Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4564 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #30 Dato: 24 Maj , 2012, 20:37 »
*p Tillykke med de nye høns og Elvio *p

@Kirsten: Jeg ved ikke hvad der skete for trafikken i dag. Vi sad i kæmpekø på Holbækmotorvejen (som vi plejer /d), kø ved Tølløseafkørslen og gudhjælpemig kø ved vores rundkørsel langt ude på bøhlandet :o. Mon det er pinsetrafik til sommerhusene? Det tog os en halv time længere end det plejer at komme hjem i dag.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #31 Dato: 24 Maj , 2012, 21:25 »
Ja Helle, tak for i dag! Jeg håber at alle finder ud af det med hinanden. Jeg skal lige love for at det var tomt at komme hjem - ikke en høne i haven :o. De fleste var gået med Ernesto (Elvios far) ind i det nye hønsehus - men tre af Elvios koner var går på "plads" uden Elvio :'(.
Nå, nu er hunden tømt, høns, kyllinger og kaniner fyldt, hunden motioneret (badetur i dejligt vejr) og fyldt - så nu må det vist være vors tur :).
Jeg ser frem til en melding om at du har fået en godbid af Elvio - så véd jeg at han har det godt ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #32 Dato: 24 Maj , 2012, 22:10 »
Jeg har ikke fet godbid af Elvio :-\ - men han gjorde sig meget hurtigt gode venner med manden min, da han kom hjem - og HAN  har fået godbid /1 - så Elvio kan bare vente sig i morgen.

Grøn Høne vil ikke sove sammen med Elvio - og for første gang i sit liv er hun ikke gået i huset for natten.Hun har lagt sig til at sove i sommerredekassen under plantebordet på terrassen - så om lidt skal jeg ud og plukke høns ...det er laaaaangt over sengetid
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #33 Dato: 24 Maj , 2012, 22:32 »
Nejda, sikke en nedtur :o. Nå, her viste det sig jo også at han havde givet Gert en vindrue før jeg fik regnormen.... Så det kommer nok.
Værre er det da med Grøn Høne, der vil forblive jomfru ::). Det er måske for meget med en latino-kæreste? Jeg håber da at hun skifter mening når hun finder ud af at Elvio er en gentleman.
Nå, god hønseplukning!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #34 Dato: 24 Maj , 2012, 22:49 »
@Ankerine - hmmm...jeg tror mere på, at det er fordi Elvio lige ordnede Sorte Marie lige for øjnene af Grøn - så blev hun sgu sur >:( Jeg har billeder af det...og en masse mere - men det må blive lagt i galleriet i morgen.

Hele familien Araucana plukket fra hønsehusets tag og Grøn hentet fra terrassen - så nu er der fred..og ro.

Sov godt og godnat :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #35 Dato: 25 Maj , 2012, 19:04 »
For en time siden stod en næsten, næsten nabo ved døren og oplyste, at en lille, grå høne stod inde i hans have og hans to main coon katte var ret interesserede :o - SHIT - en af Elvios medbragte søstre var stukket af - bævrede af angst styrtede jeg afsted med fuglenet og en tilfældig godbid fanget i farten...velvidende at høne( endnu uden navn) var møg bange, ikke kendte omgivelserne og sikkert ikke vidste hvor hun boede.

...og ganske rigtig høne var skrækslagen, vidste ikke hvilken vej hun skulle løbe - så hun løb i alle retninger - ud på vejen, under hække, over hække, under biler, gennem haver ...og jeg prøvede at lokke og ikke jagte og skræmme - med hjerte bankende oppe i halsen. Jeg turde ikke tabe hende af syne og hente assistance - og efter meget lang tid fik jeg hende trængt op i en krog og fat i ryggen på hende, men inden jeg fik rigtig fat, havde hun vredet sig løs med tab af rigtig mange rygfjer. Her var jeg ved at miste håbet om at få fat i hende, for nu var hun endnu mere bange for mig..det lille, stakkels pus. Heldigvis blev hun så skræmt, at hun gemte sig i et betonrør, hvor jeg endelig kunne fiske en træt og bange høne ud. Næsten en times jagt og en panisk høne.

