Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Klumper af afføring??  (Læst 2044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alfa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 232
Klumper af afføring??
« Dato: 28 December , 2009, 19:07 »
Hej den ene af mine høner har en stor klat afføring siddende fast bagi og hendes fødder  er også helt snasket ind. Den anden høne og hanen er der ikke noget ar se på.
De virker alle 3 til at have det ok.Hvordan gør jeg hende ren og hvad gør jeg for at afhjælpe problemet - det ser ikke ud til at være tyndt.
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Klumper af afføring??
« Svar #1 Dato: 28 December , 2009, 19:17 »
Jeg havde en gang en høne, der gang på gang havde problemet, hun vænnede sig til, at jeg tog hende ind i brusenichen og vaskede hende vha. håndbruseren og en nænsom hånd om aftenen. Bagefter trykkede jeg hende tør med et håndklæde og så holdt jeg hende inde i en kasse med spåner til næste dag, hvor hun var tør, og kunne komme ud til de andre. Vi gentog seancen ca. en gang om ugen. Her om vinteren, kan det måske være et problem med at vaske en høne, for den må ikke komme ud, mens den er våd, og hvis man holder den inde om natten, kan det være voldsomt for hende at komme ud i det kolde hus igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk