Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?  (Læst 10609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #15 Dato: 15 Januar , 2013, 21:55 »
Man kan da godt udstille på LU, uden at skulle være medlem af en lokal eller specialklub også.

Jeg er selv medlem hos DFfR, Maranklubben, Orpingtonklubben, Kamphønseklubben, Brahmaklubben, Sydhavsøernes Fjerkræ Klub og Dommeringen.

Det er nu meget rart at støtte en lokal klub, samt være med i de specialklubber som har de racer man har. For så falder der også lidt præmier fra dem, hvis hønsene klarer sig godt på LU.  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #16 Dato: 15 Januar , 2013, 22:01 »
Tak for sidst, Berit, det var hyggeligt at hilse på dig og din familie!
jeg mener også at der allerede på flere fronter er en avls samarbejde på tværs af (flere) landegrænser. Det er vist også det du har lidt planer om!?

Tak i lige måde, Dorte. Vi har jo allerede samarbejdet en del, så det var da hyggeligt lige at se dig  ;D
Og jo, nu er det planen at jeg vil prøve at være lidt seriøs  <T , og vi skulle da gerne have noget godt fra de udenlandske avlere  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #17 Dato: 15 Januar , 2013, 22:16 »
Ja der er i høj grad brug for flere seriøse avlere og ikke mindst udstillere.

Så fremtidens fjerkræ udstillinger bliver endnu større og endnu mere mangfoldige og fjerkræ racerne også bevares og der endda kommer endnu flere racer og variteter til.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #18 Dato: 16 Januar , 2013, 08:40 »
Jeg er medlem af den franske, tyske og danske maranklub, så er jeg medlem af to lokalklubber, Ringkøbing-Skjern og Herning (overvejer også Holstebro) og selvfølgelig DFfR. Jeg har været medlem af Kamphønseklubben, men meldt mig ud i år, for alle mine "hønsekræfter" lægges i mit opdræt af maran, for at det skal blive så godt som muligt. Jeg vil imidlertid gerne have de små MEDK'er senere igen, de er søde og sjove.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk