Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Har i nogen ide til hvad der er galt?  (Læst 6873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Har i nogen ide til hvad der er galt?
« Svar #15 Dato: 20 Januar , 2009, 13:58 »
Hej igen.

ang. vores unghane, så har vi besluttet at se tiden lidt an. Nok denne uge her ud og er der ikke nogen klar bedring, så bliver han aflivet.
Tror ikke på at det er hønselammelse, for det er ikke blevet værre med ham og han kan bevæge sig og spiser også gladeligt. Han er bare stadig ikke glad for at støtte på det venstre ben.
Læste mig frem til på nettet, at hvis det er infektion i leddet så kan man godt prøve at behandle det, men det er ikke sikkert at det har nogen effekt. Og når der har været betændelse i leddet, så vil der dannes arvæv, og hvor godt er det for en hane, der skal gøre haneben ???
Hvis benet er brækket, er der heller ikke så meget at gøre (kan ikke se ham gå rundt med gips og krykker  ;D).

Til Lisbeth:
det lykkedes mig ikke at finde nogen her på Fyn der sådan rigtig har forstand på fjerkræ, talte dog med en i Svendborg som vidste lidt, men ikke nok til at jeg vil bruge 600-700 kr. på en konsultation. Og alle lød nærmest som om jeg var skingrende åndssvag, at jeg ville bruge krudt på en hane >:(