Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Billigste æglægningsfoder?  (Læst 13536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Billigste æglægningsfoder?
« Svar #15 Dato: 22 Maj , 2013, 00:11 »
men jeg har bare oplevet for mange gave at få melmider i de økologiske produkter..melmider i HELE pivtøjet!

Et fint drys diatomejord ud over skulle løse problemet.

Og nej, det var ikke en spøg.

Grunden til at 'vi' er blevet opmærksomme på mulighederne med diatomejord er at det har været brugt professionelt ifm lagre af korn etc mod skadedyr.
Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Billigste æglægningsfoder?
« Svar #16 Dato: 22 Maj , 2013, 07:41 »
100 kg for 50 euro, ikke øko - men er yderst tilfreds med indholdet og resultaterne - hønsense udsende,  helbred, størrelse, æggene...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Billigste æglægningsfoder?
« Svar #17 Dato: 22 Maj , 2013, 08:16 »
Et fint drys diatomejord ud over skulle løse problemet.

Og nej, det var ikke en spøg.

Grunden til at 'vi' er blevet opmærksomme på mulighederne med diatomejord er at det har været brugt professionelt ifm lagre af korn etc mod skadedyr.
Skal det bare drysses ud i toppen af posen? Eller er man nødt til at hælde foderet om i noget andet, og blande lidt diatomejord i det hele? Jeg har godt nok ikke oplevet at få mider, men hvis det nemt kan opstå og også nemt kan forhindres - så vil jeg da fluks gøre det sidste ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Olversdottir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 374
    • stutterihektor.com
Billigste æglægningsfoder?
« Svar #18 Dato: 22 Maj , 2013, 21:46 »
Undskyld jeg spammer tråden men hvad er diatomejord og hvad skal det gøre godt for ? Og hvor får man det ?
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Billigste æglægningsfoder?
« Svar #19 Dato: 22 Maj , 2013, 22:30 »
Svandis. Prøv at søge på ordet, så kommer flere tråde op. Jeg har købt på tilbud, som vist flere andre, og synes, det er fint, hvis det også kan holde mit økofoder frisk
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Billigste æglægningsfoder?
« Svar #20 Dato: 22 Maj , 2013, 22:53 »
Skal det bare drysses ud i toppen af posen? Eller er man nødt til at hælde foderet om i noget andet, og blande lidt diatomejord i det hele? Jeg har godt nok ikke oplevet at få mider, men hvis det nemt kan opstå og også nemt kan forhindres - så vil jeg da fluks gøre det sidste ;)

Nu er det jo kun baseret på hvad jeg har kunnet læse mig frem til, men på kornlagrene blev/bliver det brugt til at hælde ud over overfladen. Noget af det vil naturligt 'synke' lidt ned i bunken af korn da det er så fintkornet. Angreb af skadedyr vil vel typisk komme mod 'overfladen' af foderlageret, hvis ikke skadedyrene allerede var til stede inden lageret blev 'etableret'. Så umiddelbart ja, det drysses på overfladen/i toppen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Billigste æglægningsfoder?
« Svar #21 Dato: 23 Maj , 2013, 19:47 »
Erik- det tænkte jeg ogå. Tak  :)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)