Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En orm på vejen er tegn på .......  (Læst 3003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
En orm på vejen er tegn på .......
« Dato: 20 Oktober , 2015, 23:21 »
Nu har jeg aldrig kendt magen.  /1 I dag tog jeg nogle kartofler op til vinterforbrug. Ved siden af opsamlingsspanden, stillede jeg en lille ormespand. Det blev faktisk til en hel del orm, efter 100 kg kartofler.
Glædestrålende kaldte jeg til appel på gårdspladsen - alle høns kom strygende - og så delte jeg orm ud - MEN IKKE EN BLEV SPIST.  <O Hanen, de 3 Brahmamadammer, deres afkom, alle Barnevelderne osv osv. De åd ikke en. Hvad er det da for noget ?. I maj husker jeg de åd, dem jeg kastede ind til dem i hønsegården. Er det fordi de nu går helt frit hver dag ?.

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: En orm på vejen er tegn på .......
« Svar #1 Dato: 21 Oktober , 2015, 01:22 »
Hej Hans Kurt
Mine høns går også frit på et stort areal, og jeg oplever også en markant forskel på ormeinteressen. Det virker som om, at det er de flittigste æglæggere som også er de ivrigste med animalsk protein. Hvis hønsene er i fjerskifte og ikke lægger æg, så er deres ormeinteresse også lavere. Men både æglægningen og appetitten på regnorm skal nok komme tilbage når dagene igen bliver længere.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: En orm på vejen er tegn på .......
« Svar #2 Dato: 21 Oktober , 2015, 21:59 »
Hej Veteranen

Tak for svar, det anede mig, men syntes fortsat, at der er underligt de ikke bare åd dem. Men der er kun én høne der lægger æg pt og kun med 2 dages mellemrum. Hun er vist ved at gå i fældning.
Så håber jeg Barnevederene kommer igang, de er nu 22 uger og mine Brahmaer som er er 25 uger *k

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: En orm på vejen er tegn på .......
« Svar #3 Dato: 21 Oktober , 2015, 23:12 »
Hej Hans Kurt
Om efteråret gider mine høns heller ikke æde orm, men de kaster sig begærligt over larver. Det undrer også mig.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 938
Sv: En orm på vejen er tegn på .......
« Svar #4 Dato: 21 Oktober , 2015, 23:20 »
Hej Alice
Ok, ja så er det altså almindelig, med manglende lyst til orm. Har også forsøgt med en masse bænkebider, men nej  <J