Nu er hun lukket inde i hønsegården igen sammn med sin søster. Det der går ikke. De to kommer ikke ud de første par dage. Nu skal de 100% kende deres hjem..og jeg skal have udtænkt en løsning på hegnet hun sansynligvis har forceret. Desuden skal jeg have genvundt hendes tro på mig - for det kan måske være ok, hvis hun også bliver gå tur høne som Grøn, men først når hun er tryg her, tryg ved mig, kender sin indkørsel og kommer når man kalder.

Griiiiim oplevelse..for os begge to - men heldigvis med en god afslutning dog med tab af en håndfuld fine, bløde fjer og dun.

Ankerine- det var den mørkeste høne

PS - på et tidspunk kom en dame forbi med hund i snor- hun stoppede op med en gøende hund, så høne spænede en anden vej. Konen siger så tørt mens hun lader hunden blive ved med at trække i snoren og galpe op: " du må jo lade være med at lukke dine høns ud, når du ikke kan fange dem igen" - den forbandede kæl..... skal jeg have kvalt i morgen - når jeg "fanger" hende >:( >:( /3 /1 /1
« Senest Redigeret: 25 Maj , 2012, 19:10 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #36 Dato: 25 Maj , 2012, 21:28 »
Hun er helt sikkert søster eller i nær beslægtning med min Laura, som også kommer fra Kirsten. Hun har nemlig besluttet at hun ikke gider bo med de andre høns, så hun er nu for 2. aften i træk pist væk. Ingen spor af hende - hun må jo ligge et eller andet sted uden for hønsegården. Det bryder jeg mig ikke om, men jeg har ikke en chance for at finde hende i al det buskads vi har :-\.

Og sikke en oplevelse du fik. Det var synd for både dig og hønen, men det var sørme godt du fik hende med hjem igen. Damen med hunden: Nogen gange har man virkelig lyst til at....  /1.... Ja man har så!

Sov godt, jeg håber dagen i morgen bliver bedre *k.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #37 Dato: 25 Maj , 2012, 22:02 »
Jeg håber også at din hønsedag bliver bedre i morgen Tanja. Laura kan ikke blive ved med at ligge ude, ræven er også hos jer - og jeg  *k *k *k så meget for Frede
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #38 Dato: 25 Maj , 2012, 23:27 »
Det kan godt være at hønsene skal være inde i nogle dage, Helle - de prøver vel at finde hjem. Her har de ikke været spor nervøse for maine coon-katte som de kender godt fra genboen. Dem har de ofte spist sammen med - så det tror jeg ikke at der sker noget ved.... Gule labradorer har de heller ikke respekt for (men omvendt ::)) så det må være fordi den forbipasserende hund har været af en anden model. Glæder mig til at høre om en kvalt hundeejer. Nogle af dem er altså bare for dumme :blank: Den mørke høne stammer fra Ernestos flok så hun er ikke blandt "sine egne" - men det kommer vel.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #39 Dato: 26 Maj , 2012, 07:02 »
Tak Ankerine for oplysning om, at mørk høne er "lidt fremmed" - for vi har talt en del om her, at Elvio altså ikke lever vanvittig godt op til ry som gentleman overfor mørk høne - da araucanaerne igen lagde sig til at sove på hønsehustaget i aftes, var han ligefrem ganske uforskammet over for hende.

Jeg må med skam sige, at det helt er min egen skyld, at høne skulle udsættes for sin grumme springtur, for jeg havde ikke fået lukket hegnet ordentlig, så hun er bare gået på "lovlig vis" ud i verden for at finde hjem og fandt så maine coons, som hun kender - det er da egentlig ret begavet gjort ;D

Grøn Høne er gået morgentur, så jeg tror, at hun drikker tidlig morgenkaffe på terrassen med sin ven Kaj (naboen) i dag. Elvio står og synger høj morgensang inde i redskabsskuret - han og de to tøser kommer først ud kl. 08.

Det er stadig lidt tidligt at sige - men jeg tror, at kærlighedshistorien får en lidt anden tekst, end udtænkt var - for mine to unge hybrider - især Sorte Marie er faktisk ret så forgabte i Elvio ...er begyndt at følge ham meget og nyder at blive opvartet med diverse godbidder, som oven i købet bliver findelt til dem, hvis bidderne er for store - det er sgu da sød musik *e. Grøn har også sagt god for Elvio, men kun som en god ven - hun har tydigt gjort klart over for ham, at hun ikke har brug for en mand - for nu i hvert fald - og det ser ud til at Elvio har accepteret dette. Baby har også sagt god for Elvio, men hun har stadig svært ved at glemme, at Elvio faktisk vandt den slåskamp, hun startede på indflytningsdagen. Endnu har jeg kun set Elvio træde Sorte Marie og jeg er ret sikker på, at han IKKE har rørt grøn og Baby.
« Senest Redigeret: 26 Maj , 2012, 10:40 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #40 Dato: 26 Maj , 2012, 21:30 »
Ih, altså - jeg er så spændt på fortsættelsen.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #41 Dato: 26 Maj , 2012, 22:01 »
Alt har været rigtig fint i dag med høns og hans. Elvio er en skøn hane

Jeg har i dag erfaret at kvarterets sladrekone er rundt og oppiske en stemning mod Elvio. Hun bor selv 4 huse fra os. Jeg mødte hende selv foran isbilen i eftermiddags, hvor hun grinene sagde tillykke med de nye gokker og at hun var blevet vækket af et inferno af larm fra Elvio /d :o .Jeg var lidt forberedt på hende, så jeg svarede, at hun da så måtte sove længe, for Elvio var først blevet lukket ud kl 8.00 - hi, hi..og selv havde jeg kun kunne høre ham svagt i huset da jeg sad i haven inden den tid. Desuden syntes jeg, at det var min tur til at lave lidt lyd i kvarteret efter flere års massiv knallert ræs op og ned af vejen af 4-5 knallerter hver weeked eftermidag og aften samt adskillige hverdage gennem sommeren af hendes søn og dennes venner. Jamen det er jo deres store interesse, svarede hun..hvortil jeg kun kunne sige..jamen det er ikke Elvio der galer, et er min store interesse, du kan høre.

Vores ved siden af nabo fik en bakke æg og et kort om lidt af Elvios historie i går, og manden har jeg talt med - han er helt med på Elvio.

Nåh...jeg gider ikke lade mig gå på at konen, blot holde Elvio inde i weekenden til kl. 8.30. Det er rigtig at han galer en del om formiddagen..ganske få gange gennem eftermiddagen, men om aftenen siger han ikke en lyd.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #42 Dato: 26 Maj , 2012, 22:08 »
Det lyder da herligt. Mon ikke Elvio drosler ned for sin galen når han bliver hjemmevant? Her sagde hverken han eller hans far, Ernesto, ret meget. Men enig, vi har også lukket for dem om natten så de ikke vækker landsbyen når det er måneskin....
Nå, du fik alligevel ikke kvalt nogen hundeejer i dag? Gizmo (gul labrador) har ledt haven rundt efter Elvio og tøserne i dag. Han stak endda hovedet ind gennem hønselemmen - og DET plejer at give bank /1
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #43 Dato: 26 Maj , 2012, 22:23 »
Stakkels Gizmo - de dyr har styr på mere, end vi aner - her er Nanni f. eks helt nede og ligner en mishandlet hund, når en af hønsene er syge.

Åhh - med hensyn til konen med hunden, så lader jeg hende være - det er kun i situationen, at jeg gider lade mig irritere - mit liv skal ikke forpestes af småting, og jeg kan ikke lade være med at tænke på Elviohaderen - jeg kender hende, og hun er ikke til at stoppe mht at tale bag folks ryg...det er der ikke noget nyt i. Lige nu er det eneste, som garanteret kværner rundt i hendes ophidsede hovede og hendes ustoppelige ordstrømme -HANEN- Det er rigtig synd både for hende, os og andre ...mest os og andre, at hun ikke er udstyret med redskaber, som kan få hende til at sætte ting i perspektiv - måske hænger antal af aktive hjerneceller og evnen til toleance sammen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #44 Dato: 27 Maj , 2012, 08:04 »
Jeg håber at din kvinde nabo arter sig. men desværre er det jo ofte sådanne folk når de ser sig sure på noget, så er de svære at skifte mening på, og lige nu er det hanegal.

Det med larm fra hunde, knallerter, have maskiner m.m. ja det kan folk godt leve med, hvorfor er der nogen er så generet af hanegal. Jeg forstår det ikke  :o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste