Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingerne "skriger"... hvorfor?  (Læst 2143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
kyllingerne "skriger"... hvorfor?
« Dato: 04 Juni , 2013, 11:20 »
hej
her sidder jeg og grubler.
Der står en flyttekasse med tre små dværgwyandotter (10 dage)og de skriger en del (læs: pipper højt og gennemtrængende, utilfredse) og jeg kan ikke finde ud af hvorfor. :(
De har deres varmelampe, mad, sand, vand og de kommer ud på græs to gange om dagen i ca 10 min (jeg ved ikke hvor hurtigt de bliver kolde) de kommer op og bliver nusset et par gange om dagen og virker sunde og raske.
Der er selvfølgeligt også mange tidspunkter hvor de pipper tilfreds. Den ene kan endda komme med en lille trille i ny og næ.
Jeg vil nok bare høre om det er normalt at de "brokker " sig en del:
Hilsen hende der har lånt mandens høreværn. ;)
 
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: kyllingerne "skriger"... hvorfor?
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2013, 11:25 »
når de er i kassen sidder de  klumpet sammen eller hver for sig? sidder de under varmelampen? er sandet for varmt?
 tit "skriger de "når de fryser eller en er alene... men også når det er for varmt, måske skal lampen hæves lidt, eller kassen skal flyttes således at lampen varmer kun del af kassen...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: kyllingerne "skriger"... hvorfor?
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2013, 11:40 »
Hej
Lampen sidder over det ene hjørne og de plejer at lægge sig næsten lige under den når de sover men ellers er de mest i den anden ende, men det er jo også der maden er :D og de spiser som besatte.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: kyllingerne "skriger"... hvorfor?
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2013, 13:09 »
Jeg ville uanset hvad, skifte sandet ud med spåner, så er der sikkerhed for at de ikke brænder fusserne
Hvis der stadig er ballade, så tjek om de står midt under lampen og pipper, så er den for højt oppe, og lægger de midt under den i en klump skal den nok også lidt ned,,,
Lægger de sig i kanten af lampens varme, skal den lidt længere op,,, de skal helst lægge sig jævnt fordelt under lampen, alt efter deres individuelle behov,, men de kan sagtens ligge et par stykker sammen  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn