Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør i med transport på LU?  (Læst 9415 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Hvad gør i med transport på LU?
« Dato: 10 December , 2011, 20:30 »
Hvad gør i når i skal have dyr på LU? I kører dem vel ikke dertil torsdag eller fredag, kører hjem igen, dertil igen lørdag og så igen søndag for at hente dem? Hvordan foregår det?

Mister da lige modet med at udstille hvis der skal bruges så meget tid på transport og sådan når det bliver fredericia næste år.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #1 Dato: 10 December , 2011, 20:33 »
Bliver det ikke i Herning igen? Det var nyt for mig
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #2 Dato: 10 December , 2011, 20:35 »
Det er noget med at Danmark skal være vært for Europaudstillingen, som vistnok kommer til at ligge i december, såvidt jeg husker. Er det ikke sådan det er?
Mvh Marianne

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #3 Dato: 10 December , 2011, 20:36 »
Nej det bliver Fredericia, står på sidste side i kataloget. 12-13 januar 2013
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #4 Dato: 10 December , 2011, 20:37 »
Hvad gør i når i skal have dyr på LU? I kører dem vel ikke dertil torsdag eller fredag, kører hjem igen, dertil igen lørdag og så igen søndag for at hente dem? Hvordan foregår det?

Mister da lige modet med at udstille hvis der skal bruges så meget tid på transport og sådan når det bliver fredericia næste år.


Her fra Fyn har der været arrangeret fællestransporter - i år med en klub fra Sjælland, som havde ekstra plads. Så skulle de kun køres til en rasteplads. Tidligere havde vi selv en fra klubben der kørte, så skulle vi tidligt op og køre kasserne over til ham - hvor vi så også hentede dem igen efter LU.
Mvh Marianne

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #5 Dato: 10 December , 2011, 20:41 »
Godt Julie så har jeg ikke læst forkert  /o
det må da blive stort  med alle de duer hvis der er ca 3500 stk :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #6 Dato: 10 December , 2011, 20:43 »
Godt Julie så har jeg ikke læst forkert  /o
det må da blive stort  med alle de duer hvis der er ca 3500 stk :)

Ja, det bliver spændende. Så må jeg have manden min med, han kunne måske godt ønske sig duer.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #7 Dato: 10 December , 2011, 20:49 »
Hvad gør i når i skal have dyr på LU? I kører dem vel ikke dertil torsdag eller fredag, kører hjem igen, dertil igen lørdag og så igen søndag for at hente dem? Hvordan foregår det?

Mister da lige modet med at udstille hvis der skal bruges så meget tid på transport og sådan når det bliver fredericia næste år.

,

Arhhh Bettina så langt er der altså heller ikke fra dig til Fredericia ;) Jeg havde 5 kvarters kørsel hver vej i dag, det er da ingenting for at være med ... og planen var at jeg skulle have afleveret høns i torsdags, det mente min lille dumme bil så ikke da den valgte at tage et par afspadseringsdage  ::) det er en hobby, hobbyer ofrer man sig for.... ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #8 Dato: 10 December , 2011, 21:37 »
Det bliver i Fredericia til næste år fordi Europaudstillingen ligger ugen før LU og man er bange for at der ikke kommer dyr nok til LU hvis flok har haft dem med til Europaudstillingen ugen før. Europaudstillingen er i Leizig til næste år og ikke Danmark, men det bliver det i 2018, så der skal der virkelig gøres noget ud af det. Der er også det at Hønseforeningen og Dueforeningen prøver at få et samarbejde frem og derfor skal det også prøves af.

Med hensyn til transport kan man sende dem med fællestransport og ellers kan man kontakte lokalklubben og høre om de kan tage dem med torsdag. For det er mange dage at bruge på det, men det er også Landsudstilling.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #9 Dato: 10 December , 2011, 21:48 »
Jeg ville blive tvunget til at vente nogen år hvis jeg skulle drøne frem og tilbage, da jeg har små børn på 1 og 2,5 år  :-\
Så måtte jeg bare nøjes med at komme en dag og sige hej og så nøjes med aulum udstillingen, men hvis der er transport er der nul problemer  /o

Tak for svar alle sammen ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #10 Dato: 10 December , 2011, 22:01 »
Var så lidt. Vi kan ikke have at du bliver væk.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #11 Dato: 10 December , 2011, 22:09 »
Det bliver i Fredericia til næste år fordi Europaudstillingen ligger ugen før LU og man er bange for at der ikke kommer dyr nok til LU hvis flok har haft dem med til Europaudstillingen ugen før. Europaudstillingen er i Leizig til næste år og ikke Danmark, men det bliver det i 2018, så der skal der virkelig gøres noget ud af det. Der er også det at Hønseforeningen og Dueforeningen prøver at få et samarbejde frem og derfor skal det også prøves af.

Det var jo sådan det var  ;)
Mvh Marianne

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #12 Dato: 10 December , 2011, 23:15 »
 bettina det kan vi så på senere hvis jeg kommer med lidt dyr er der sikkert plads til flere i bilen, og jeg skal næsten køre forbi /o kommer tid kommer råd, og jeg kan os ha knægten anton med i bilen ;D

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #13 Dato: 11 December , 2011, 08:24 »
bettina det kan vi så på senere hvis jeg kommer med lidt dyr er der sikkert plads til flere i bilen, og jeg skal næsten køre forbi /o kommer tid kommer råd, og jeg kan os ha knægten anton med i bilen ;D

Så er det da vist ikke overfrakken du skal køre i den dag :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Hvad gør i med transport på LU?
« Svar #14 Dato: 11 December , 2011, 08:37 »
den er sgu heller ikk til hønsetransport /d