Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP!!!Blodmider???  (Læst 9814 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #15 Dato: 10 Januar , 2009, 08:51 »
Av det må da gøre ondt... :o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #16 Dato: 10 Januar , 2009, 08:52 »
Det tror jeg ikke umidlbart det gør, men jeg ved det ikke :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #17 Dato: 17 Januar , 2009, 14:15 »
Sammenlign det dog hellere med øreflippen. Den kan nemmere undværes.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #18 Dato: 17 Januar , 2009, 15:59 »
Sammenlign det dog hellere med øreflippen. Den kan nemmere undværes.

Hvad skal jeg så hænge ørenringen i  ::) ;D ::) ;D ::)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #19 Dato: 17 Januar , 2009, 17:33 »
Det lyder nu ikke særligt rart at skulle undværer noget som helst. Med hensyn til hvor øreringene skal hænge, så er der mange muligheder  ;D ;D ;D. Pircinger er jo ret populært.
Hilsen Vinni

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #20 Dato: 17 Januar , 2009, 23:50 »
Hvad mæ en hue til de stakkels haner???
Er der nogen som har opfundet det :D :D
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #21 Dato: 20 Januar , 2009, 11:01 »
Det er der faktisk.
I bladet "Landhanen," Februar 2006, stod der følgende artikel:
Citér
Fra gamle dage
Hygiejniske Meddelelser.
Om frost i racehaners Kam.
("Hønsegaarden" 1881)
Denne lille sjove oplysning fandt jeg i et gammelt tidsskrift fra 1950. Jeg syntes der er sjov både på skrivemåde og med tanken om hvis vi i dag skulle give haner hætte på, så kunne vi få nok at lave. Selv i 1950 måtte det være en sjov historie, når man tænker sig at den første gang er skrevet i 1881
En Hane med Frost vansiret Kam syntes altid at have mistet al sin Selvfølelse - hele dens Stolthed er borte. Det gælder derfor om to Ting: hvorledes skal man i streng Kulde beskytte Dyrene mod Frost, og hvorledes skal man behandle de af Frost angrebne dele?
I det øjemed giver man Hanerne Flonelshætter paa, der er saaledes indrettede, at hele Hovedet ikke alene med Kammen, men ogsaa med Lapperne indesluttes deraf. Øjnene og Næbbet maa selvfølgelig være fri, saa at dyret bekvemt kan tage FØde til sig.
Man befæster bedst saadanne Hætter ved ligefrem at indsy Hovedet i dem saa at det bliver umuligt for Dyrene at faa dem af.
I det andet Øjemed anvendes følgende Middel, som forrige Vinter helt eller til Dels  har reddet forskellige Kamme og Lapper, som havde lidt Frost.
Ser man at denne eller hin Del har et hvidlig skjær - altsaa er angrebet af Frost - saa dypper man den i Vand, der er opvarmet til 45 Grader Réaumur og tager den hurtgigt op igjen.
Dette gentages 15-20 Gange, og de angrebne Dele aftørres derpaa gadt.
Derpaa gnides de kun en Gang med Helvedesstens-Opløsning eller flere Dage i Træk, og da tre Gange daglig, med en Karbolsyre-Opløsning. Til Helvedesstens-Opløsning bruges 1 Del Helvedessten og 10 Dele destilleret Vand. Til Karbolsyre-Opløsning bruges 2 Dele Karbolsyre, 10 Del Glycerin og 40 Dele Vand.
Behandlede paa denne maade ville de syge Dele hurtigt helbredes og substanstabet blive langt mindre, saa at en tak der f.Eks. under andre Omstændigheder vilde være gaaet halvt tabt, nu kun mister Spidsen og som oftest ikke en Gang den.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #22 Dato: 20 Januar , 2009, 11:17 »
Vau bare der også var et billede af en flonel indsyet hætte hane  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #23 Dato: 20 Januar , 2009, 16:20 »
Jeg kan lige forestille mig, hvor fornærmet min hane ville se ud, hvis jeg iklædte ham en hue  ;D På den anden side....idéen er jo sådan set go' nok  <A
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: HJÆLP!!!Blodmider???
« Svar #24 Dato: 20 Januar , 2009, 16:46 »
Det gad jeg godt at se. Først døbes i vand og så en hue på  ;D ;D ;D Jeg tror det bliver dyrt i hønseguf hvis hanen skal tilgive en efter sådanne en omgang  :o
Hilsen Vinni