Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fars høns  (Læst 218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
fars høns
« Dato: 20 April , 2011, 19:38 »
Vi har 1,1 silke installeret i ungernes legehus og omringet af et lavt hønsenethegn. Da de flyttede hertil var de bestemt ikke populære hos de andre høns, og for ikke at udsætte dem for noget mobberi, blev de adskilt af hegn. En af de allerførste dage tog den ene silke en tur over hegnet, men ak og ve, der ventede hanefar, som jagtede den stakkels hvide pelshøne på det groveste. jeg var nødt til at bryde ind! Reddede den lille hvide ind i sikkerhed og hanefar pustede sig op og spankulerede langs hegnet. Siden har der ikke været problemer overhovedet.

Den anden eftermiddag mens ungerne legede på trampolinen, de store høns græssede rundt i nærheden og silkerne hyggede i indhegningen, smuttede jeg ind og tog en silke op. Den skulle lige lokkes til at blive fanget, og dét opdagede hanen. Han kom spænende fra den anden ende af haven med fut og halløj for at redde den lille hvide silke. Da han opdagede at jeg bare skulle kæle, gik han roligt tilbage til sin flok igen. Men er det ikke utroligt, at han bare er så skrap til at passe ALLE familiens høns? Jeg er i hvert fald stolt af ham!!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: fars høns
« Svar #1 Dato: 20 April , 2011, 20:20 »
Jo, han er bestemt en go' hane /o. Jeg besøgte Marie (marix) i går, og hendes store brahmahane var lige sådan. Var der en høne der skulle ligge et æg, kom han spænende for at assistere :D. Tænk hvis mine haner passede deres damer lige så godt  ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: fars høns
« Svar #2 Dato: 20 April , 2011, 20:50 »
HiHi, det gør Manse også. Der skal lige være en af tøserne der begiver sig hen mod huset så kommer han farende...Har du det nu ok? Skal jeg hjælpe med noget? Komme med varmt vand eller ringe til jordmoderen *g *h
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn