Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Om Nike  (Læst 6562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Om Nike
« Dato: 24 Januar , 2011, 16:10 »
Jeg vil lige dele en film med jer. Det er Nikes mave og den buler og bobler bare. Jeg tog filmen i går, hvor der var fire dage til forventet fødsel (forhåbentlig torsdag). Den opdrætter, som Nike og Safir stammer fra, siger, at hun aldrig har set noget lignende.
Det syder af fusel og bobler af gær....
Jeg glæder mig bare så meget, og mon ikke også Niksen ser frem til at komme af med sin meget store mave, for hun er temmelig besværet og skal have lidt hjælp til den personlige pleje nu *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Om Nike
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2011, 16:26 »
Nåååeh! Nåeeeh! Nåeeeh! *p *p *p *p *p

Min Alice er lige kommet i løbetid for første gang, 9 måneder gammel *f

Det er fristende liiige at lade døren stå åben lidt for længe *e men nej nej den går ikke.

Skynd dig så at smide de små skattemisser ud Nike ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Om Nike
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2011, 16:31 »
Hold da op  *p er de ikke lidt for unge til at lege katten efter musen allerede  *g
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Om Nike
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2011, 17:26 »
AAAAAdr. Alienfilmen spøger endnu!!!  :P ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Om Nike
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2011, 17:34 »
Henriette Hall : P.. du kom før mig  <H
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #5 Dato: 24 Januar , 2011, 17:38 »
AAAAAdr. Alienfilmen spøger endnu!!!  :P ;D
Ja, den tanke fik jeg også, lad os håbe de små critter popper ud den rigtige vej og ser rigtige ud *f
Men det er helt vildt så meget de rumsterer derinde. ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #6 Dato: 24 Januar , 2011, 17:48 »
Æv, jeg kan ikke se videoen, men kommer til at tænke på dengang jeg selv opdrættede katte. Jeg havde en burmeser som også var mere end gravid og med en helt fodboldhold i maven i følge aktiviteten.

Nå, hun fik sine killinger 8 stk og alt var fint og godt, de pattede og hun passede dem til UG. Tre dage senere fik hun fire mere, de lå der bare om morgenen fine og flotte men små.

Det er det mest besynderlige jeg nogensinde har været ude for, for hun virkede bare helt færdig, ingen blod ingen uro, bare hyggemissemor.

 De måtte have lidt hjælp, men blev også til fine misser allesammen.

Siden den gang har jeg aldrig parret, hverken hunde eller katte, mere end højst to gange med en dags mellemrum.

VH Gunni.

frida

  • Gæst
Sv: Om Nike
« Svar #7 Dato: 24 Januar , 2011, 18:17 »
Rigtig godt optaget /o Man kan godt tro der er "aliens" på vej. Men vent bare, om få dage er der de skønneste små killinger (forhåbentligt) ;).
Krydser fingre for alt forløber som det skal.
Da vores hund havde hvalpe, talte vi ofte om at det var hårdt at have babyer,.... men hvalpe........ Pyha, det er hårdt. ALTID skulle man være OBS på hvordan alle trives. Dét var en hård tid ;)
God fornøjelse til jer alle :D

Offline Silver

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 551
Sv: Om Nike
« Svar #8 Dato: 24 Januar , 2011, 18:24 »
Hvor er det en god optagelse  :) tak for kigget....

Og endnu en gang, hvor er dette medie/forum fantastisk - tænk alt det man kan dele med hinanden..

Er spændt på, om der også kommer en video af nyfødte killinger...  :D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #9 Dato: 24 Januar , 2011, 18:37 »
Tusind tak til jer alle for jeres søde kommentarer  <E

Gunni, det var dog helt utroligt, det har jeg aldrig hørt om før, alene et kuld på 8 er meget ualmindeligt ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Om Nike
« Svar #10 Dato: 24 Januar , 2011, 18:39 »
I samme kuld kan flere killinger have forskellige fædre så det ville ikke undre mig at hun har været ud og føjte flere gange efter hinanden.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Berit H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 223
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Sv: Om Nike
« Svar #11 Dato: 24 Januar , 2011, 18:43 »
Åh Marianne... NU er jeg MISundelig... der er bare ikke noget skønnere end og gå oog vente på de små mislinger... og være med til de kommer til verden... kald mig bare skør - men i de næsten 20 år jeg opdrættede perserkatte kom der jo mange killinger - og hver og en er kyssset på næsen, med et velkommen til verden - Det ER bare et under hver eneste gang  <.
Hvilke farver kan du få ?.... og send ENDELIG billeder af de små vidundere

Pøj pøj med fødselen og de små til dig og Nike
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Om Nike
« Svar #12 Dato: 24 Januar , 2011, 18:49 »
Jeg kan heller ikke se filmen og et eller andet sted så passer det mig glimragende... Marianne ved udemærket hvorfor :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline alma

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Om Nike
« Svar #13 Dato: 24 Januar , 2011, 19:22 »
Vi fik vores Pjuske, da hun ikke rigtig kunne enes med de andre katte hvor hun var. Hun var ca. 6 mdr. og på p-piller. Hun var faldet til hos og begyndte at stor trives og vidste jeg ikke andet ville jeg sige at hun var med killinger, men der var jo de der p-piller som hun fik.

1. mdr. efter at vi havde fået hende blev hun rigtig træls og "slog" ud efter mig og mjavede helt vild, jeg skulle bare med hende og jo hun var i fødsel så der måtte arrangeres et lille putte sted til hende og jeg var ved hende undervejs og ud kom en lille Magnus som pigerne døbte den.

Pigerne gik meget op i mor og barn og ventede på at der skulle komme flere, men efter fire dage måtte jeg i bilen hjem fra børnehaven forklare, at der ikke kom flere i denne omgang. Da vi så kom hjem skulle Amalie 4 år lige ud og se til mor og barn og kommer tilbage og siger mor der er kommet en mere. Hvilket svar får hun tilbage: Nej det er nok bare hendes ben eller hale, men jo der var kommet endnu en fin lille missekat.

Så jo som hos Gunni kan der godt gå flere dage imellem.
Malene

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Om Nike
« Svar #14 Dato: 24 Januar , 2011, 19:29 »
Årh, hva' Wanda, du kommer da på weekend her sammen med Yazmin, når de er omkring 6-8 uger ;D
Berit, Nike er blåmasket, Marquis er brunmasket, og så er der mulighed for lillamasket, chokolade masket, så vidt jeg husker.
Det er altså lidt underligt, at nogen ikke kan se filmen, for det er jo bare en almindelig You Tube film ???
Det er lidt vildt, at der kan komme killinger med flere dages mellemrum, det har jeg aldrig hørt om, men det er måske fordi livmoderen er delt i to horn hos katte?
Jeg vidste godt, at der kan være flere hankatte involveret, teoretisk kan en kvinde jo også føde tvillinger med hver sin far, selv om det nok ikke sker så tit i praksis.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk