Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønsehuset.  (Læst 3834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #15 Dato: 09 Oktober , 2011, 16:46 »
tak marita . ååårrrrhh 12 stammer er da også fint .

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: hønsehuset
« Svar #16 Dato: 09 Oktober , 2011, 17:23 »
Det bliver så spændende og se. Glæder mig allerede <:

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #17 Dato: 09 Oktober , 2011, 21:10 »
gør vi også . til at få det færdigt og ordnede forhold til vores dyr. det bliver så fedt

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #18 Dato: 10 Oktober , 2011, 09:43 »
det går fremad og fremad . det er utroligt hva 2 mand kan nå på halvanden dag . både i går og i forgårs arbejdede vi til kl var over 20 . nogle gode lamper hjalp . har lige gået og kigget på resultatat nu . det er bedre end juleaften . vågnede tidligt og drønede derover . hehe tænk at man kan glæde sig så meget over et hønsehus . i dag skal der hentes 500 meter brædder så der kan blive en høj kant ud imod gangen .nettet skal bankes på . skal ha fundet fliser til gangen . hehe og et par stole og bord så man kan sidde og hygge sig derover . kyllinge afdelingen er på tegnebordet . skal ha lavet reoler med rum i så man kan ha en del forskellige hold kyllinger adskilt . ved ik helt om rugemaskinen skal derover også. eller den skal blive i værkstedet . skal jo ik bruge for meget a pladsen hvor der ku gå en stamme mere vel  /o. så skal vi ha lavet foderautomater så man kan fylde i fra gangen . er også ved at designe redekasser med lem ud imod gangen . så man kan samle æg udefra . der skal nummer på hvert rum . der skal simpelhen laves et skilt med race og nummer så man lige kan skrive 1BI for brahma isabel i rum 1. 2BS for brahma sort i rum2 .åhhhhr jeg har så meget jeg gerne vil lave ::). tror jeg har fået hønsefeber  ;D ;D ;D ;D

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: hønsehuset
« Svar #19 Dato: 10 Oktober , 2011, 15:27 »
Det lyder vel nok godt  /o

Glæder mig til at se billeder !
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #20 Dato: 10 Oktober , 2011, 22:53 »
så blev træet hentet . det bliver så flot det hus . nu kan det slet ik gå stærkt nok . nu skal det bare være færdigt . men det tager jo tid når det også skal se ordentligt ud . er jo ik den mindst kritiske hehe . siger min kære halvdel også . kan da ik passe  ::) er jo en bly viol  /o

thorleif

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #21 Dato: 10 Oktober , 2011, 22:55 »
Hvor stort bliver dit hus?

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #22 Dato: 10 Oktober , 2011, 22:56 »
det er ca 200 kvm med 46 stammerum i

thorleif

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #23 Dato: 10 Oktober , 2011, 23:07 »
Maaske jeg spoerger lidt dumt, men hvad er et "stammerum"? Nu haver jeg laest igennom hele traaden, jeg tror jeg forstaar. Hvor mange fugler regner du med at have i hver "stamme"?

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #24 Dato: 10 Oktober , 2011, 23:12 »
huset er delt op med en gang i midten . og 23 rum til hver side på 150 gange 180 cm . regner med en hane og 4 til 6 høner i hver . alt efter størrelse og race . udenfor huset er der 23 hønsegårde til hver side . på 180 gange 400 cm . så de sku ha god plads at være på

thorleif

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #25 Dato: 10 Oktober , 2011, 23:18 »
Saa har du nog god plads, det hoeres spennende ud. Hvids jeg rejser over Hirtshals senere i vinter, er der lov at kigge ind?

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #26 Dato: 10 Oktober , 2011, 23:21 »
ja det håber jeg vi har . men har mange høns hehe . så skal nok ha et mere griner . du skal være meget velkommen her hos os . det er altid spændende at møde nye mennesker og snakke fjerkræ . så ja du er meget velkommen . det er alle der sku ha lyst til at se det og dyr hos os . snart har vi forhold vi kan være bekendt at vise frem . det glæder jeg mig til

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: hønsehuset
« Svar #27 Dato: 11 Oktober , 2011, 11:11 »
Det lyder bare rigtig spændende. Vi glæder os meget til at se billeder for ellers er det jo ikke sket  *f

bly viol

  • Gæst
Sv: hønsehuset
« Svar #28 Dato: 11 Oktober , 2011, 11:38 »
ikke sket ? den forstod jeg ik

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hønsehuset
« Svar #29 Dato: 11 Oktober , 2011, 12:44 »
Vi tror kun på de, vi har set billeder af, sådan er det bare på forum *f *f
Så du må frem med kameraet, Mark  *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk