Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 60777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

FruDuborg

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #45 Dato: 08 August , 2008, 10:47 »
Hej Alle

Jeg er 33 år og gift, ingen børn men 2 D/S gårdhunde og 2 katte holder os aktive :)
Vi er først nu ved at planlægge vores kommende hønsehold. Jeg har besluttet mig at det ender med gul orpington, 4 høner, men ingen hane.

Vi bor på landet ved Næstved

Endtil videre vil jeg indsamle en masse information og så til foråret 2009, håber jeg at vi er er klar til at få hønsene hjem.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #46 Dato: 08 August , 2008, 12:10 »
Hej

Jeg hedder Lene, jeg bor på en gård på vest Lolland, jeg arbejder på Scandlines (Rødby/Puttgarten) overfarten, hvor jeg er ekspedient i parfumeriet.

Jeg er desuden formand og webmaster for Sydhavsøernes Fjerkræ Klub,
www.Sydhavsoernes-Fjerkrae-Klub.dk og indtil videre kasserer for Farø Kredsen for fjerkræ.

Af fjerkræ racer har jeg Jersey Kæmper, Sumatra, Brahma, Danske Dværg Landhøns, Svanegæs, Sorte Svaner og Amherts fasaner. Jeg udstiller de fleste, mest lokalt men har dog udstillet nogle gange på Landsudstillingen i Herning. Samt i Orpington Klubben (hvor Jersey Kæmperne "hører" til)

Jeg har desuden 3 katte (Felix, Tristan og Dixie) 6 geder (krydsninger af Anglonubiske + en 100 % boerbuk) en hest Fiesta og min venindes hest Anchie opstaldet.

I kan alle besøge mig på www.lestat.dk                                         

HUSK at skrive i min gæstebog !!
« Senest Redigeret: 22 ſeptember , 2008, 23:31 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #47 Dato: 08 August , 2008, 12:27 »
Velkommen Lene :) og også til dig Annette Duborg  :)

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #48 Dato: 09 August , 2008, 14:19 »
Velkommen Lene :) og også til dig Annette Duborg  :)
Det der var lidt uhyggeligt. Fru Duborg havde ikke sagt hun hed Annette... Men du ved det!  ???
Aaargh! :o :o :o

 :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Jake

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #49 Dato: 09 August , 2008, 14:28 »
Bare for at ødelægge den "uhyggelige" stemning...  :o Magnus; Se underskriften i FruDuborgs indlæg...  ;D  ;D
Life is NOT like a box of chocolates!

Life is like a jar of Jalopenos...

What you do today, might burn your ass tomorrow!..  /s  <C <S

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #50 Dato: 09 August , 2008, 14:49 »
Nå, du mener under linien, i bunden af hendes indlæg. Tænk engang...  :) :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #51 Dato: 11 August , 2008, 00:30 »
Hej lidelsesfæller  ;)

Hermed også en præsentation af et ret så nyt medlem. Juli/august 08

Jeg hedder Lene født i 1969 så et skarpt hjørne nærmer sig til næste år.
Jeg bor i Rungsted sammen med Manden min som også er far til mine 2 skønne sønner Thor på 14 år og Bjarke på 8 år.
Manden min er født og opvokset på Fanø, tidl. sømand og vil helst bo på en husbåd. