Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brug af NIX creme?  (Læst 6551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Brug af NIX creme?
« Dato: 17 April , 2009, 19:15 »
Har opdaget at et par af hønsene har kalkbensmider og har dyppet fødder i madolie og brugt chok spray i hele hønsehuset.....føj for en stank... <R
Skulle så omkring apoteket og tænkte at jeg ville prøve nix cremen, men....jeg fik en billig efterligning der hedder Lyclear. Det var da fint at spare penge, men indlægssædlen (der er på engelsk  >:() siger at cremen skal virke mindst 8 timer og vaskes af med shampo inden 24 timer. Kan det passe at jeg skal stresse dem 2 dage i træk  ??? Det skal lige siges at den meget søde dame på apoteket så meget forkert ud da jeg fortalte at det var til hønsene  ;D
Hilsen Vinni

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Brug af NIX creme?
« Svar #1 Dato: 17 April , 2009, 19:19 »
Jeg har også haft gang i Nix 1%. Jeg smurte det på den første dag og den tredie dag skyllede jeg det af og smurte vaseline på benene. Det har virket rigtig effektivt og hverken ben eller høns i det hele taget så ud til at være generet af det.

"Min" apotekerdame spurgte også hvor langt hår det var til og jeg måtte jo sige at det var til mine høns. Den havde hun vist ikke hørt før. *f
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Brug af NIX creme?
« Svar #2 Dato: 17 April , 2009, 19:33 »
Stinne, jeg fik lige øje på dit lille billede af Tante Skrap og lille Bajer. Det er altså sødt.

 <P

Jeg følger med i NIX tråden her for hvis ... Har en gang haft kalkmider, (hos hønsene altså, så forkalket er jeg da heller ikke ;) ) og det var ikke spor sjovt.  Det lyder godt, at NIX faktisk hjælper.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: Brug af NIX creme?
« Svar #3 Dato: 17 April , 2009, 22:06 »
Den "billige efterligning" er simpelthen fordi der har været en kæmpe fnat epidimi i hele landet med det resultat at den fabrik som laver Nix cremen, ikke længere kunne følge med, derfor har de fået hentet creme hjem fra England, nemlig Lyclear som du snakker om, men apoteket skal give dig en anvisning med på dansk... men den skulle være det samme som nix cremen ;) Syntes da det er rigtig smart hvis det kan bruges til hønsene, og kan godt lige se det for mig, når man fortæller det er til hønsene  ;D
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Brug af NIX creme?
« Svar #4 Dato: 17 April , 2009, 23:04 »
og kan godt lige se det for mig, når man fortæller det er til hønsene  ;D

Ja ! Hvad de ikke må høre på de kære apoteker-damer, JEG kunne heller aldrig finde på at sige, at det var til mig selv  ;D

Men gad vist om det kan smitte ? Er det den samme fnat-mide som lever på mennesker ? Kunne man forestille sig at det var hønseholdere der smittede resten af befolkningen med fnat.... :o  ( Ikke et ord om det til byrådet i Roskilde  :o )

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Brug af NIX creme?
« Svar #5 Dato: 18 April , 2009, 07:23 »
Kalkbensmiden på høns, som ganske rigtig er en slags fnatmide kan ikke smitte fra høns til mennesker  *o
Derimod kan vi sagtens blive bidt af blodmider, hønselopper og vist nok også lusene.
Mange gode grunde til at holde vores hønsehold utøjsfrit  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk