Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....  (Læst 29137 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #30 Dato: 21 Februar , 2010, 16:40 »
Næhhh han er nu en smuk Holstener sportshest i herrestørrelse
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #31 Dato: 21 Februar , 2010, 16:44 »
Ina: han er smuk!

Gunni: ja, der er meget at gå igang med. Det har for mig osse været interessant at farve på gråt garn. Fx kan vild kørvel på gråt garn nærme sig mosgrøn, og så er jeg bare solgt  ::) så dermed er der jo masser af muligheder i de gule nuancer med kastanje osv, men på gråt garn.
Vardblå bli'r som jeg husker det ikke klar blå, og der skal en del til ja  ;)

Det er spændende!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #32 Dato: 21 Februar , 2010, 19:13 »
Spinder du også Gunni?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #33 Dato: 21 Februar , 2010, 21:36 »
Da jeg begyndte med fårene, var det blot tre stks finuld og ja, da spandt jeg selv garnet. Jeg havde også angorakaniner og geder. Det endte med mange dejlige garner, men var meget tidskrævende og da jeg samtidig havde mit job + hunde-hesteopdræt, så valgte jeg at få spundet ulden på fyn.

Angoraulden fra gederne kunne jeg ikke lide, ulden stikker og kradser, så det blev droppet igen.

Vi endte jo op med over 100 moderfår og jeg kunne være meget kræsen med ulden så kun den uld fra underhals og skulder blev brugt. Ja og så kun fra lammene. Så det er noget meget lækkert garn jeg har.

VH Gunni.
« Senest Redigeret: 22 Februar , 2010, 08:08 Fra GKV »

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #34 Dato: 21 Februar , 2010, 21:54 »
Nu er vi vist kommet lidt ud på et sidespor (hvilket så er helt OK), men det er foråret da vist også, og det er bare ikke OK.

Lige nu står den her på minus 10.7, og udsigten siger vi skal have en dyne sne igen fra i morgen tidlig, med rigeligt med vind. Nederen. Jeg skal vist være mere end ualmindeligt heldig med vindretningen hvis jeg skal slippe for at min allé lukker helt til. Indtil videre er det lykkedes at holde den åben vha en kombination af snehegn og rydning med min lille gamle MF 165X med bagsluf. Meen, der er ved at være nogle grimme, høje snekanter langs den, så en rask lille snestorm vil meget hurtigt kunne lukke den effektivt.

Nå, men jeg kan jo ikke gøre meget andet end at  *k
Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #35 Dato: 23 Februar , 2010, 20:41 »
+4 her idag, så det tør godt, men allerede -7 her i nat ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Makasi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
  • En fugleglad gås c",)
Sv: Forår, forår, kom nu snart, vi har ventet længe.....
« Svar #36 Dato: 06 April , 2010, 22:58 »
Ih, et skønt billede...! Lillemor, med sine små rapperlinger... ♥
Høns - vagtler (dværg-, tekhas-, almindelige) - diamantduer - parakitter (græs-, konge-, bjerg-, barnardi-) - spurvepapegøjer - gæs - kanariefugle - deguer - katte - får (texel/gottland) - fisk - melorme - bier