Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blodmider...satans!!  (Læst 56837 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Blodmider...satans!!
« Dato: 25 Juli , 2013, 07:02 »
Hej alle

Ja øv :( Så opdagede jeg blodmider i huset (og min hånd) i morges.. Nu skal der skrides til handling!! Men jeg bliver lidt forvirret ved at læse ALLE de råd og tips på forskellige tråde herinde, jeg har altså brug for lidt hjælp til en helt konkret opskrift... Nogen der vil hjælpe??

Ps. tager til Rødding i morgen og får fat i tør øko sug, hvis firmaet altså ikke holder ferielukket...det finder jeg ud af i dag!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2013, 07:16 »
Altså jeg mener..er det behandling nok?? Tør øko sug? Samtidig med at hus og siddepinde også bliver behandlet?
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #2 Dato: 25 Juli , 2013, 09:23 »
Metmus; hvis de har lukket kan du hente en spandfuld hos mig i Toftlund.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #3 Dato: 25 Juli , 2013, 10:35 »
Tusind tak :-) Jeg ringer til dem her i formiddag og krydser fingre!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #4 Dato: 25 Juli , 2013, 11:53 »
Jeg ville nok også give samtlige fjerkræ en pust staldchok eller lignende. Et pust under hver vinge og et i måsen. Samt grundig rengøring af hus og siddepinde, men det har du jo styr på.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #5 Dato: 25 Juli , 2013, 13:04 »
Tjek! Rengøring af hus med en blanding, jeg så herinde..rengøring af pinde samt smøres med lugtfri petroleum.

De HAR åbent i Rødding i morgen, så jeg henter tør sug i morgen.. Hvordan bruger jeg det? Strøer det i bunden af huset plus reder..og?? Og hønsene? Kun staldchok? Nu har jeg nemlig købt frontline på spray og små sprøjter til mindre dosering..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #6 Dato: 25 Juli , 2013, 13:08 »
Metmus - Hvor i Rødding køber man det ??

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #7 Dato: 25 Juli , 2013, 13:14 »
Tjek! Rengøring af hus med en blanding, jeg så herinde..rengøring af pinde samt smøres med lugtfri petroleum.

De HAR åbent i Rødding i morgen, så jeg henter tør sug i morgen.. Hvordan bruger jeg det? Strøer det i bunden af huset plus reder..og?? Og hønsene? Kun staldchok? Nu har jeg nemlig købt frontline på spray og små sprøjter til mindre dosering..

Hvad vil du bruge mindre dossering til af frontline ?
frontline kan bruges som spray, på 2 dage gamle killinger og hvalpe i alle størrelser, så mindre dossering, tænker du måske kyllinger, men spray fortynder jo i virkeligheden meget, så prøv at give et pust ned i et bæger, og se hvor meget der i virkeligheden kommer ved et enkelt pust
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #8 Dato: 25 Juli , 2013, 13:23 »
Frontline er fint.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #9 Dato: 25 Juli , 2013, 13:46 »
1 del sprit
1 del opvaskemiddel
2 dele lampeolie
4 dele vand

Hvis det er meget slemt. Så kun 2 dele vand.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #10 Dato: 25 Juli , 2013, 23:05 »
Gud ja Ina..det var mere fordi.jeg havde læst en anden tråd om at de kun måtte få 0,1 ml.. Nevermind, du har ret..et lille spray er der jo meget i ;-)

Martin@ Jeps, det var den opskrift, jeg havde set herinde!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Hiltunen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 370
  • Øksemorder
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #11 Dato: 25 Juli , 2013, 23:36 »
Jeg har også opdaget at jeg har dem igen :-[
Har brugt en del virkon s, men synes ikke rigtig det hjælper.
Og tør-øko-sug har jegnok ikke været flitig nok med, mennu er det kommet i brug igen.
Så tror jeg prøver alle råd på en gang + slagte 2/3 dele af flokken.
Men ræven har da hjulpet til med slagtningen

Jeg har tænkt på om de små kryb kan kravle gennem vaseline? For så kan man måske også smøre pindene(nye rene pinde) i det som en slags ugiftig fluepapir, eller bare enderne på pindene så hønsene ikke skvatter ned.

Pt bor mine i en campingvogn hvor der er helt utrolig mange revner og sprækker de kan gemme sig i. Men men men når manden får tid til at færdigøre projekt hønsehus så skulle vi gerne kunne flytte "rene" dyr ind, og alle overflader kan sprøjtes redekasser osv. bliver af plast så de kan skoldes. Tænk at man skal tænke mere på blodmider end høns når man bygger :o
« Senest Redigeret: 25 Juli , 2013, 23:52 Fra Hiltunen »
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #12 Dato: 26 Juli , 2013, 08:21 »
Forresten.. Jeg skal hente det hos Nordic stald kemi i Rødding/Skodborg.. det rr åbenbart dem, der sidder på det hernede, så hvis man bor sådan nogenæunde i nærheden, er det jo super fint :-) Jeg er godt nok spændt på.om det virker..men jeg gør selvfølgelig alle ting på èn gang!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #13 Dato: 26 Juli , 2013, 11:23 »
Virkon S er mod virus og bakterier, så det har nok ikke den store virkning på mider.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #14 Dato: 27 Juli , 2013, 07:40 »
Er det et godt eller skidt tegn, at rigtig mange blodmider kravlede synligt rundt her i morges på de overflader, jeg igår penslede med lugtfri petroleum??? Normalt er de jo ganske vidst ikke til at spotte..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling