Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Standarder  (Læst 28991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #45 Dato: 22 Oktober , 2009, 23:07 »
For dem der er lidt betænklige omkring disse Brahma findes de altså også i dværg.

mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #46 Dato: 21 December , 2009, 18:52 »
Brahma update europa.

Der er opstået en debat omkring en skabelse af en International standard inden for Brahma.Det lader til Tyskland og Holland er klar til at gå til forhandlings bordet  /o Dette er godt nyt for os i Norden da vores Nordiske standard er en skøn kombination af begge de store nationer inden for Brahma  /o Okay jeg har måske pustet lidt til flammen  ;D Europa er jo ved at blive mindre så hvorfor ikke prøve at blive enige om en fælles standard (den Skandinaviske er klart den bedste ;) )

Glade hilsner Jesper
mvh Jesper

sussie

  • Gæst
Sv: Standarder
« Svar #47 Dato: 21 December , 2009, 19:46 »
wow hvor er de isabelle bare smukke....

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #48 Dato: 21 December , 2009, 22:55 »
Hej Jørn

Dværg Brahma mangler stadig en del i at ligne en STOR Brahma.Jeg vil dog tilføje at man har har lavet et kæmpe arbejde inden for vores Columbia ,og kronen på værket var det første DM mesterskab inden for Brahma  /o Jeg er virkelig stolt over vores ungdoms afdeling  :) De er fremtiden og nu tegner den lyst  :) Jeg er sikker på de vil sparke bagdel til EM i Brahma i 2011 ;D Os de gamle må se og tage os sammen  ;)

De(dværg) guld-sort båndet har langt vej for at opnå samme resultat.De mangler hmm ørne blikket ,og er meget ujævne i form og størelse.Tegning og farve er dog ganske gode /o Der var dog en hane på Lu der var meget god 94 point.

Brahma hilsner Jesper

P,S de hvide var bare lækre.
P.P.S hvad mener i om Brahmaerne på LU ?

« Senest Redigeret: 21 December , 2009, 23:22 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Standarder
« Svar #49 Dato: 21 December , 2009, 23:22 »
Kunne Brahmaforeningen ikke få stablet en hjemmeside på benene? Jeg elsker at sidde og kigge på billeder og læse på de forskellige specialklubbers hjemmesider, men så vidt jeg kan se, så har I ingen. :(
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Standarder
« Svar #50 Dato: 21 December , 2009, 23:30 »
Jeg er helt forelsket i dine BSO´er!!!
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #51 Dato: 21 December , 2009, 23:42 »
Hejsa Andreas

Dejligt med en ung mand med smag  /o Kunne du tænke dig at avle med denne farve? Jo flere jo bedre


MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Standarder
« Svar #52 Dato: 22 December , 2009, 01:55 »
P.P.S hvad mener i om Brahmaerne på LU ?

Der var mange skønne, men ikke nogen så skøn som din hane, kan ikke huske farven..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #53 Dato: 22 December , 2009, 02:09 »
Hej Børge

Du får mig næsten til at rødme af glæde  :)  Jeg må indrømme jeg var lidt nervøs over hvordam det Danske publikum ville tage imod min nye farve .Jeg er meget optimistisk efter din og andres tilfredshed over farven  :) En af mine idoler inden for høns Erik Verstergård mente jeg var virkelig tæt på at opnå mit mål med farven  /o

Hanen var ikke den største i min flok men den med den bedste farve .Han nyder fortiden tilværelsen med en Dansk og en Tysk dame  ;D

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Standarder
« Svar #54 Dato: 22 December , 2009, 08:29 »
Hej Jørn

Dværg Brahma mangler stadig en del i at ligne en STOR Brahma.Jeg vil dog tilføje at man har har lavet et kæmpe arbejde inden for vores Columbia ,og kronen på værket var det første DM mesterskab inden for Brahma  /o Jeg er virkelig stolt over vores ungdoms afdeling  :) De er fremtiden og nu tegner den lyst  :) Jeg er sikker på de vil sparke bagdel til EM i Brahma i 2011 ;D Os de gamle må se og tage os sammen  ;)

De(dværg) guld-sort båndet har langt vej for at opnå samme resultat.De mangler hmm ørne blikket ,og er meget ujævne i form og størelse.Tegning og farve er dog ganske gode /o Der var dog en hane på Lu der var meget god 94 point.

Brahma hilsner Jesper

P,S de hvide var bare lækre.
P.P.S hvad mener i om Brahmaerne på LU ?

(Image removed from quote.)

Først:
Stort tillykke til det juniormedlem der blev DK mester i "dværg Brahma".
Det var godt for Brahma klubben, endelig at få en mester, det er aldrig, iflg Willy Littau, før sket i hele DffR´s historie, flot.

Dernæst:
Min mening er helt klar,! der findes "ikke" Brahma i dværg. De dværg Brahma der findes i hele europa, ligner overhovedet ikke en Brahma, ergo, må det være en race for sig selv!

Samtlige dværg Brahma jeg har set gennem tiden, har "gribbebukser og hasevinger" det må en Brahma ikke ha´, det giver alt fra fradrag til 0 point.

Samtidig skal den have "Ørneblikket" i ansigtet, det har dværgene heller ikke.

Hvis dværgen skal kaldes en Brahma må den følge standarden for den store.

Wyandotter, Eks. følges ad i stor og dværg hvad ang. standard, ligeledes gør mange andre racer så som Sussex, Barnevelder, Australorps, Italiener olign.

Som svar på spørgsmålet om dyrene på LU 09, syntes jeg det var dejligt at se så mange flotte dyr.

Brahma har ikke været den race der har været udstillet i store mængder gennem årene.

Jeg syntes der var mange dyr der repræsenterede racen, på den, for standarden gældende regler.

Alt i alt et flot fremmøde med gode og sunde dyr.

Der er helt klart et stort stykke arbejde der skal udføres af de seniorer der er i Brahma klubben, mig selv incl., dels at forbedre de store, men også sørge for dværgene, kommer til at ligne de store, samt at få nogle flere juniorer og andre interesseret i at have med denne skønne race at gøre.

Dette "opstød" er kun skrevet i en god menig, da jeg syntes vores race, på grund af dens størrelse, er overset gennem tiderne.
« Senest Redigeret: 22 December , 2009, 08:33 Fra Lars Erik Bobsin »

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #55 Dato: 22 December , 2009, 14:09 »
Hej Brahma Lars Sjællandske Brahma avler  ;D

Vi er af den samme mening.

Tema :Dværg Brahma: Det vi burde gøre er simpelt,men utrolig svært at opnå.I Tyskland,Holland bruger man begrabet ens artethed.Dvs at dværgen SKAL ligne den store og den store skal ligne den Dværge.

De Dværg Brahma jeg så i Hannover var i mine øje ikke af den standard (som vores columbia avleres dyr)men en ting jeg vil rose dem for:De ligner i form og statur en Tysk stor Brahma(lange ben ,lange nøb etc)At jeg så best han lide de store er mit problem  ;D

Problemet med gribe bukser er for længst noget Tyskerne har lært at leve med.Her er det fatkist lidt spøjst at de store bliver staffet hårdt ,mens de Dværge får lov at klare frisag  :o

Men hvorfor har Dværgen gribe bukser til at starte med? De fleste avlere blander tit og ofte eks wyandotter ind i avlen for at stramme op på farverne.Ja farven bliver da bedre(wyandot avlere kan bare det med farver),men fodbefjeringen,de brede hoveder,skumle blik,gribe bukser samt formen af dyret går til spilde,og hvor meget Brahma er der så tilbage?

Det er virkelig en skam tingende er som de er :Der er mange som ikke har plads og råd til at avle de store ,og derfor skaffer sig nogle dværge for derefter at havde fortrudt købet.


Jeg er dog stadig positiv,og mener vi kan avle os ud af problemet.Vores DM mester har jo bevist at bedre tider er på vej  /o

MVH Jesper
mvh Jesper

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Standarder
« Svar #56 Dato: 23 December , 2009, 15:55 »
Hejsa Andreas

Dejligt med en ung mand med smag  /o Kunne du tænke dig at avle med denne farve? Jo flere jo bedre


MVH Jesper

Det kunne da være meget sjovt, men er de ikke meget svære at avle med rent farvemæssigt :D
Hvor lang tid tager det egentligt for en Brahma at blive kønsmoden?!
Og kunne man ikke tage de mindste af dce store brahmaer, og avle på dem. Så vil man på et tidspunkt få nogle der havde størrelsen til at kunne kaldes dværg,? eller hvad ???
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Standarder
« Svar #57 Dato: 23 December , 2009, 16:05 »
Hej Andreas (kommende Brahma avler  ;D )

BSO er ikke helt nemme at arbejde med.De kræver sin mand ( tro mig ).Men du skal ikke miste lysten til at arbejde med dem ( Jeg skal nok hjælpe dig hvis det er du ønsker dig denne svære farve )

Jeg personligt mener også at man burde starte op fra bunden med de båndede Dværg Brahma.Det vil tage nogle år men med hårdt arbejde skal det nok kunne lade sig gøre.Jeg ønsker virkelig at vi en dag kan få Brahmaen frem i Dværg Brahmaen.

MVH Jesper
« Senest Redigeret: 23 December , 2009, 16:18 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Standarder
« Svar #58 Dato: 26 Oktober , 2010, 15:39 »
Så har jeg lige været i Hannover på deres store ungdyrsudstilling og der forelskede jeg mig i den Europæiske Standard (Rassegefügel Standard für Europa) og i standarden for sirfjerkræ (Ziergeflügelstandard)

Den første kostede uden rettelses blade 85 € ca. 637,50 kr. og rettelses bladene kostede 14,90 € ca. 111 kr.
Den anden standard kostede 59 @ ca. 442 kr.

Puuuh desværre havde jeg ikke så mange penge med............ :'(
« Senest Redigeret: 26 Oktober , 2010, 16:32 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Standarder
« Svar #59 Dato: 26 Oktober , 2010, 16:05 »
Jamen så ved du da hvad du skal ønske dig i julegave.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)