Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: :'( :'( Sort tirsdag også :(  (Læst 18207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
:'( :'( Sort tirsdag også :(
« Dato: 16 Juni , 2009, 15:06 »
Ej nu er det sgu ikke sjovt længere :'( :'(

Kom ud i hvalpeindhegningen og hvad ligger der? Døde kyllinger <W <W

JEg ved ikke hvordan, men samme sted som sidst var der gravet hul, og det var selvom strømmen havde været til  <W <W :'(

To luttekyllinger, en hane og en høne var dræbt og lå over det hele og hvalpene og deres mor rendte glad rundt med vinger, ben og hoveder i munden  :'( :'(

Nu kan jeg altså bare ikke klare det mere. Bestanden af landhøns og lutter er blevet reduceret med 3 i alt nu og de skånske med 2, så det er sgu ikke sjovt mere  :'( <W

Ved ikke hvad jeg skal gøre  :-\ :'(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #1 Dato: 16 Juni , 2009, 15:28 »
Hej Mikkel,

Du er godt nok ikke rigtig heldig for tiden.
 >:(
Nu er jeg jo også hundetræner og adfærdsterapeut - ved siden af det med hønsene :) - hvis du kom til mig og fik en konsultation, så ville jeg sige, at du skal have flyttet gårdene så høns og hunde slet ikke kan se hinanden. Og det kan ikke gå hurtigt nok.

Hunde er nu engang rovdyr, og tollere er til overflod jagthunde. De gør "bare" det, der er naturligt for dem, selvom vi lige i den her situation ikke kan lide det.
El-hegnet kan nogle gange hjælpe. Det hjælper, fordi det gør ondt, og når noget gør ondt, vil man som regel undgå det. Som regel. Fordi: Hvis det, der er på den anden side af en kortvarig forbigående smerte, er rigtig, rigtig dejligt, så bider man tænderne sammen - holder smerten ud og klør på. Og dine hunde synes det er uimodståeligt dejligt at jagte høns. Det er smerten værd! Æv!

Men ude af øje ude af sind..  så kan en af gårdene ikke være et andet sted?

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2009, 15:48 »
Det kan de desværre ikke. Den ene gård (hønsegården) er støbt fast og huset dertil kan slet ikke flyttes (muret op) den anden gård (hvalpegården) er lavet så den passer ind med husets form, så den kan heller ikke flyttes, desværre :(

Jeg har lagt så meget jord på nu at de små ikke vil kunne komme ind, og så må jeg få gravet noget hegn ned på den ene side.

Det uheldig ved det er at det her kuld ikke er tollere (de var blevet væk efter et stød) men er münsterlendere hvilket næsten ikke kunne blive være! Så jeg håber på at vi kan få gjort noget hurtigt. Jeg vil ikke miste flere høns nu.. :(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #3 Dato: 16 Juni , 2009, 16:09 »
Du er da godt nok uheldig Mikkel, jeg ville holde hønsene inde til det problem er løst, synd at du skal midste flere dyr  :'(  Lige et trøste kram  *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #4 Dato: 16 Juni , 2009, 16:22 »
 *t
Æv.
Og ja, at det er munsterlændere gør det jo helt sikkert ikke nemmere. Æv. æv, æv.

Så er der ikke andet for, end at der må sikres, så selv den mest gnave og gravevillige hund ikke kan nå igennem.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #5 Dato: 16 Juni , 2009, 16:26 »
Ej Mikkeldrengen din stakkel.  Skal de hvalpe ikke snart flytte til nye familier?
Kunne det være en ide at ligge nogle fliser ud langs hegnet?
JEg har også hørt at hunde ikke graver hvor deres eget lort ligger,men ved sq ikke om det gælder hvis der er superfrisk Barf ved siden af, men det hjalp min hanhund med at holde op med at grave, jeg lagde ganske enkelt en lort i hullet hver gang han havde gravet, det gad han sq aligevel ikke stikke tæerne ned i. Eller kan du måske skærmeså de ikke kan se hinanden?
Håber du finder en løsning
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #6 Dato: 16 Juni , 2009, 16:37 »
Jeg har snakket med min far da han kom hjem fra arbejde. Han sagde at vi prøver at sænke hegnet og grave endten fliser eller voliernet ned langs med hegnet, så kan de jo ikke grave der.

Jeg er sikker på at det er hvalpene, for havde det været tæven så havde hullet set anderledes ud.

Wanda: Jo efter planen skulle de, men vi er mere eller mindre brændt inde med det meste af kuldet. Kun en enkelt tæve er solgt, og det er ganske simpelt fordi det er et dårligt tidspunkt at have hvalpe på. Lige op til en sommerferie, og intet jagt lige for tidden hvor man skal bruge hund, så vi kommer nok til at have de fleste af dem sommeren over (kæmpe besvær)

Berit: Tak for krammet, det er altid rart.

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #7 Dato: 16 Juni , 2009, 16:38 »
Tænkte lige; stresser det slet ikke hønsene, at der går hunde lige ved siden af?


Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #8 Dato: 16 Juni , 2009, 16:48 »
For pokker da også :( Det er da bare for træls for dig det her ....
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #9 Dato: 16 Juni , 2009, 16:54 »
Ajjjiii Mikkel
Jeg kan kun tilslutte mig koret af kvinder de føler med dig.
Det er en dum situation at stå i, men godt at din far straks er der med et løsningsforslag.
Håber på det bedste for dig og dit hønsehold.

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #10 Dato: 16 Juni , 2009, 17:15 »
Uha. Godt jeg ikke skal købe de hvalpe. De jo født op med blod og fjer!!!
Måske det var en idé at sætte plader op imellem, så man ikke tirrede/drillede hundene, når de nu skal gå "sammen"

Mvh   Jørgen


Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #11 Dato: 16 Juni , 2009, 17:31 »
Man kan jo også sige til kommende ejere at de er stimulerede til jagt fra hvalp af...  *e

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #12 Dato: 16 Juni , 2009, 17:32 »
ELHEGN Mikkel ELHEGN

Surt show med dine uheld , ikke noget så trist som tab af de dyr vi hoder , det være sig hund , kat , papegøje eller som for de fleste af os her på sitet : hønsene.

Spred ordet i nabolaget du gerne vil overtage en gammel elhegns maskine eller hvad den nu hedder den der genererer stødene , mange har de gamle runde til at ligge og flyde , de virker fint til dit formål ( dba havde 2 for 150 kr for en måned siden ) - eller lav en a4 ark og hæng op i brugsen eller lignenende steder  , at du mangler et aflagt elhegn.

Tentor pælene ( eller noget der ligner kan jeg skaffe dig til kr. 00000 ) isolatorer til nogle kr pr stk.

Hvis far og mor siger elhegn er dyrt i drift : nixen bixen : de rigtig store hegn koster omkring 100 kr. pr år i 24 timers drift !!!

Mine hænebugssvin er tykhudede , de prøvede kun EEN gang , de prøver ALDRIG igen , det gør jeres hunde heller ikke : et lille blitz - så har de lært den lektie.

Havde for 10 år siden en skt. bernhard , han var glad for at rende ud til naboens kalve og gå rundt med dem , han krøb under den nederste tråd uden strøm og sjoskede rundt hos kalvene , men en dag havde bunden fået strøm i den nederste tråd også : hyyyyyyyl og han kom der aldrig mere i den ende af haven hvor hegnet var : INTET kunne lokke ham derhen igen.

ELHEGN Mikkel ELHEGN

de trøsteligste hilsener

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #13 Dato: 16 Juni , 2009, 17:32 »
Da min gule labrador var hvalp, tog han min stor hane og bed den ihjel..vi handlede med det samme: Vi bandt en snor i den stakkels døde hane og bandt hanen fast til hundens halsbånd..hunden fik så lov til at gå rundt udenfor med hanen slæbende efter sig i en times tid..og jeg siger jer bare at han var flov..han rørte aldrig hønsene igen og er i dag deres vogter(han er rasende på Mikkel Ræv)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Jørgen Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 291
Sv: :'( :'( Sort tirsdag også :(
« Svar #14 Dato: 16 Juni , 2009, 18:27 »
Stød, døde dyr om halsen osv. Ja der er mange måder at "Opdrage" sine hunde.


Mvh   Jørgen