Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Levertran  (Læst 4235 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Levertran
« Dato: 19 Januar , 2016, 20:09 »
Hva er jeres erfaringer med at blande det i fodrer? Tænker dosering.. Blander Ca 10 kg foder af gangen bestående af hvede,byg, majs, havre, raps og soja skaller og naturligvis vispumin efter vejledene dosering på spanden..her til får de lidt grønt og lidt vinterfoder.. Men hvor meget skal jeg putte i? En sådan blanding holder Ca 4 dage til 2,10.. De må jo ikke få for meget men tænker at der må være en optimal dosis.. Har søgt lidt på det men syntes ikke jeg finder noget brugbart..
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Levertran
« Svar #1 Dato: 19 Januar , 2016, 22:09 »
Jeg synes, levertran i almindelig korn/foder bliver noget fedtet stads.. Så hellere blande det i en portion kogte, mosede kartofler eller en gang havregryn. Og endelig ikke i vandet, det hænger bare i overfladen.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: Levertran
« Svar #2 Dato: 19 Januar , 2016, 22:22 »
Mine får det via Hønseguf. De får ca 3 spiseskeer i en portion - til 26 dyr. Fordelt over to fodringe. Der kommer også vitaminpulveret og noget meget koncentreret - øh har lige glemt hvad det nu er for noget - i guffen.

En gang tror jeg de fik for stor dosis, da flere fik dårlig mave, så nu passer jeg på, ikke at give for meget pr gang.  <R

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: Levertran
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2016, 04:51 »
Lone: jeg prøvede igår at blande det i korn fodret og det jeg havde kunnet finde om det var at 10 dyr skulle ha en 1/2 dl om ugen og blander man det i en 10 kg blanding syntes jeg ikke der fedter.. Det fine ved at gøre det sådan er til gengæld at man binder vispuminen lidt i fodret... Syntes bare det virker til at være meget lidt til den mængde foder. 

Hans-kurt: ja man skal passe lidt på har også læst flere steder at vitaminerne i levertran er fedt opløsende..
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador