Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Artsren Amherts fasan  (Læst 16634 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Artsren Amherts fasan
« Dato: 09 April , 2008, 01:43 »
Foto: Bjarne Andersen

Link til billede rettet, oprindelig link herunder/Børge
http://farm3.static.flickr.com/2065/2399838454_750f372e85_o.jpg
« Senest Redigeret: 27 Maj , 2008, 23:01 Fra Børge Bech Jensen »

Offline Anne Ranch

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #1 Dato: 09 April , 2008, 13:32 »
WOW for en flot fyr :o
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #2 Dato: 09 April , 2008, 21:43 »
Ja, han er flot - jeg har 3 af slagsen men stadig unge og ikke udfarvede - så jeg glæder mig til den tid - måske i løbet af de næste par måneder.

Er der nogen som har et billede af glansfasen? - eller måske er den heldige ejer af sådan et eksemplar?
Tina

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #3 Dato: 10 April , 2008, 02:15 »
Bjarne har sat et fint billede ind i galleriet af en glansfasan Tina - hvor du også vil se dit eget flotte billede ;D

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #4 Dato: 10 April , 2008, 08:12 »
Fasaner lamer de meget? jeg synes de er utrolige flottte, og gerne ville have sådan flotte dyr, men det kræver indhegning, og stort hus, så jeg må nok lade være :-\
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #5 Dato: 10 April , 2008, 08:38 »
Hej Berit,
Nej de larmer ikke nær så meget som høns - i parringssæsonen kan de godt blive lidt mere aktive og på vagt. Men de galer ikke - de nærmest fløjter - hønerne har(lyd: a la når man trykker på et badedyr). De kræver selvfølgelig en god og sikker løbegård - helst aflang - det kan de godt lide. Men hus behøver de overhovedet ikke. Bare læ. Evt. lidt tagoverdækning. Lidt beplantning hvor de kan skjule sig. De er meget robuste og nemme at have. Og så er de meget smukke.
Tina

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #6 Dato: 10 April , 2008, 10:47 »
Hej Tina
Jamen så kan det jo være jeg skal igang med at lave løbegår, for ja de er meget flotte, men lige nu er jeg igang med at lave et lille læ/hus til nogle ænder jeg gerne vil have, så en ting af gangen. ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #7 Dato: 10 April , 2008, 12:38 »
Mine fasaner har helle vineteren haft mulighed for at gå ind i en overdækket voliere, uden at have benyttet sig af dette. De har sat under fri himmel men dog med læ fra alle sider.
Jeg har dog i de perioder hvor det har blæst meget og regnet., taget dem ind for natten, da især Pælatfasaner og Temich Tragopaner er lidt mere sart end de andre arter. Men det har dog kun været et par gange at det har været nødvendig.
Det der er meget vigtigt er at der er et godt dræn der hvor fasanerne går og de får et godt foder og masser af frugt og grøntsager, samt at hønerne har mulighed for at gemme sig for en hane der på grund af ynglestemning kan virke meget agresiv. Men sådan er det med de fleste vilde hønsefugle.

Amherts og Guldfasaner skræpper i korte periode især om aftenen inden det bliver møkt og tidelig morgen, men det er ingenting mod Ørefasanen der har en meget høj og dyb lyd der kan høres langt væk. Nu skal man tænke på at det kun er i korte periode denne teritorie markering foregår, eller går de og småpludre, og det er kun hanerne der markere teritorie.

Jeg kan som en sidebemærkning oplyse at jeg har et par (1,1 ) flotte kyllinger til salg efter den afbillede hane. Hanen er så småt begyndt at udfarve og er den bedste af 4 haner. De andre smagte godt. 
« Senest Redigeret: 10 April , 2008, 13:19 Fra Bjarne Andersen »

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #8 Dato: 10 April , 2008, 14:04 »
Hej Bjarne,
Hvor er det nu du bor? - sælger du dem samlet? - Jeg er selvfølgelig kun interesseret i hønen. Da jeg har 2 haner og 1 høne i forvejen.
Et andet spm. inde i galleriet har du sat et billede af glansfasan - er det din?
Tina

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Artsren Amherts fasan
« Svar #9 Dato: 10 April , 2008, 22:03 »
Ja jeg sælger dem kun samlet, da jeg formentlig hvis jeg sælger hønen er nødsaget til at slagte hanen og det er han for god til.
Glansfasanerne er dsv. ikke mine, men jeg har overvejet meget at købe et par kyllinger til at gå i den store voliere sammen med de andre fasaner.
Jeg bor i nærheden af Hobro.