Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Chok-spray mod fluer til høns??!? NOGEN DER VED NOGET OM DENNE SPRAY?!  (Læst 19174 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Jeg har lige bestilt chok-spray mod utøj, og fik en mod fluer istedet. Jeg ringede så derhen, men fik at vide at det var det samme, og at jeg sagtens kunne behandle mine høns med det, og sprøjte direkte på dem...? Hvad er jeres erfaringer? Og skal jeg så holde æg tilbage?

Nyt spørgsmål: Nogen der ved noget om disse sprays og lige orker at læse tråden igennem fra indlæg 7?
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2010, 23:10 Fra Christina »

Offline Trine Bierberg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 395
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #1 Dato: 05 Februar , 2010, 13:07 »
Det skulle ikke være noget problem!! Men...
Jeg havde jo også fået frygtelig mange smådyr på mine høns og vi dryppede dem alle under vingerne med "Drop-lop" fra America...og det har virket!! Ikke en levende loppe at se!!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #2 Dato: 05 Februar , 2010, 14:05 »
Det er det rigtige, de har sendt, Christina, det er lavet på et planteudtræk fra krysantemum.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #3 Dato: 05 Februar , 2010, 14:55 »
Det skulle ikke være noget problem!! Men...
Jeg havde jo også fået frygtelig mange smådyr på mine høns og vi dryppede dem alle under vingerne med "Drop-lop" fra America...og det har virket!! Ikke en levende loppe at se!!!

Kan jeg også klart anbefalde. Og ingen tilbagehold på æg.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #4 Dato: 05 Februar , 2010, 20:04 »
Jeg har selv en "chok-spray." Der står på den, at man skal spraye ud i luften, ca. 8 sekunder pr. 30 m2 vistnok. Det har jeg da også gjort, for at få bugt med de blodmider der var i hønsehuset.
Resultatet udeblev.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2010, 20:13 »
Jeg har selv en "chok-spray." Der står på den, at man skal spraye ud i luften, ca. 8 sekunder pr. 30 m2 vistnok. Det har jeg da også gjort, for at få bugt med de blodmider der var i hønsehuset.
Resultatet udeblev.

De 8 sekunder er mod fluer som midlet er beregnet til, jeg ville mod blodlus på siddepinde give en omgang på 20- 30 centimeters afstand langs hele pinden.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #6 Dato: 06 Februar , 2010, 07:42 »
Præcis, Bjørn, sådan gjorde jeg, dengang jeg havde blodmider + tømte huset og vaskede og kalkede, og det var slut med blodmider  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #7 Dato: 06 Februar , 2010, 12:27 »
hvilken chok-spray snakker vi om det mener jeg er vigtigt også for ny opstartede hønseholdere som jeg selv!!!
jeg har en "STALD-CHOK fluespray D"
tiltrods for det er med Pyrethin I+II så må den IKKE bruges på dyr slet ikke ung-dyr.
står bla. akvarier skal tildækkes og udstyr skal slukkes samt stuefugle skal fjernes under sprøjtning.
undgå at oversprøjte pattegrise og ungkalve.
levnedsmidler og foderstoffer må ikke forurenes.
med andre ord håber jeg det er en anden spray vi snakker om.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #8 Dato: 06 Februar , 2010, 14:15 »
Tak for jeres svar :) Jeg har været ude og pifte ALLE mine høns nu, men hvornår skal jeg gøre det igen? Nogen siger 4 dage, og America, hvor jeg har købt dem, siger 8 dage ???

Det er denne, jeg har fået: http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1078

Selv om det var denne jeg bestilte: http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=226

Kan godt se at billedet viser den samme spray, men måtte jo være helt sikker. De høns er jo helt i min vold, så jeg kan ikke bare sprøjte løs med al mulig gift...

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #9 Dato: 06 Februar , 2010, 20:09 »
@christina
ja begge billeder viser chok-spray C.
tekste i begge omhandler chok-spray A.
så du har vel egentlig fået den bestilte vare.
100ml til eller fra hvisse hvasse :o)
« Senest Redigeret: 06 Februar , 2010, 20:11 Fra KEW »
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #10 Dato: 06 Februar , 2010, 20:15 »
For mange år siden bestilte jeg også utøjsspray fra America og gæt igen jeg fik også alm. chock spray, jeg ringede og spurgte om det var rigtigt og ja det var rigtigt nok.
Havde jeg vist det, så havde jeg købt den i en lokal forretning og sparet portoen.....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #11 Dato: 07 Februar , 2010, 22:49 »
@lestat
når det kommer til at man sprayer vores dyr så det "chok-spray A" vi snakker om ikke??
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Chok-spray mod fluer til høns??!?
« Svar #12 Dato: 07 Februar , 2010, 23:06 »
Jeg har lige kikket engang mere på min, og der står altså D på min, selv om billede og tekst viser noget andet i shoppen!!?! :o Nogen der har noget info? Jeg fik at vide, at det var det man brugte til høns!?

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
jeg har en "STALD-CHOK fluespray D"
tiltrods for det er med Pyrethin I+II så må den IKKE bruges på dyr slet ikke ung-dyr.
KEW, en af os har misforstået noget...  <J Er det ikke netop pyrethrin man må bruge til fjerkræ??
Jeg har brugt den gule fra america med stor succes. Jeg sprøjtede dem 2 gange, med en uges mellemrum og der har intet været siden  /o
Mvh. Tanja
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934