Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Huskeliste til LU  (Læst 80162 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #45 Dato: 12 December , 2011, 18:27 »
Jeg tænkte på, om man måske kunne have nogle høns på et podium? Nede ved Orpington Klubben var der i hvert fald 2 store gule Orpington, så var oppe på podium som lokkede folk tættere på. Jeg selv og min mor stod da i hvert fald, 10 mins tid og stod og snakkede med hønsene og ejerne af dem.

Bare en ide!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #46 Dato: 12 December , 2011, 18:29 »
Jeg var også flere gange henne og snakke med damerne og blev også fotograferet af en som var ved at flække sammen af grin og dem.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #47 Dato: 12 December , 2011, 20:01 »
Ja, jeg tænkte også at den placering da ikke var noget at råbe hurra for da jeg læste om det. Måske kan DFfR mærke os ånde dem i nakken. Vi har da vist langt flere medlemmer herinde end de har... Det var fint sidste år med placering i den store hal, men nu var jeg der selvfølgelig ikke i dag og kunne se det med mine egne øjne.

Ville der også være så mange medlemmer hvis det ikke var gratis??? Jeg tror det ikke!!!
jeg er glad for mit medlemskab begge steder, og synes man måske skulle tænke lidt på at DFF har standen gratis, det er da velvilje fra DFfR, andre klubber må betale både leje af plads, og for evt. strøm.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #48 Dato: 12 December , 2011, 20:21 »
Tak til Jer der havde sat standen op og til Jer der passede den! Det var et fint mødested og udgangspunkt for en nybegynder som mig. Som flere af I andre synes jeg også at det var en god placering, et sted m lidt mere rolige dyr og ikke så mange mennesker.
Jeg bemærkede Finns efterlysning her på tråden om at have mere hønsekunst. Jeg kender en keramiker v Humlum nord for Struer, hun hedder Anna Bjerre. Hun har for nogle år siden lavet krus og kander samt leræg med hønsemotiver. Kunne det være en ide at have noget med fra hende? Eller hvordan? Jeg har selv et par krus m blå høns og et leræg med hvide høns. Vil forsøge at tage billeder. Hun har gennem de sidste 30 år været udøvende keramiker, og hvert år til Påske lavet nye motiver til hendes æg. Iøvrigt et besøg værd. Synes I det var en god ide skulle man nok bestille det nogle måneder i forvejen.   
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline R. F. Drabe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #49 Dato: 12 December , 2011, 20:25 »
Jeg var på LU om lørdagen, mit første vel at bemærke. Nu får I lige lidt tilbagemelding fra en "udefra". Jeg synes bestemt placeringen og arealet var i top. Det var et rigtig fornuftigt sted, og folk virkede til at bruge det som afbræk eller pause mellem hallerne. Jeg tror ikke det fås bedre - heller ikke for penge.
Når det komme til selve standen, er jeg dog i en lidt anden grøft. Jeg synes ikke helt der var nok at komme efter. Det kan jeg selvfølgelig sagtens sige, når ikke jeg har lagt noget arbejde i noget som helst, men tænker at konstruktiv kritik er vejen frem, og hvem ved, måske er jeg med næste år?
Med det areal der er til rådighed, og det fantastiske billedarkiv der er herinde, så burde I måske have overvejet en projekter og lærred/hvid væg, og så lade billedarkiverne køre igennem som dias. Der er mange gode billeder - både af avleanlæg og hyggegårde. Måske lidt tydelig kaffeservering? Og så skal det være langt tydeligere, hvem man skal komme til ifm spørgsmål og diverse. Der var lidt lagt op til en cafestemning ud fra bordplaceringen, og det er som udgangspunkt en god ide, måske der kan arbejdes mere i det? fx, ved at erstatte borde med podier?
Det var bare lidt strøtanker herfra. Håber I kan bruge lidt af det.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #50 Dato: 12 December , 2011, 20:49 »
Borte har taget vores banner...

He he... Han kommer også ret ofte ind i mit liv og fjerner "ting og sager". Men nogen gange er det nok også hans bror "rod" der fjerner tingene. Fy skamme!

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #51 Dato: 12 December , 2011, 20:59 »
Jeg er sandelig også medlem af DFfR, så det er ikke for at forklejne foreningen. Jeg synes faktisk de langt hen af vejen gør et stort og godt stykke arbejde.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #52 Dato: 12 December , 2011, 21:14 »
Juhulie får travlt.... huns skal både lave kager og spejlæg-hårspænder til næste år :D
Hvor stort skal banneret være? jeg kan forhøre ad hos Hr. Trykker herude.

syntes ideen med projektor er ret god, men et TV med DVD kunne vel også gøre det.

et par levende dyr er også oplagt, men så skal vi jo vide forinden om det skal være i svømmehallen eller flyverhangaren vi skal være ;)

Jeg tænkte på en udstilling af fjer måske, så folk kunne se forskellige tegninger, typer og farver.

endvidere måske en lille konkurrence....

og så kunne vi jo nok måske få nogle til at bage en pladefuld småkager af forskellig art som kunne stå på bordene som man kunne sidde og hygge lidt med sammen med en kop kaffe. hvis nogen bagte, andre tog kaffe med så kunne det vel godt lade sig gøre at byde en kop.... hvis ikke cafeteriaet tilter totalt.

en børneparkering kunne også være en mulighed.... måske mod mindre betaling til forumkassen? ½ time 20 kr. der er vel nok nogen der har et par teenagere i familien man måske kunne bestikke til at passe den stand ;)

vi kunne måske også lave nogle flotte billeder af retter med egne kyllinger/æg og og henvise til forum for at få opskriften.


Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #53 Dato: 12 December , 2011, 21:36 »
Jeg synes, der er rigtig mange fine forslag, jeg håber, der er nogen, der har mod på at stå for nogen af dem til næste LU. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #54 Dato: 12 December , 2011, 22:10 »
@ Patricia

Næh jeg tror såmænd heller ikke at der ville være så mange medlemmer her på Forum, hvis det kostede penge.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

kyllingesalg

  • Gæst
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #55 Dato: 12 December , 2011, 22:49 »
Hej  ;D

Jeg tænkte på at man måske kunne lave noget Tombola med nogle sponsoreret gevinster og nogle reklame gaver. Eller man kunne måske lave en gætte konkurrence som folk kan deltage i. Eventuelt med at man skal gætte vægten på en høne som der var udstillet  /o

Hvad angår reklamegaver, bannere Osv.. Får jeg alt mit fra Vistaprint. Har ikke set andre der kan gøre det billigere.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #56 Dato: 14 December , 2011, 08:29 »
Juhulie får travlt.... huns skal både lave kager og spejlæg-hårspænder til næste år :D

Hej allesammen,

jeg er ked af at jeg er så fraværende i øjeblikket. Jeg håber at komme stærkt igen. I mellemtiden siger I bare til med de der hønsedækkener, hårspænder, æggevarmere osv. Hvis jeg ikke lige svarer, så send mig en PM, dem får jeg også på mail. Men "nogen" var så søde at ruske i mig og spørge hvor i himlens navn jeg var henne... og fakta er jo, at jeg er lige her!  ;)

Wanda (eller en anden), hvis jeg lige bliver husket på det et par mdr. før LU, vil jeg med glæde lave lidt dækkener og halløj til standen.

Ræven har taget mine silkehøns, fryseren mine gæs og ænder, vi prøver at komme af med volierefuglene (der er lidt blandede parakitter, hvis nogen er int.), men Bodil og en god håndfuld mere er her endnu og forleden havde de lagt kinderæg  ;D

Julehilsner til hele hønsefamilien fra Sidinge Bakke.

Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #57 Dato: 14 December , 2011, 09:48 »
Hej allesammen,

jeg er ked af at jeg er så fraværende i øjeblikket. Jeg håber at komme stærkt igen. I mellemtiden siger I bare til med de der hønsedækkener, hårspænder, æggevarmere osv. Hvis jeg ikke lige svarer, så send mig en PM, dem får jeg også på mail. Men "nogen" var så søde at ruske i mig og spørge hvor i himlens navn jeg var henne... og fakta er jo, at jeg er lige her!  ;)

Wanda (eller en anden), hvis jeg lige bliver husket på det et par mdr. før LU, vil jeg med glæde lave lidt dækkener og halløj til standen.

Ræven har taget mine silkehøns, fryseren mine gæs og ænder, vi prøver at komme af med volierefuglene (der er lidt blandede parakitter, hvis nogen er int.), men Bodil og en god håndfuld mere er her endnu og forleden havde de lagt kinderæg  ;D

Julehilsner til hele hønsefamilien fra Sidinge Bakke.



Du har været savnet, din lille kagekone :-* Lad være med at blive væk så længe en anden gang, det kan vi ikke lide ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #58 Dato: 14 December , 2011, 12:04 »
Nej, vi kan ikke lide det....vi bliver så bekymret..

Hilsen "nogen" ::)
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Huskeliste til LU
« Svar #59 Dato: 14 Januar , 2013, 21:10 »
Affaldssække

Kaffemaskine?


Andre input til ting der skal være anderledes?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi