Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Komplet foder, som ikke smuldre  (Læst 1605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Komplet foder, som ikke smuldre
« Dato: 21 Oktober , 2012, 19:46 »
Jeg er gået over til at fodre med et fuldfoder, da det passer bedre for mig. Først købte jeg fra HC (da de ikke havde Møllerens hjemme) men foderet smuldre som det fra L&F. Da de så endelig fik Møllerens komplet hjem var forventningerne store for i Fuld af Pep er der jo ingen smuld i.

Men det smuldre lige så meget som alt andet :-( Kan man virkelig ikke få et fuldfoder som ikke smuldre?? Men som består af faste piller hele vejen igennem.

Renden i fodertårnet er fyldt op med pulversmuld og jeg syntes at der er meget spild, da de ikke vil æde hvis der er for meget smuld.

Alternativt må jeg gå tilbage til selv at blande igen.

Offline Silkemor

  • Bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Komplet foder, som ikke smuldre
« Svar #1 Dato: 21 Oktober , 2012, 19:56 »
Er på ingen måde ekspert. Men har hele tiden bildt mig selv ind at smuldret kommer af at hønsene hakker i fodret. Og fodret skal virkelig presses meget hårdt hvis det ikke skal hakkes i stykker. Og vil så derfor ikke være så nemt at spise/fordøje. Men igen det er bare mine egne forestillinger.  ;)

Hmm håber da gav mening.  ;D
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Miss Christina

  • Gæst
Sv: Komplet foder, som ikke smuldre
« Svar #2 Dato: 21 Oktober , 2012, 20:22 »
Louise

det smulder fik jeg også fnidder af
indtil jeg lavede lidt ala hønseguf

samlede smulder hver gang jeg gav ny mad
lavede lidt havregrød eller andet(tun torskerogn leverposteg)noget som de kan lide lod det køle af og proppede smulder/rester i
de æder det med glæde  :)