Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hane snak..  (Læst 1661 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hanne

  • Gæst
Sv: Hane snak..
« Svar #15 Dato: 01 Februar , 2008, 13:26 »
Min er faring siger også at jo mindre hane jo større gal, og det passer jo naturligt nok til temperement og energiniveau ;D

Offline Maja Møller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
  • Og så en snegl
Sv: Hane snak..
« Svar #16 Dato: 01 Februar , 2008, 16:03 »
jamen, så var der jo noget om det med de dværghane...  ;) Så jeg vil satse på at skifte min gale hane ud med en anden stor race... Hm måske en brahma, har hørt at de skulle have et specielt dybt gal.
Venlig hilsen Maja

2 skønne tvillingepiger 7 år, den skønneste mand, 1 gårdmis, 1 Brahma Hane, 1 Brahma høne, 1 Brahma/Faverolles høne, 5 røde æglæggere.

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Hane snak..
« Svar #17 Dato: 01 Februar , 2008, 17:08 »
Er der slet ingen der vil gætte?
Danny, du plejer da at have nogen gode bud!
Og hvor er Christian?

Hehe, jeg har været på arbejde, begyndte på nyt job i dag efter tre ugers ferie (skulle lige brænde ferien af fra det forrige job), så jeg har lagt en ren stil til at begynde med uden privat internet i løbet af arbejdsdagen...  ;)

Jeg støtter Hannes teori om omvendt proportionalitet imellem galefrekvens og størrelse!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Hane snak..
« Svar #18 Dato: 01 Februar , 2008, 20:00 »
Liiiiige et øjeblik  ;) Min lille dværgkochin hane galer sådan ca. 5 minutter hver morgen, når han og hønsene står op - kan ske der også er lidt lyd på, når hans sønnike, som nu bor hos naboen, vågner, men kun nogle få hanegal.... Så næh nej: Lille hane = stor larm.... ikke hos mig  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat