Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem er det ænderne har besøg af om natten ? ( billede af spor i sne )  (Læst 3533 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Ville en rotte ikke kommer i flere? Altså flere rotter?
Rotter kan godt komme enkeltvis, så kaldes de for strejfere. Har du set denne side også? http://www.vestrehus.dk/Dyresider/fodspor%20-%20gnavere%20og%20haredyr.htm
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Nu har jeg drysset mel omkring hullet den graver igennem fra, og håber på nogen tydeligere spor i morgen  *k
Og lagt et hønse æg, for sådan et vil en mår-ilder dims vel gå efter ?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Aller øverste billede er der også aftryk af haser og rotter slæber ikke altid halen efter sig.
« Senest Redigeret: 22 Januar , 2011, 19:59 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Jeg tror også det er en rotte. Rotter går ikke bare i fælden, de ser den an inden de går hen til den, det kan godt tage flere dage (har vores rottemand fortalt)
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Ingen spor i melet, og æggt er ikke rørt  /d Dumme dyr!! *s

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Uuhh, det er en gyser :-\
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Jeg er tilbøjelig til at istemme koret der siger 'rotte'.

Rotter graver. Det tror jeg ikke umiddelbart at mårdyr gør. Jeg tror de klatrer over eller trykker sig igennem ved små åbninger.

At den ikke lader sig friste af det du lægger i fælden, bekræfter at det er en rotte. Og en fuldvoksen rotte. Med andre ord 'en snu rotte'.

Den skal være meget sulten for at gå i en fælde.

Hvilken slags fælde anvender du?

Jeg har haft en rimelig succes med trådfælder, hvor lokkemaden har været korn og/eller majs. Jeg har tilmed taget en del fuldvoksne rotter på den måde.
Mvh
Erik Andersen

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Jeg er tilbøjelig til at istemme koret der siger 'rotte'.

Rotter graver. Det tror jeg ikke umiddelbart at mårdyr gør. Jeg tror de klatrer over eller trykker sig igennem ved små åbninger.

At den ikke lader sig friste af det du lægger i fælden, bekræfter at det er en rotte. Og en fuldvoksen rotte. Med andre ord 'en snu rotte'.

Den skal være meget sulten for at gå i en fælde.

Hvilken slags fælde anvender du?

Jeg har haft en rimelig succes med trådfælder, hvor lokkemaden har været korn og/eller majs. Jeg har tilmed taget en del fuldvoksne rotter på den måde.

Jeg bruger en klapfælde. men den har regnet den ud, tror jeg.... Det pokkers dyr er åbenbart klogere end mig  :o
Jeg tror jeg vil investere i en trådfælde og prøve med majs.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Hvis det ikke er en rotte , og aftrykket minder meget om ilder vil jeg gætte på brud. Dens aftryk er kun ca. 1,5 cm langt.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Hvis det ikke er en rotte , og aftrykket minder meget om ilder vil jeg gætte på brud. Dens aftryk er kun ca. 1,5 cm langt.
Kan den fanges i klapfælde ?  ;)

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Jeg bruger en klapfælde. men den har regnet den ud, tror jeg.... Det pokkers dyr er åbenbart klogere end mig  :o
Jeg tror jeg vil investere i en trådfælde og prøve med majs.

Du skal regne med, at der kan gå lang tid fra du har sat fælden til at en rotte går i den. De er snu, de små sataner, og en fælde skal tit stå uberørt i flere uger før rotten nærmer sig den ! Bare det at du skifter lokkemaden ud eller kommer til at skubbe lidt til den, er nok til at den bliver mistænksom igen !
Et æg eller et skykke chokolade skulle efter sigende være den bedste lokkemad mht. rotter og både æg og chokolade (eller chokoladeæg  ;D ) bliver ikke rådden af at ligge lang tid i fælden  /o
Held og lykke med jagten
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Hej Christie

Det er et smukt og typisk spor efter en brun rotte, du der har fundet dig. Haseaftrykket kunne godt se ud til at have lidt under, at der har været en lille smule tøvejr, enten da sporet blev sat, eller om morgenen inden du opdagede sporet....

Men ingen tvivl.... Brun rotte... Eller på Dansk, bare en rotte.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline *Christie*

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Tak.
Så er ænderne da ikke i stor fare, som hvis det havde været en mår eller lign.

Men den er næsten en tam rotte, for nu er kræet begyndt at tro, at vi fordrer den .... >:(
Den hapser gerne alle majsene i klapfælden, UDEN at få den til at klappe  ???

Til gengæld er majsene det eneste vi rigtigt har kunne lokke den med /o Æg gider den ikke - ej heller rosiner osv... Kræsne kræ!

Så fridagen i dag må bruges på at finde en trådfælde  ;D

Offline Berit H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 223
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
hvad med at sy majsene fast - så skal udyret kæmpe for at få det....
virkede med spegepølse og en meget vagtsom halsbåndmus...de tømte fælde så hurtigt som vi kunne fylde den...
men lidt sytråd.. og WAP... fætteren var ramt !

Håber du fanger den.... snart
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten

Har du et husstands abonnement hos Falck, så leverer de vist rottefælden, og vejleder i at anbringe den....

Husk, og det er måske det de fleste glemmer, når de lægger fælder for alle disse uønskede husdyr.... At bruge handsker...

For disse dyr, er der intet der lugter så forfærdeligt som mennesker.

Husk også, at du faktisk har pligt til at melde det til din kommune, at du har set spor af rotter.... Husk 2 bliver til 1000 på et år. Og rotten antages at være et af de husdyr, der absolut ikke forsvinder af sig selv, så de skal altså tages meget seriøst....

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))