Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem er det ænderne har besøg af om natten ? ( billede af spor i sne )  (Læst 3536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Du skal ringe til teknisk forvaltning og bede rottefængeren komme forbi, så stiller han fælder og lægger gift ud!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Såvidt jeg er orienteret lægger kommunens rottemand ikke gift, før man er 100 % sikker på der ER en rotte.
Han vil se høm-høm ... og dem har vi desværre ikke fundet overhovedet.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Hos os skal vi bare sige til "rottedamen" :D om vi har set nogen eller ej.
Hun kommer 2 gange om året og vi skal så skrive under i en lille bog om vi har nogen eller ej.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Hej Christie

Husker du ikke den gamle pjece...

..." Ser du bare skyggen af en rotte "...

Så hellere sende bud i god tid....

Og evt anskaffe dig en rottekat  :)

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
christie: Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke ringer direkte til rottefængeren og får en snak istedet for at gætte på om de vil ligge gift eller ej eller gætte på hvilket dyr det er. Mulige tegn på rotter skal tages alvorligt da det er et skadedyr og kan tilføre mange sygdomme.. Jeg vil opfordre dig på det kraftigste at ringe hurtigst muligt. Hvis de kommer ud, og de ikke mener det er rotter, kører han igen. Du skal intet betale, og taber derfor intet på at få én ud at kikke.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Hej Christie


Og evt anskaffe dig en rottekat  :)



Jamen, rottekatte har jeg skam nok af  :D Prøblemet er vist bare, at de ikke kommer i andegården.
De har travlt med at æde hinanden istedet  ;D

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
christie: Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke ringer direkte til rottefængeren og får en snak istedet for at gætte på om de vil ligge gift eller ej eller gætte på hvilket dyr det er. Mulige tegn på rotter skal tages alvorligt da det er et skadedyr og kan tilføre mange sygdomme.. Jeg vil opfordre dig på det kraftigste at ringe hurtigst muligt. Hvis de kommer ud, og de ikke mener det er rotter, kører han igen. Du skal intet betale, og taber derfor intet på at få én ud at kikke.
Fordi en af vores bekendte ( samme kommune ) lige har haft kontakt, og fik at vide, at hvis ingen rotter var SET og ingen høm-høm var set, så kom han ikke og lagde gift.
De kunne ovenikøbet vise op til flere "mærkelige huller" - vi har kun et at vise.
Men han kom først, da det til sidst var lykkedes at finde en lille "prut". :-\

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Det er ikke i orden... og man skal have mange rotter, før man ligefrem ser dem. Hvad nu hvis du ringer til teknisk forvaltning (eller hvem rotter nu hører under) i stedet og forelægger dem sagen?
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
I øvrigt er rottehuller på størrelse med en flaskebund, som en rottemand engang sagde til os, da vi viste ham nogle huller, som han sagde kom fra mosegrise. Vi syntes hullerne var store, men ikke store nok. Rotter efterlader vist også opgravet jord ved siden af hullet, det gør mosegrise ikke. Og altså, jeg ved godt dette ikke drejer sig om mosegrise, men alligevel...   ;)
Mvh Marianne

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Christie: Uanset hvad andre oplever i samme kommune, ville jeg selv ringe omgående.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Kommunerne skal spare, derfor er det desværre så som så med rottefængerhjælp (Holbæk Kommune).

Her vrimlede det med rotter på loftet da vi flyttede ind, men der gik 3 dage før rottefængeren kom. Da giften ikke hjalp, måtte jeg ringe og rykke kommunen flere gange, før vi så rottefængeren igen. Vi bad om giftstationer og rottegiftblokke til at stille langs husmuren, men det måtte de ikke udlevere, når der ikke var tegn på rotter udvendigt (!). Det eneste vi fik ud af den kommunale rottefænger var 5 ruller fedt med rottegift og 5 poser rottekorn.

Jeg spurgte kommunen om de ikke undersøgte i skunke og under isolering på lofterne, evt. gik ind i indervæggene, når vi nu kunne høre rotterne piske frem og tilbage, men det gjorde de thi-hverti-falde ikke.

Der gik 3 uger, før vi var af med det skidt, men da det var gjort på "den forkerte måde" lå rotterne under gulvene, i væggene og på loftet og rådnede op, med spyflyer, maddiker og råden stank i huset tilfølge.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Brun rotte fanget i trådfælden  /o ... så lykkedes det endeligt.
Vi er ret sikre på at der kun er en, men vi kan nu kontakte rottemanden og sige vi har fanget kræet, så må han bedømme, om han vil komme og kigge efter flere.
« Senest Redigeret: 04 Februar , 2011, 16:43 Fra *Christie* »

Offline bvarming

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 17
Mit bud er at det er en brud. Danmarks mindste rovdyr som tilhører mårfamilien. Ellers kan det jo være en af de andre små i mårfamilien. Har selv en brud i haven pt. og selvom det er lidt svært at se fodaftrykkene på billederne her, så synes jeg de ligner dem jeg har set i sneen i vores have. Rottespor er aflange og ikke som her på billederne, hvor de er mere runde.
Prøv at gå ind på www.fugleognatur.dk og søg under spor af brud.
Fortsat god aften og god weekend til jer derude.
Med venlig hilsen
Birthe Varming

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
@Christie

Tillykke med fangsten. Jeg håber rotten er blevet aflivet.
Men regn nu ikke med at den var alene. Der kan sagtens være flere, så fortsæt med trådfælden for en sikkerheds skyld.

Du spurgte i et tidligere indlæg i denne tråd om du måtte dræbe brud i klapfælde. Uden at have checket det ville jeg umiddelbart sige nej. Jeg tror ikke bruden er så almindelig, eller skadelig, så jeg kunne forestille mig at den var fredet.

Jeg har brud på ejendommen, men den har endnu aldrig forstyrret mit fjerkræhold. Det er umiddelbart en sød lille fætter, og jeg er faktisk lidt ked af at kattene jager, og dræber, nogle af dem.

Omkring rottefangerhjælp, og rottebidrag til kommunen - tjaaa - tanken er i orden, men hvis det skal praktiseres efter kommunernes vejledning så drop det. De teoretikere der sidder og udfærdiger vejledninger ved desværre meget lidt om den virkelige verden (lidt som mange oplever omkring fjerkræregulativer).

Vi får besøg af Mortalin 2 gange om året (kommunalt arrangement). De første år var det en garvet 'rotte' der kom på besøg, og han sagde typisk 'I ved bedst hvor rotterne er, så her er 5 eller 10 poser rottegift, placer dem fornuftigt når I ser aktivitet'. Senere blev det mere kontrolleret. Et par gange kom der meget regelrette folk som gik matriklen rundt med os, og kommenterede ' jamen, I holder jo ænder i dammen, så vil der tiltrækkes rotter - det kan vi ikke gøre noget ved' og 'nå I har høns, jamen det tiltrækker rotter - det kan vi ikke gøre noget ved'. De sidste par år er det som at de er begyndt at slappe lidt af igen og vi kan overtale den til at efterlade lidt poser med rottegift.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Citér
'nå I har høns, jamen det tiltrækker rotter - det kan vi ikke gøre noget ved'.
Utroligt at professionelle ikke ved at det er en SKRØNE!  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk