Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem er det ænderne har besøg af om natten ? ( billede af spor i sne )  (Læst 3534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Har aldrig hørt om en brud, men hvad gør den og hvad er det for et dyr? (rottelign. eller???)

Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Brud er mere i hermelin, ilder og mår-familien.
Du kan se mere her:
Brud
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Det var godt du fik ram på bæstet....

Jeg har også haft det roligt, efter aflivningen af mine 4 stk...

Den eneste måde, jeg endnu har fundet rimeligt sikker til at identificere, om det er et hul fra Mosegris eller Rotte er....

Hvis vegetationen i og omkring hullet er væk, så er det Mosegris, af den årsag, den har spist det.... Og et gammelt ord siger, en gang mosegris, altid mosegrise.... Så drømmene om at udrydde dem, er vist lige så meget utopi, som at tro på at udrydde Rotten.

Er vegetationen intakt, kan man roligt beskylde det for at være et rottehul.... Det er lige som rotten tænker, hvorfor dog spise græs, når man kan leve lige så godt som hønsene.... Men altså, glem ikke at Rotten er ALT ædende.... Om det så er sæbe, glider det også ned, men det er vist ikke for at få en ren samvittighed  8)  ;D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Hane-Pane

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Jeg tror du har haft besøg af en Brud. Mine katte har af og til fanget en sådan. Den er lidt mindre en en rotte, men kan efter sigende godt gå til angreb på fjerkræ, og den vil gerne have æg.
Mvh. John K.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Velkommen på forum, John :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Velkommen til John.

Jeg hælder nu stadig til at det er rotter der er på spil. Det er der flere gode grunde til.

Rotter graver. Det har jeg ikke oplevet at brud gør.

Der gik en rotte i fælden.

Jeg har brud på ejendommen og aldrig oplevet problemer med høns/ænder eller deres æg af den grund.
Mvh
Erik Andersen

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Ja, bruden er fredet så skulle den uheldigvis gå i fælden skal den lukkes fri igen.
Jeg har i tidligere indlæg fortalt at jeg har en brud i haven pt., og det kan mærkes på musebestanden.
Jeg bor lige ud til mark og lille skov og har hvert år været plaget af især halsbåndsmus men også markmus.
Næsten hvert år har vi haft halsbåndsmus på loftet, men i år har der overhovedet ikke været spor af mus hverken ude eller inde. Det er jeg sikker på at bruden skal have æren for. Det siges at brudens føde bl.a. består af mus og at den faktisk jager musen helt nede i musegangene. Desuden bruger den aflagte musegange/musereder som ynglested. Så jeg tror nu den godt kan grave lidt.
Men et flot lille dyr er det, og indtil videre har vi ikke været plaget af det. Der har været spor ved hønsegården/huset, men vi mener selv at vi har det godt sikret mod "ubudne gæster".
Med venlig hilsen
Birthe Varming