, det viser en mand der står foran en hønsegård. Jeg har indtil nu fundet ud af det må være fra Den Gamle Klædefabrik? Hvis I kigger nærmere efter vi I se flere rækker af hønsegårde, så det har åbenbart været en form for fjerkrækoloni. Jeg ved ikke hvornår kolonien var der og hvem der havde haverne, men måske de ansatte? alle informationer modtages med kyshånd  :-*

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Oplysninger søges om gammel postkort fra Odense
« Svar #1 Dato: 02 Februar , 2008, 08:52 »
Er der slet ingen fra det fynske der ved noget om de gamle fjerkræhaver?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Oplysninger søges om gammel postkort fra Odense
« Svar #2 Dato: 02 Februar , 2008, 09:21 »
Prøv at skrive til Fyens Stiftstidende, Bagsiden
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Oplysninger søges om gammel postkort fra Odense
« Svar #3 Dato: 02 Februar , 2008, 09:32 »
Med lidt google søgning kommer der frem at Brandts klædefabrik i deres storhedstid havde deres egen lille by med sparekasse, købmand osv. Samtidig flyttede mange fra landet til byerne for at finde arbejde og de havde deres husdyr med. Deriblandt høns og duer. Så måske dit postkort viser en af de få der virkelig gik op i avl med høns og/eller duer?

Måske du også kan få mere info fra Odense bys museer? De har bla. en del billeder fra Brandts liggende online.
http://museum.odense.dk/
Hilsen Susanne

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Oplysninger søges om gammel postkort fra Odense
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2008, 09:49 »
God ide Susanne, det havde jeg ikke selv tænkt. Manden på billedet havde høns hvis du kigger nøje efter så går der noget der kunne ligne en sort italiener? i hans hønsegård.

Jeg skal udstille min samling igen i 2009 hvor Odder filatelist klub har en landsudstilling og der skal det med, men gerne med mere info omkring. :)