Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 30 mil. givet godt ud ??  (Læst 4273 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #1 Dato: 30 Marts , 2008, 11:09 »
Man er da nødt til at sige de er godt givet ud, ellers er det da grumme svært at forsvare at der er brugt 30mill. på stort set ingenting.  Jeg hader når nogen tror jeg er så tåbelig at jeg tror på sådan noget sludder.
Jeg kan godt forstå at det er nødvendigt at oprette et beredskab, men 30 mill.....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #2 Dato: 30 Marts , 2008, 11:23 »
I mine øjne er det ikke de 30 mill. kr der er problemet, det er snarere at FVST ikke vil erkende at det er et problem skabt af fjerkræindustrien med den "frie" handel og stadig bliver ved med at fokusere på de vilde fugle som smittekilde.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #3 Dato: 30 Marts , 2008, 11:25 »
Jamen du har da helt ret Finn og jeg er sikker på at de godt ved det, men det er for dyrt at vide, så det er nemmere at lade det gå ud over de dumme danskere....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

seebright

  • Gæst
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #4 Dato: 30 Marts , 2008, 12:21 »
Og i øvrigt synes jeg at politiet har vigtigere ting at bruge deres tid på, når man tænker på alle knivstikkerier og indbrud hos sagesløse guldsmede og privatpersoner. ;D

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #5 Dato: 30 Marts , 2008, 20:01 »
Jeg har godt nok svært ved at se det fornuftige i den disponering  <J
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #6 Dato: 31 Marts , 2008, 08:22 »
Citér
Formanden for Folketingets fødevareudvalg, Jørn Dohrmann (DF) betragter beredskabet til 30 millioner kroner som en forsikring:

– Man ved aldrig, hvornår man får brug for den. Og vi ved ikke, om fugleinfluenza pludselig muterer og bliver dødsensfarlig for mennesker. Så pengene er givet godt ud, mener Dohrmann.


Sikke noget vås... en forsikring ??? hvis den muterer kan vi ikke bruge de 30 mill til noget som helst, de er jo brugt, og ikke på forskning i mutation, men på at sikre eksporten.

MartinJ

  • Gæst
Sv: 30 mil. givet godt ud ??
« Svar #7 Dato: 12 April , 2008, 11:30 »
eksporten bidrager pænt til samfundsøkonomien og giver arbejde til mange. Alt i alt giver det penge i statskassen til gavn for alle. Det er vel ikke så tosset?
30 millioner er i denne sammenhæng et meget lille beløb. Ingen ved om der bliver brug for det, men der er flere eksempler på hvor meget det har kostet enkeltpersoner og statskassen når der ikke har været styr på smitten af virussygdomme.