Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 og 8 uger  (Læst 2256 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
2 og 8 uger
« Dato: 07 Januar , 2012, 18:09 »
hejsa ha en kylling høne 8 uger,så har jeg fået 12 kyllinger 2 uger nu er mit problem jeg ikke kan forene dem i samme går eller kan jeg den på 8 uger hakker på de andre hvornår kan de forenes og kommer de nogen sinde til det kan jo ikke bygge en hønsegård vær gang jeg for en kylling nogen der kan hjælpe

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: 2 og 8 uger
« Svar #1 Dato: 07 Januar , 2012, 18:23 »
De kan godt forenes, men du bliver nødt til at vente. Mens de er så små går det sjældent. De skal være lidt mere ens i størrelsen, og de små lidt mere selvhjulpne. Når de først er varmefri går det sikkert meget bedre.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

thorleif

  • Gæst
Sv: 2 og 8 uger
« Svar #2 Dato: 07 Januar , 2012, 18:27 »
Hvids du faar dig en dverg-Cochin hane, minimum 5-6 maaneder gammel og lader ham gaa med de alle, sliop hanen ig de smaa ind foerst, og et doegn etter saa slibber du den 8-uger gamle ind til de, saa gaar det nog godt. Det eneste en hane ikke goer, er at give de smaa varme, saa med saa smaa kyller maa du nog henge op en varmelampe. Nogen der leser dette der kan give Micheal en lille hane? Det haster!

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: 2 og 8 uger
« Svar #3 Dato: 07 Januar , 2012, 19:46 »
De kan godt forenes, men du bliver nødt til at vente. Mens de er så små går det sjældent. De skal være lidt mere ens i størrelsen, og de små lidt mere selvhjulpne. Når de først er varmefri går det sikkert meget bedre.
hej henriette  min kylling på 8 uger hvornår må den komme ud til 3 høns jeg har og hvornår må de små så komme de 12 stk skal til og ruge en omgang brahma og dorking ud og har ikke så mange burer  ???

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: 2 og 8 uger
« Svar #4 Dato: 07 Januar , 2012, 19:55 »
Jeg vil foreslå du venter til de små er varmefri/ 5 uger. Det passer vel også lige med det næste kuld er klækket så?
Så lukker du dem alle (også den "store" kylling) ud til de tre. Den store får travlt med at forsøge at undgå de gamle og de små er mange nok til at det nok ikke går ud over den samme hele tiden.
Hvis du har mulighed så sæt et hegn op om de små kan smutte igennem hvis det bliver for meget uro for dem.
Hvad mener andre? Er det helt ved siden af?
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: 2 og 8 uger
« Svar #5 Dato: 07 Januar , 2012, 20:13 »
Spørgsmålet er hvordan vejret arter sig. Når det er lunt og fint vejr (forår) kan de sagtens komme udenfor i den alder, men vi risikerer jo at det er snestorm de næste 2 måneder... :o Så ville jeg ikke sætte 5-6 uger gamle kyllinger ud. Måske hvis der er noget stald-bygning hvor der er totalt trækfrit, og lune hjørner... Den store kylling kunne måske godt klare sig udenfor nu, men det er altid svært med at sætte sådan et enligt dyr ind til en flok. Hvis du skal ruge her i vinterhalvåret, så er det smart med mindst 2-3 kanin/marsvinebure til at have dem i indtil det er vejr til at sætte dem udenfor.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline michael m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 231
Sv: 2 og 8 uger
« Svar #6 Dato: 07 Januar , 2012, 20:22 »
Spørgsmålet er hvordan vejret arter sig. Når det er lunt og fint vejr (forår) kan de sagtens komme udenfor i den alder, men vi risikerer jo at det er snestorm de næste 2 måneder... :o Så ville jeg ikke sætte 5-6 uger gamle kyllinger ud. Måske hvis der er noget stald-bygning hvor der er totalt trækfrit, og lune hjørner... Den store kylling kunne måske godt klare sig udenfor nu, men det er altid svært med at sætte sådan et enligt dyr ind til en flok. Hvis du skal ruge her i vinterhalvåret, så er det smart med mindst 2-3 kanin/marsvinebure til at have dem i indtil det er vejr til at sætte dem udenfor. jeg må ha hjernen lidt i blød :-\