Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rottebekæmpelse  (Læst 199 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Rottebekæmpelse
« Dato: 27 Oktober , 2010, 15:06 »
Nøøøj jeg blev lige nødt til at skrive til kommunen idag.

I mandags anmeldte jeg, at vi har rotter i vores voliere, som er bygget sammen med hønsehus og -gård. Der er dog kun rotter udendørs hos småfuglene. Den eneste besked, der popper op på skærmen ved elektronisk anmeldelse er sådan en "tak for din besked"-besked.

Idag bliver jeg så ringet op ved 12-tiden af rottefængeren, der siger "jeg er hos dig om 10 minutter". Jamen altså!! Hvad skal man stille op med den form for forvarsel, hvis man ikke går hjemme?  ??? Jeg kan på ingen måde nå hjem på 10 minutter, han kunne på ingen måde ændre sin rute, så han kunne komme forbi senere (heller ikke selvom jeg tilbød at være hjemme allerede halv 2), og det var meget bebrejdende, at jeg fik at vide, at så måtte han jo komme en anden dag, men så ville der jo gå flere dage, for han var ikke i området hver dag. Så vælter hele ansvaret for rotter i kommunen lige over på mine skuldre, eller hvad  /d

Jeg blev NØDT til at skrive til kommunen, at jeg da gerne ville foreslå at man enten fik en standardbesked om, at man hørte nyt indenfor 48 timer, at rottemanden ville ringe 2 timer før besøg, at man på kommunens hjemmeside kunne se hvilke dage rottemanden var i hvilke områder eller et eller andet ANDET, der gjorde det muligt at planlægge en lille smule, afspadsere, forberede, være klar... ja, HVADSOMHELST, så den stakkels mand ikke kører forgæves, jeg ikke bliver eddikesur, mine fugle ikke bliver sluppet løs af en fremmed - eller forgiftet.

Jeg håber det er en flink rottemand, der har taget alverdens hensyn og har klaret sig på egen hånd i tilfredsstillende grad.

Når jeg tænker over det, kommer vores skorstensfejer også altid uanmeldt. Det er som om, at det er os, der er meget meget mærkelige, fordi vi går på arbejde og ikke sidder hjemme med kaffen klar til rottemand, skorstensfejer, postbud, hjemis, gårdsangere og skærslibere. Engang imellem synes jeg der er MEGET langt fra det forstadskøbenhavn, jeg er opvokset i og til det udkantsdanmark, jeg er havnet i.

GUD BEVARE DANMARK!  :-\
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Rottebekæmpelse
« Svar #1 Dato: 27 Oktober , 2010, 16:29 »
:D

Jeg har tænkt det samme. Men hos os lægger skortensfejeren nu bare et kort, og jeg tænker, at hvis han hellere vil aflevere erindringskort personligt end sende dem, så må han da gerne det...

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Rottebekæmpelse
« Svar #2 Dato: 27 Oktober , 2010, 20:52 »
Hehe, jamen velkommen på (næsten) landet! :D Jeg var også ret mærkelig over det, da vi flyttede fra Amager og ud på landet i Ringsted for flere år siden... Lige som da hende "børste-damen" pludselig kom en dag :D Men er da glad for landposten, som gerne tar' pakker og breve med på posthuset /o :D

Men altså...skorstensfejeren er da til at tale med... Han kom den anden dag, lige da jeg havde lagt et barn ud og sove, og jeg gjorde tegn til ham fra køkkenvinduet at han skulle være stille og pegede på barnevognen, SOM HANS BIL HOLDTE LIGE FORAN ::) Da han så kom ind, sagde han at han faktisk aldrig havde vidst at jeg var dagplejer, og at han da bare kunne komme inden 12 fremover /o

Så man kan altså godt få indflydelse på det, og jeg synes du skal oplyse kommunen om at rottemanden kan komme i hverdagene efter kl. f.eks. 15 eller sådan noget...