Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd  (Læst 125296 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #75 Dato: 15 Januar , 2009, 13:35 »
Ja, ja... Det er jo "dværghøns" alle sammen...  ;D ;D jeg må nok hellere finde kikkerten frem  ::)

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #76 Dato: 15 Januar , 2009, 15:44 »


Ja så kan det kun være gul blå procelænsfarvet Fodbefjeretdværg.




Tommy

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #77 Dato: 15 Januar , 2009, 16:38 »
Citér
I må sætte lidt større billeder på... vi gamle sidder jo her med strapudemejluppen og kan ikke se en dyt... 
Jeg prøvede, men jeg måtte lave mit billed mindre 3 gange før det kunne accepteres. >:(
Det er fordi det er et bitmap-billede. De fylder meget (kb) i forhold til hvor store billederne (pixel). Brug jpg eller png billeder, så kan de være større (pixel) uden at fylde så meget (kb).
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #78 Dato: 16 Januar , 2009, 09:05 »
Hold da op han er flot, jeg har ikke forstand på det med farver, men mit gæt vil være perlegrå  randet hvid, ja det er der da vist ikke nogen der er :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #79 Dato: 16 Januar , 2009, 09:53 »
Mit gæt: en flot lækkerlas  ;D
« Senest Redigeret: 16 Januar , 2009, 11:27 Fra Susanne Hansen »
Hilsen Susanne

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #80 Dato: 16 Januar , 2009, 10:38 »
 :D Tak skal du have, det er dog nogle flotte haner.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #81 Dato: 16 Januar , 2009, 11:26 »
Ja jeg synes den er ganske enkelt lækker at se på. Heldigvis for vores forskellige syn, ellers var der ikke så mange racer  ;D
Hilsen Susanne

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #82 Dato: 16 Januar , 2009, 16:09 »
Mega flotte farver på den hane.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #83 Dato: 16 Januar , 2009, 18:49 »
Jeg er helt vild med de små høns. Men vi har høns for at de giver mad på bordet og mængden af kød på disse små overbeviser ikke min mand  ;D

Men 1,2 af noget småting skulle jeg nu nok få plads til, men det er en hel anden snak  ;)
Hilsen Susanne

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #84 Dato: 16 Januar , 2009, 21:32 »
Det tror jeg der er rigtigt mange der er enig med dig i " inklusiv " mig selv , men desværre er det ikke altid sådan hos Alle race fjerkræ opdrættere og i de forskellige Race fjerkræ forbund rundt omkring i Europa ,  eller hos de mere eller mindre nationale Race fjerkræ avler foreninger som sidder på magten her.

" Noget " af det Aller værste her er nemlig tit , at særdeles dygtige og faglige Race fjerkræ opdrættere samt dommere bliver mobbet ud til fordel for overmagtens forkvaklede syn på tingenes tilstand , hvorved det livsbekræftende " syn " hos det enkle medlem om at kunne ønske sig frodighed i farver og disses udvikling bliver skubbet til side til fordel for den gamle nedslidte gardes syn på hvordan tingene skal være i Aller værste udgave  ? ? ?.

" Jeg " tror dog at vi befinder os ved en korsvej hvor ganske mange er ved at sadle om ? ? ? " Så " det er sikkert kun et spørgsmål om tid  hvornår vi samles om et helt nyt værdi grundlag hvor Alle bliver hørt med fælles respekt for hinandens ønsker og ideer for det at udvikle Race fjerkræ opdræt samt om hobbyen som helhed.
Du må have mig tusind gange undskyldt, Lugovets. Jeg ønsker ikke at piske en stemning op over en sådan småting som tegnsætning og grammatik, men jeg kan simpelthen ikke andet end undre mig over, at du sætter "jeg," "inklusiv," "så" og "noget" i anførselstegn, selvom de er ganske almindelige danske ord i en ganske almindelig sammenhæng. Ligesom dine tre spørgsmålstegn i tredje afsnit heller ikke giver nogen mening for mig.

Jeg må tænke, at du nok har en mening med at skrive som du gør, men jeg kan pinedød ikke komme i tanker om noget som helst fornuftigt ved det.

De ærbødigste hilsener
Magnus Fundal, som søger fornuft i alting.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #85 Dato: 16 Januar , 2009, 22:23 »
Helt ærlig sproglig korrekthed og grammatik er da ligemeget her...eller skal vi også til at gøre opmærksom på om vi bruger startkomma eller ej?  ;) ;D
Beklager, men jeg kan altså ikke dy mig.

Når man er meget optaget af en sag som Lugovets tydeligvis er her bliver man nemt meget ivrig og så trykker man sommetider på forkerte taster. Som jeg læser det bruger Lugovets citationstegnene for at forstærke disse ord.
Spørgsmålstegnene er fordi Lugovest stiller sig spørgende overfor hvorfor dommere og særdeles dygtige opdrættere skal mobbes ud af udstillinger.
Korrekt? Ret mig endelig.

Venlig hilsen Lisbeth, som lige har gennemgået dansk grammatik på seminariet
....og derfor (,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,) Fordel efter behov! ;D
Så blev der alligevel pisket en stemning op...dog i en god tone!  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #86 Dato: 16 Januar , 2009, 22:38 »
Du må have mig tusind gange undskyldt, Lugovets. Jeg ønsker ikke at piske en stemning op over en sådan småting som tegnsætning og grammatik, men jeg kan simpelthen ikke andet end undre mig over, at du sætter "jeg," "inklusiv," "så" og "noget" i anførselstegn, selvom de er ganske almindelige danske ord i en ganske almindelig sammenhæng. Ligesom dine tre spørgsmålstegn i tredje afsnit heller ikke giver nogen mening for mig.

Jeg må tænke, at du nok har en mening med at skrive som du gør, men jeg kan pinedød ikke komme i tanker om noget som helst fornuftigt ved det.

De ærbødigste hilsener
Magnus Fundal, som søger fornuft i alting.

Nu er det heldigvis sådan af forum altid har været et sted hvor grammatiken ikke er det vigtige. Så det lader vi bare ligge, ikke Magnus  ;)
Hilsen Susanne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #87 Dato: 17 Januar , 2009, 07:52 »
Jeg syntes altså det er noget pjat at begynde at rette på, undskyld, men det syntes jeg virkelig. Jeg er ingen god staver eller særlig god til gramatik, og sådan småting syntes jeg ikke man skal hænge sig i. Bare min mening ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #88 Dato: 17 Januar , 2009, 08:17 »
Jeg vil som Mikkel sige at det er unødvendigt at rette på folks stavemåder og tegnsætninger, er vi ikke alle bare mennesker der har en stor interesse, nemlig fjerkræ  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Dansk Fjerkræ Forums bedømmelses tråd
« Svar #89 Dato: 17 Januar , 2009, 09:39 »
Jeg mener ! at så længe andre mennesker kan læse og forstå det skrevne, er en lille skruptudse helt fint med mig  ;)  Og det skal faktisk være rigtigt galt for at man ikke kan det...

Lige en lille "vareprøve" :

øVistde du dtete?

Iøfgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy, bteyedr det ikke noegt i hivklen rkækefløge bgotsavrene såtr i et ord, det esente vgitgie er at det frøtse og sdiste bgosatv i odret er på de rtete padlser. Rseten kan linge vloaypk, men du vil satdig vræe i snatd til at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevr bgotsav, men odret som en hleehd.

Så belv man så mgeet klogree.   ::) ::)