Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: TEMPERATUR I HØNSEHUSET?  (Læst 4313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbp_Supermutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
TEMPERATUR I HØNSEHUSET?
« Dato: 06 November , 2009, 09:17 »
Hvor varmt skal der være i et hønse hus? Jeg har et fint lille hønsehus til mine fire silker men hvor varmt skal der minimum være jeg vil jo ikke have at de fryser :)

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: TEMPERATUR I HØNSEHUSET?
« Svar #1 Dato: 06 November , 2009, 09:29 »
De tåler sagtens noget frost, bare der ikke er træk eller for fugtigt..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Susanne

  • Gæst
Sv: TEMPERATUR I HØNSEHUSET?
« Svar #2 Dato: 06 November , 2009, 09:36 »
Du skal slet ikke bekymre dig. Høns kan sagtens klare sig med de temperaturer, vi har i Danmark. Både sommer og vinter. Også de hårde vintre. Man behøver ikke at isolere sit hønsehus, og man behøver ikke at indlægge varme.

Det største problem med frostvejr er, at vandet i huset fryser til is - og her må man ud et par gange om dagen med lidt lunt vand - eller købe sådan en elektrisk anordning til at stille vandet på.

Det, man også skal være opmærksom på, er træk. Derfor skal lemmen være lukket om natten, og andre træksteder skal på en eller anden måde tætnes.

Høns er fugle. Tænk på alle de individer, der overlever en hård snestorms-vinter. Uden hønsehus og menneskefoder. (Fasaner, agerhøns, småfugle)

Jeg kan godt forstå, du er i tvivl. Jeg har selv med meget bæven erfaret, at de faktisk klarer sig. Har flere gange om vinteren forestillet mig, at NU ligger de da på gulvet og er stivfrosne. hvorefter jeg er blevet mødt af en tilfreds klukken  :D

Går det ellers godt med silkerne? Har du fået æg?

Fortsat held og lykke  /o



Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: TEMPERATUR I HØNSEHUSET?
« Svar #3 Dato: 06 November , 2009, 22:15 »
Høns er fugle. Tænk på alle de individer, der overlever en hård snestorms-vinter. Uden hønsehus og menneskefoder. (Fasaner, agerhøns, småfugle)

Selvom de fleste vildfugle klarer sig glimrende gennem vinteren, er jeg sikker på at de vil sætte stor pris på, hvis der altid er lidt at komme efter på og omkring foderbrættet (hele året rundt faktisk). Det giver en herlig mangfoldighed af fugle i haven.

Men iøvrigt enig omkring hønsene. Der er ikke noget at bekymre sig for. De er fra naturens side udstyret med nogle meget effektive dunjakker.
Mvh
Erik Andersen