Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: LU tråd 2013  (Læst 55187 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: LU tråd 2013
« Svar #60 Dato: 22 November , 2013, 16:36 »
@Connie: Jeg vil godt give et eksempel, der kan illustrere, hvad jeg tror Frank mener.
For nogle år tilbage, havde jeg en høne med en virkelig god farve og tegning. Hun var imidlertid alt for kort af krop, så hun fik kun 87 point på udstilling. Til gengæld fik hendes barnebarn 94 point på LU og er den bedste gule dværg-Sussex høne, jeg har haft.
En høne med 87 point gav her bedre afkom end den høne hun stod ved siden af, som fik 93 point ved samme udstilling.
Hvis de to høner havde været til salg på en udstilling, havde jeg nok selv købt hønen med de 93 point.

Offline Connie

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: LU tråd 2013
« Svar #61 Dato: 22 November , 2013, 16:39 »
@Connie: Jeg vil godt give et eksempel, der kan illustrere, hvad jeg tror Frank mener.
For nogle år tilbage, havde jeg en høne med en virkelig god farve og tegning. Hun var imidlertid alt for kort af krop, så hun fik kun 87 point på udstilling. Til gengæld fik hendes barnebarn 94 point på LU og er den bedste gule dværg-Sussex høne, jeg har haft.
En høne med 87 point gav her bedre afkom end den høne hun stod ved siden af, som fik 93 point ved samme udstilling.
Hvis de to høner havde været til salg på en udstilling, havde jeg nok selv købt hønen med de 93 point.

@EMO:  Tak for forklaringen. Så det er lidt det, at man ikke skal skue hønen på fjerene ... før man har set dens afkom  :)
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: LU tråd 2013
« Svar #62 Dato: 24 November , 2013, 22:04 »
Jeg kommer, og det eneste jeg lover at medbringe er mit gode humør og måske min bedre halvdel hvis hun kan tage fri fra eksamenslæsningen.

Det bliver nok lørdag jeg lægger vejen forbi, så håber at der er en masse af jer der, for det var ganske hyggeligt at møde nogle af jer hos Peter på Fyn i sommers  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU tråd 2013
« Svar #63 Dato: 24 November , 2013, 22:17 »
Det gode humør er nu også MEGET vigtigt.  /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline cmilton

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 336
  • Be Happy :D
Sv: LU tråd 2013
« Svar #64 Dato: 24 November , 2013, 22:20 »
Jeg glæder mig også :-) Vi har været til 2 lokale udstillinger, med en 20-50 høns og ænder... Så 4088 dyr er jo helt vildt :-)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: LU tråd 2013
« Svar #65 Dato: 25 November , 2013, 07:39 »
LU er vildt , man får helt pip af det, og man er nød til at hvile ørene, med en pølse et par gange, udenfor skrig og skråål hallen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: LU tråd 2013
« Svar #66 Dato: 25 November , 2013, 09:39 »
LU er vildt , man får helt pip af det, og man er nød til at hvile
Et godt sted at hvile er i forumstanden og der er endnu ledige pladser som kan reserveres her...
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=36432.0
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Fru B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 139
  • Livet er kort -omfavn det!
Sv: LU tråd 2013
« Svar #67 Dato: 26 November , 2013, 17:53 »
Vil RIGTIGT gerne komme :D, men mangler lige at få et par brikker til at falde på plads først. Hvis det kan lade sig gøre tager jeg kage med  ;D
Mvh Charlotte :D

1,2 Orpington gul
0,1 Dorking sølvhalset(sølvgrå), 0,1 australorps 
1,3 Engelsk Araucana. 
 
 

1,0 Labrador
1,0 Kat
0,3 Galloway
2,0 Teenagere
1,0 ægtefælle

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: LU tråd 2013
« Svar #68 Dato: 08 December , 2013, 19:54 »
Hvor mange gæster plejer der at dukke op til LU?

Er det lige så stort som f.eks. når der er Hest & Rytter messe hvor det er stoppet med mennesker i alle hallerne?
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: LU tråd 2013
« Svar #69 Dato: 08 December , 2013, 19:56 »
Der plejer at være en del! Om søndagen kommer der en del af opdrættere, som også skal have dyr med.
I år kommer der nok endnu flere pga. EM for Orpington, Sussex og JK.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU tråd 2013
« Svar #70 Dato: 08 December , 2013, 20:23 »
Næh Anders der kommer nok ikke så mange til racefjerkræ som til heste desværre. Men det  kan jo være at det en dag vil ændre sig, man har jo lov at håbe.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: LU tråd 2013
« Svar #71 Dato: 08 December , 2013, 20:54 »
I år kommer der så et par nye som ikke har været med før.

Har hørt rygter om at man kan købe sig fattig i ting og sager derovre, så må vist hellere tage den store bil med...
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: LU tråd 2013
« Svar #72 Dato: 08 December , 2013, 21:05 »
Jepper America sælger bla. alle deres ting "uden moms" så det kan virkelig betale sig, især hvis det er dyrere ting såsom rugemaskine osv.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: LU tråd 2013
« Svar #73 Dato: 08 December , 2013, 21:13 »
Er festen kun til DFfR medlemmer eller må min slags glad amatør osse være med? Og hvis ja hvor skal man tilmelde sig.

Så vidt jeg ved er det for alle. Man skal dog tilmeldes.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline mvk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: LU tråd 2013
« Svar #74 Dato: 08 December , 2013, 21:27 »
@EMO:  Tak for forklaringen. Så det er lidt det, at man ikke skal skue hønen på fjerene ... før man har set dens afkom  :)
Nogle gode udstillingsdyr er også gode avlsdyr. Nogle dyr med fejl der gør at de ikke får mange point kan også være gode avlsdyr (det kommer an på fejlen). Ligeledes kan dårlige udstillingsdyr være dårlige avlsdyr, hvis deres fejl er arvelige, mens gode udstillingsdyr f.eks. kan have ting der gør, at man ikke bør stille så store forventninger til dem, rent avlsmæssigt. Det er her den dygtige opdrætter bliver frem hævet frem for andre, der endnu ikke har opnået den viden, der gør at man ved hvad man helst skal avle med.