Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Øv øv øv!!!!  (Læst 442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

  • Gæst
Øv øv øv!!!!
« Dato: 20 Januar , 2011, 17:02 »
Nu var jeg endelig så glad for at mine høns var begyndt at lægge æg... Vi fik kun 2 æg, men jeg tænkte at de jo nok skal igang, så skulle nok ikke forvente æg hver dag... Da jeg kom derind i dag, lå der et knust æg i nærheden af der hvor den forhenværende rotte tydeligvis kom ind....
Så der var tydeligvis mere end en rotte og det er sandsynligvis dem der stjæler vores æg=(
Er så træls.... :'(

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Øv øv øv!!!!
« Svar #1 Dato: 20 Januar , 2011, 17:09 »
Ring fluks til rottemanden og få sat giftkasser op. Dumme rotter /d
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

smilla25

  • Gæst
Sv: Øv øv øv!!!!
« Svar #2 Dato: 20 Januar , 2011, 17:48 »
Vi har en masse gift liggende til den. Hønsehuset og min mands værksted er samme bygning, men med en væg imellem, så rotten/rotterne hygger sig begge steder. Min mand har lagt en masse gift ud i hans værksted hvor de jo også kommer, så håber og regner med den/de snart dør. Men hvor er det irriterende og surt=(
Selve redekassen hænger lidt op på væggen, men de bruger jo selvfølgelig kassen med halm i der står på gulvet til at lægge æg i :-\

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Øv øv øv!!!!
« Svar #3 Dato: 21 Januar , 2011, 13:52 »
Hej Smilla

Det bedste råd jeg kan give er...

Følg stien hen til et hul, evt videre til næste hul, o.s.v...
De er som regel lette at følge, da man kan se hvor de render, og hvilke huller de bruger, da der næsten altid er rent gulv i selve hullet.

Et sted på ruten, anbringes en pose rottegift... Luk IKKE posen op. Anbring den gerne, sådan lidt oppe i luften, 10 - 20 cm oppe, og selvfølgelig, sådan at hønsene IKKE kan komme til den...

Det er så lige som rotterne tænker, aha, der var vi heldige, han har tabt en pose foder.... Den første bider hul, og spiser lidt, og forlader stedet... Resten snupper lige en bid, når de futter forbi... Det er utroligt effektivt....

Det vigtige er, at rotten forlader stedet, hvor den spiste giften... Den skal så at sige, tro at den er den eneste, der ved hvor denne uventede FOOD Suply er... For det er jo rottens overlevelses taktik. En spiser, de andre observerer den. Dør den der spiste, skal vi andre ikke have noget.

Rotten er så også, uheldigvis for den selv, ret så nysgerrig, så alt skal prøves, og smages... Om så det er en sæk koks, så bider de hul, og smager på det.... Ja selv savsmuld.... Alt skal smages....

Da jeg opdagede mine, skød jeg straks en, og lagde dagen efter, en pose gift.... Næste dag, havde katten formodentligt pint de sidste rester af liv ud af en rotte... Og de efterfølgende dage fandt jeg to.
Nu er gulvet snavset i hullet, så det bliver formodentligt ikke brugt mere, så min rotteplage er overstået for denne gang....

Kan du ikke se hvilke huller der bliver brugt, så følg ekskrementerne, de taler deres eget tydelige sprog.

Anbring gerne poserne således, at de er mest iøjnefaldende, når rotten er på vej til hønsene... For det er jo hønsefoderet  der tiltrækker dem... Hvorfor kæmpe for at skaffe mad, når man kan få det serveret.  ;)

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))