Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Versele - Laga  (Læst 30947 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Versele - Laga
« Svar #45 Dato: 01 April , 2013, 22:58 »
Versela - Laga start foder til daggamle kyllinger, høre til noget af det bedste på det europæiske marked, og benyttes af rigtigt mange her i landet.

'Rigtigt mange her i landet' kan også tage fejl.

Jeg har altid brugt startfoder uden tilsætning af medicin, men har så tilsat lidt kanarie eller undulatblanding. Og det er indtil videre gået fint.
Mvh
Erik Andersen

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Versele - Laga
« Svar #46 Dato: 02 April , 2013, 07:13 »
Citér
'Rigtigt mange her i landet' kan også tage fejl.
/o
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Versele - Laga
« Svar #47 Dato: 02 April , 2013, 15:30 »

I disse tider hvor der kæmpes for retten til at vi hobbyavlere kan sælge gode, friske landæg fra velholdte høns der lever det gode hønseliv, så synes jeg faktisk det er lidt uhyggeligt hvis disse æg (også) kommer fra høns der spiser antibiotika  :P


Nu er der så ikke coccidiostat i voksefoder eller i foderet til de voksne høns.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Versele - Laga
« Svar #48 Dato: 02 April , 2013, 16:02 »
Nu var denne tråd ikke ønsket som en diskussions klub om for og imod det ene eller andet. Men kun et spørgsmål om hvor man køber Versele-Laga foder, når man bor på Lolland.

Men okay som med så mange andre tråde her på Forum, så ender de mange gange i noget helt andet. Og man har selvfølgelig også lov til at komme med sine meninger. 

Åh ja det er så herligt når tråden stikker af i en helt anden retning, end hensigten var... ikke  ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Versele - Laga
« Svar #49 Dato: 02 April , 2013, 16:40 »
Jo da, jeg er ikke tøsefornærmet over det (endnu) ;D .

Folk må gerne have deres meninger.
« Senest Redigeret: 02 April , 2013, 16:43 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Versele - Laga
« Svar #50 Dato: 02 April , 2013, 16:55 »
Nu er der så ikke coccidiostat i voksefoder eller i foderet til de voksne høns.

 /o /o

Netop, det er kun til kyllingerne, som altid er en smule mere udsatte i starten   ;) 



Offline magic

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2
Sv: Versele - Laga
« Svar #51 Dato: 25 Maj , 2013, 13:20 »
Hej

Der er en butik syd for næstved som forhandler Versele Laga, jeg har snakket med mange som køber start og vokse hos dem. Hvis det er kan jeg finde en adr til dem.
« Senest Redigeret: 25 Maj , 2013, 13:25 Fra magic »

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Versele - Laga
« Svar #52 Dato: 03 Juni , 2013, 22:42 »
LH Foder (www.lhfoder.dk) i Lading lidt udenfor Aarhus sælger det, og det ser ud til at de kan levere til hele landet via fragtmand, så hvis du køber stort ind kan det måske betale sig. De har ikke versele laga på hjemmesiden, men ved at de har show 1-4 på lager. Købte selv lige en sæk show 3 i dag til 169 kroner for 25 kg så vidt jeg husker. Men jeg bor så også et par kilometer derfra, så det var ret nemt :)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Mette Kleist

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Versele - Laga
« Svar #53 Dato: 04 Juni , 2013, 06:13 »

Hej

Der er en butik syd for næstved som forhandler Versele Laga, jeg har snakket med mange som køber start og vokse hos dem. Hvis det er kan jeg finde en adr til dem.

Det må du meget gerne Magic, tak :D

Offline Karensminde

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 344
  • Udstillinger: lokal 4, LU 2 og 1 dyrskue
Sv: Versele - Laga
« Svar #54 Dato: 04 Juni , 2013, 14:46 »
Jeg er lige skifte til versele laga. Og det noget utrolig godt foder  /o
Vh Simon :)
Jeg er avler sereriøst med:
Stor wyandot i Sølv sort/randet, tværsribet & guld sort/randet
Hollandske dværg ogko shamo i sort
Scahsen, cyaoga, og dansk and.
Cellegæs i brun
Danske gæs i gråbroget
Frankiske gæs i blå
Samt en masse fugle :D
Medlem af:
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.vendsysselfjerkraeklub.dk/
http://www.hjfugl.dk/
http://www.123hjemmeside.dk/DGAK/
Specialklubben for hollandske dværg.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Versele - Laga
« Svar #55 Dato: 05 Juni , 2013, 09:22 »
Jeg har brugt deres startfoder i nogle år nu, jeg har aldrig syge kyllinger, og de vokser fint.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Versele - Laga
« Svar #56 Dato: 05 Juni , 2013, 14:34 »
Er der coccidiostater i Versele Lagas startfoder? Øv - jeg har vist sovet i timen.....jeg giver det til alle silkehønsene, både små, mellem og voksne.

Det vil jeg ikke længere  /d

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Versele - Laga
« Svar #57 Dato: 05 Juni , 2013, 14:37 »
Ja, der er Susanne, så det skal ihvertfald IKKE gives til æglæggende høner, kun til kyllinger i de første max. 8-10 uger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

  • Gæst
Sv: Versele - Laga
« Svar #58 Dato: 05 Juni , 2013, 14:40 »
Ja, der er Susanne, så det skal ihvertfald IKKE gives til æglæggende høner, kun til kyllinger i de første max. 8-10 uger.

Nej det stopper også fra idag af :(

Det er ærgerligt, for det er et ellers godt foder med en dejlig tilpas pillestørrelse - og det er så nemt, når man kan lave en blanding, der passer til hele flokken af silkehøns med små og store kyllinger.

Men ikke med varig medicinering til følge. Øvøv!

Susanne

  • Gæst
Sv: Versele - Laga
« Svar #59 Dato: 06 Juni , 2013, 14:41 »
/o /o

Netop, det er kun til kyllingerne, som altid er en smule mere udsatte i starten   ;) 




Ja, det er så ikke rigtigt!

Jeg har netop - fordi det gik op for mig, at der var coccidiostater i startfoderet, som jeg bruger til alle aldre af dværgsilkehønsene - været hos foderhandelen og købt voksefoder. Show 2.

Og har netop - efter jeg er kommet hjem - læst indholds-seddelen. Der er OGSÅ coccidiostater i. Øvøv!

Jeg må tilbage og have den byttet! Og så må jeg have brillerne pudset inden jeg slæber en tredie eller fjerde variant af Versele Lagas foder hjem på matriklen.

Vi vil ikke have høns på livsvarig medicin her på matriklen. Uanset om vi spiser æggene eller ej! :(