Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: først kom skallen, så ægget  (Læst 2278 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
først kom skallen, så ægget
« Dato: 04 Januar , 2009, 14:18 »
Har lige oplevet noget sært, og lidt uhyggeligt. Min ene hybrid gik og hang noget med næbet ude i haven, og straks blev jeg jo urolg da jeg jo før har haft sådan høne som ikke holdt dagen ud.

Nå men jeg kom jo ud til kræet og fik hende op for at se og ud af æggekanalen, hang noget snask, jeg trak lidt i det og fik hævet noget blødt skal ud, satte derefter hønen ned igen da min datter lige krævede opmærksomhed lidt.
Derefter bar jeg hønen ind i hønsehuset, jog de andre ud og hældte lidt korn op, hun hakkede lidt i det og lagde sig så ind i redekassen. imens jeg fik gjort rent hos hønsene lå hun derinde. Så skulle jeg have kaninrummet gjort rent og jeg smed kaninerne ind til hønen (som jo stadig lå og gemte sig i redekassen) Jeg gik ud med møjet og fik lige fejet lidt og lagt nyt halm hos kaninerne. gik ud igen for akninerne elsker den megen plads i hønsehuset, så de fik lige lov at være der lidt og hønen lå jo stadig i kassen.
efter et par minutter lød der et vældig spetakkel derinde fra og da jeg kom ind gik hønen rank og hakkede på de stakkels kaniner, de blev så bragt i sikkerhed og hønen gik igang med at æde meget grådigt.
Jeg ville jo så se om hun var kommet af med noget, og der inde i høet lå et helt æg stadig intakt bare uden skal  :o Men nå hønen så jo ud tilat være frisk igen så jeg lukkede hende ud til de andre igen og hun gik fint og hakkede igræsset. Nu her en halv time efter, går hun så igen og hænger lidt med hovedet, kan hun have mere af den slags siddende? og bliver de skidt af det?

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: først kom skallen, så ægget
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2009, 15:31 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: først kom skallen, så ægget
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2009, 17:59 »
Hold da op, hønen er kommet til hægterne, sidder glad på pinden og sover nu var lige derude, og da jeg tændte lyset og de lige havde misset lidt med øjnene alle sammen var alt som det plejer, og Kylling (ja det hedder hun altså) havde igen klare øjne og oprejst pande, dejligt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: først kom skallen, så ægget
« Svar #3 Dato: 04 Januar , 2009, 18:05 »
Wanda jeg krydser finger at hun bliver ved med at være frisk.  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: først kom skallen, så ægget
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2009, 18:45 »
Godt at det ser ud til at hun er kommet over det ;)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.