Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mystisk  (Læst 2676 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Mystisk
« Dato: 22 Juni , 2013, 03:08 »
Da jeg troede en af mine høns ville ruge,fik den 12 dværgæg,i går gik den af reden men jeg lod æggene ligge,i dag er de alle sammen pist væk,ikke spor er der tilbage.Hvad for et dyr kan have taget dem
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Mystisk
« Svar #1 Dato: 22 Juni , 2013, 08:13 »
En skade/kragefugl måske?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Mystisk
« Svar #2 Dato: 22 Juni , 2013, 09:15 »
tror du den går ind i hønsehuset og fjerner 12 æg uden at efterlade sig noget som helst,ind ad hønselemmen
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Mystisk
« Svar #3 Dato: 22 Juni , 2013, 09:44 »
tror du den går ind i hønsehuset og fjerner 12 æg uden at efterlade sig noget som helst,ind ad hønselemmen

Det gør kraver i hvert fald så jeg tror også at skader kan gøre det.
De laver typisk et lille hul i ægget hvorefter de stikker undernæbbet ind, flyver væk ed hele ægget, og spiser det et andet (sikkert) sted.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Mystisk
« Svar #4 Dato: 22 Juni , 2013, 10:09 »
Det kan både være skader, krager og rotter! Jeg har selv set skader i rutefart ind i mit hønsehus, før det gik op for mig, hvad de lavede.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Mystisk
« Svar #5 Dato: 22 Juni , 2013, 10:16 »
Jeg har haft skade som næsten stod på vagt ved reden in i hønsehuset og ventede at et æg vil falde ud af hønse røven.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Mystisk
« Svar #6 Dato: 22 Juni , 2013, 13:05 »
Skader graver deres rov ned og gemmer det til magre tider - jeg har en gang set en skade folde en gammel pandekage flere gange, som et lommetørklæde, og stoppe den ned i et hul i min græsplæne :-) De er sjove og intelligente - og smukke tyveknægte.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: Mystisk
« Svar #7 Dato: 22 Juni , 2013, 16:20 »
Skader stjæler æg inde i hønsehuset inden man så meget som når at blinke med øjnene, hurtigt ud og ind gennem hønsenes åbning i huset og uden at efterlade sig nogen tegn på at de har været der. Vi fik stjålet så mange æg sidste år og de tog sågar flere af de hårde "snydeæg" også.
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Mystisk
« Svar #8 Dato: 22 Juni , 2013, 18:21 »
ok,det er nok en skade så,har set at den er gået ind i huset til hunden madskål taget en foder og forsvunden igen
når den sådan kan tage 12 æg i ingen tid er det ikke godt at vide hvor mange æg jeg har mistet
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat