Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Træt af mine høns !  (Læst 18324 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #30 Dato: 27 Marts , 2010, 14:18 »
Har læst hele tråden igennem, træls emne! Vi har selv oplevet det nogle gange, og hver gang har vi prøvet lidt af hvert. Eneste løsning der har virket for os har været at identificere den skyldige og isolere den fra resten af flokken. I praksis har vi måttet aflive fjerspiseren/fjerspiserne før problemet forsvandt...

Hos os har problemerne hver gang taget afsæt i en skruk-periode, vores orpingtonskrukker har stort set allesammen pillet sig selv bare hen over ryggen i løbet af skrukperioden, også når jeg har været proaktiv og givet dem et pust utøjsspray på dem og reden (inden rugeæggene blev lagt under dem), mon det er racebetinget at de piller sig selv under skrukningen? Nogle få af dem har så fortsat den trælse vane, og har fået øjnene op for at det var nemmere (og knap så smertefuldt!) at plukke andre!  ::)

Mht "fedtkuren", så er mejsekugler måske det nemmeste at få fat i, de består jo af (svine?)fedt og energirige frø, og de er garanteret på tilbud de fleste steder lige nu! I øvrigt er palmin fedtet fra kokospalmer (renset for kokos-smag og duft), og svinefedt er fedt fra, ja gæt selv... :-)

Held og lykke med behandlingen og/eller anskaffelse af nye og knap så grumme dyr!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #31 Dato: 27 Marts , 2010, 14:29 »
Hmmm. svinefedt ?
Altså palmin eller hva ?
Det lyder godt nok pudsigt men kan vel ikke skade andet end en omgang lind mave !!

Palmin er vegetabilsk søde Lene :) der står svinefedt på pakken du skalRung have, ihvertfald i Jylland. men måske de slet ikke har den slags i rigmands-Rungsted :D :D Det er jo ikke sikkert at Fru Millionindkomst vil ses med svinefedt i kurven i irma  <H
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #32 Dato: 27 Marts , 2010, 14:39 »
Har læst hele tråden igennem, træls emne! Vi har selv oplevet det nogle gange, og hver gang har vi prøvet lidt af hvert. Eneste løsning der har virket for os har været at identificere den skyldige og isolere den fra resten af flokken. I praksis har vi måttet aflive fjerspiseren/fjerspiserne før problemet forsvandt...

Hos os har problemerne hver gang taget afsæt i en skruk-periode, vores orpingtonskrukker har stort set allesammen pillet sig selv bare hen over ryggen i løbet af skrukperioden, også når jeg har været proaktiv og givet dem et pust utøjsspray på dem og reden (inden rugeæggene blev lagt under dem), mon det er racebetinget at de piller sig selv under skrukningen? Nogle få af dem har så fortsat den trælse vane, og har fået øjnene op for at det var nemmere (og knap så smertefuldt!) at plukke andre!  ::)

Mht "fedtkuren", så er mejsekugler måske det nemmeste at få fat i, de består jo af (svine?)fedt og energirige frø, og de er garanteret på tilbud de fleste steder lige nu! I øvrigt er palmin fedtet fra kokospalmer (renset for kokos-smag og duft), og svinefedt er fedt fra, ja gæt selv... :-)

Held og lykke med behandlingen og/eller anskaffelse af nye og knap så grumme dyr!


Tak for dit svar Christian.
Havde lige en klog ven i røret der jo også fortalte mig at palmin er kokos PAL(min) me.

Jeg vil straks fløjte ud og give dem nogle mejse kugler.

Problemet er at det er de fleste der plukker. De tager hurtig ved lære og så har jeg åbenbart været for længe om at spotte problemet. I starten troede jeg at de fældede. Lige indtil at jeg kom til at undre mig over at der ingen fjer lå.

Ja, nu får de ihvertfald lige 14 dage til det hjorttaks sprøjt er værk fra dem så de evt. kan slagtes.
Det bliver vist udfaldet !!!

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #33 Dato: 27 Marts , 2010, 14:57 »

Palmin er vegetabilsk søde Lene :) der står svinefedt på pakken du skalRung have, ihvertfald i Jylland. men måske de slet ikke har den slags i rigmands-Rungsted :D :D Det er jo ikke sikkert at Fru Millionindkomst vil ses med svinefedt i kurven i irma  <H

Sikken at du er kommet højt til hest søde Wanda, vist i mere end en forstand  ;)
Millionindkomst.... Den var sgu god ! som social og sundheds assistent sker det vist næppe, og slet ikke her i kommunen hvor de lige har sat os ned i løn ved at fjerne vores tillæg.

Nå det var noget andet som jeg går og er træt af !! *s
 


« Senest Redigeret: 27 Marts , 2010, 15:07 Fra Lene, Rungsted »

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #34 Dato: 27 Marts , 2010, 19:34 »
Hmr. Lene sikke noget. jeg tror nu ikke at det er Isa'erne der skyld i det hele... men...

Du må se at få en hane hjem, jeg tror godt han kan holde tjek på dem.

Du må få fat på Torben i Grønnegade måske han har et godt råd ?

Håber det går  <+ Er der nogen du har duset dig som syndebukke ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #35 Dato: 28 Marts , 2010, 08:53 »
Lene, "Svinefedt" ligger ved siden af "Palmin"...ihvertfald i Kvickly :)

Held og lykke med dem! *b

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #36 Dato: 28 Marts , 2010, 10:41 »
Hmr. Lene sikke noget. jeg tror nu ikke at det er Isa'erne der skyld i det hele... men...

Du må se at få en hane hjem, jeg tror godt han kan holde tjek på dem.

Du må få fat på Torben i Grønnegade måske han har et godt råd ?

Håber det går  <+ Er der nogen du har duset dig som syndebukke ?

Sjovt, jeg havde også tænkt på at køre et smut ud til Torben og spørge ham.
Syndebukken troede jeg at jeg havde spist.
Det er isaerne og maranerne.... stort set hver og en !

Lene, "Svinefedt" ligger ved siden af "Palmin"...ihvertfald i Kvickly :)

Held og lykke med dem! *b

Tak christina, nu efter at være blevet lettere moppet  *f
kan jeg godt se pakken med svinefedt for mig.... noget med blå skrift.
Så selv i Rungsted hvor koncentrationen af fedt fobikere måske er stor, er der også fedt...
på hylderne !

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #37 Dato: 28 Marts , 2010, 10:47 »
Sikken at du er kommet højt til hest søde Wanda, vist i mere end en forstand  ;)
Millionindkomst.... Den var sgu god ! som social og sundheds assistent sker det vist næppe, og slet ikke her i kommunen hvor de lige har sat os ned i løn ved at fjerne vores tillæg.

Nå det var noget andet som jeg går og er træt af !! *s
 




hehe jeg har nu altid ment at du falder lidt udenfor kategori i, nabolaget med hønseflag i flagstangen og hanegal ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #38 Dato: 28 Marts , 2010, 12:02 »
hehe jeg har nu altid ment at du falder lidt udenfor kategori i, nabolaget med hønseflag i flagstangen og hanegal ;)

@Lene, vil det sige at du heller ikke har investeret i egnsdragten? Altså: minkpels og designer-gummistøvler til indkøbsturen???
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #39 Dato: 28 Marts , 2010, 14:44 »
der kan ogser fåes briller til høns de virker så de ikke kan se frem ad og så taber de interasen for fjer

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Træt af mine høns !
« Svar #40 Dato: 28 Marts , 2010, 16:48 »
der kan ogser fåes briller til høns de virker så de ikke kan se frem ad og så taber de interasen for fjer


Hej John
Tak for svar og velkommen til <I
Jeg har overvejet briller men ....
 
@Lene, vil det sige at du heller ikke har investeret i egnsdragten? Altså: minkpels og designer-gummistøvler til indkøbsturen???

NEJ... pels er jeg heftig modstander af og har altid været det ! Mine veninder får også røg for alle pengene når de kommer behængt med døde dyr ! /3
mht. gummistøvler er det eget design med heste og hønse høms camouflage. *r
Egnsdragten... den skal jeg huske næste gang de lufter deres pels. *g
« Senest Redigeret: 28 Marts , 2010, 16:55 Fra Lene, Rungsted »