Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mink på besøg  (Læst 1405 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Mink på besøg
« Dato: 30 Januar , 2008, 15:25 »
Jeg har i nat haft besøg af en mink. Det man som hønse elsker ikke har lyst til at se, som det første, når man kommer ud til hønsene, er fjer over det hele. :'(Straks fryser blodet til is og man tænker, hvor mange og er der nogen som lider og skal aflives strake. :o
Det var der 2 stk skulle aflives straks og 10 var helt døde. Der ud over er der 2 som har fået skrammer og som jeg varter op alt det jeg kan, tror de klarer det.
Minken havde spist alt på halsen og ud til næbet ellers havde den ikke rørt dem, pu ha sikke et syn.
Det er kun de helt unge som skulle til at ligge æg om lidt, samt nogle af mine skønne silker den har taget.
Efter jeg har ryddet op går jeg så stille ind til hønsene igen og DER  :o lige foran mig sidder en lille fin sort mink og kikker på mig, min højre hånd tager nettet som altid hænger der og jeg svinger det men får kun fat i halen så den smutter, hopper hen til udgangen for hønsene og forsvinder på i hulrummet som er i muren. 8) 8)
Nu har jeg så lånt en fælde samt lidt mink foder og så håber jeg.
I morgen tager jeg afsted i 14 dage, den skal fanges i dag ellers er der jo ingen høne som er sikker.
Venter lige til i aften med at sige det til min hønsepasser, ville være rart at fange udyret først.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Mink på besøg
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2008, 16:22 »
Hvor træls med sådan et dyr, jeg håber du får fanget den inden den dræber flere af dine små høns :(

Hanne

  • Gæst
Sv: Mink på besøg
« Svar #2 Dato: 30 Januar , 2008, 16:30 »
Åh for søren - man blir så ked af det!!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Mink på besøg
« Svar #3 Dato: 30 Januar , 2008, 18:14 »
Nej Linda, det var da noget af et indhug i bestanden.

Og dyret havde den frækhed at komme mens du var der.

Kan huske da jeg var ganske grøn hønseejer og en lille rævehvalp var kommet ind i hønsegården p.gr.a. een løs maske i tråden..... Da jeg så den, skulle den bare DØ, DØ! fordi den havde bidt i en høne. Bagefter var jeg bare helt bange for mig selv og min reaktion, betydningen hønemor gik op for mig.

Siden har jeg mistet en del dyr til ræve  >:( men bare de dog kun åd een og så skred.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Mink på besøg
« Svar #4 Dato: 30 Januar , 2008, 18:57 »
Tak for de gode ord, det har jeg brug for på sådan en dag  :'(
Men nu skal i høre....DEN ER FANGET FANGET FANGET i den fælde jeg her lånt.  ;D  ;D  ;D. Den nåede desværre lige at dræbe den sidste hvide silke som blev skånet første gang, så alt i alt 13 døde og 2 i pleje :'( :'( :'(
MEN JEG NAKKEDE DEN.. ;D..JEG NAKKEDE DEN
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Mink på besøg
« Svar #5 Dato: 30 Januar , 2008, 21:03 »
Tillykke med fangsten Linda
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Mink på besøg
« Svar #6 Dato: 31 Januar , 2008, 14:16 »
Trist med alle dine høns, men dejligt at høre at den fik (nakkede ;D)den. Så er der da lidt retfærdighed til. Har selv prøvet at få hønsegården totalt ryttet, to gange, men af en ræv >:( Idag er min hønsegård at samligne med Fort Knox. ;)

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Mink på besøg
« Svar #7 Dato: 31 Januar , 2008, 17:21 »
Ja  jeg er meget glad for at jeg fik den, da jeg er væk hjemme fra i 14 dage.......og så var der jo nok ikke flere høns .hvis.. :-[ :'( :-[
    ;D ::) Skulle være fløjet for lang tid siden,men sidder på hotel pga STORMEN  øv, øw ;D  ::)
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

kim nielsen

  • Gæst
Sv: Mink på besøg
« Svar #8 Dato: 31 Januar , 2008, 18:30 »
Håber ikke du skal overnatte i lufthavnen :o Jeg er ca 900 kilometer syd fra dig, og her stomer det også en halv pellikan, og det er lige begyndt at sne/regne. Så jeg håber du skal en hel del længere syd på  ;)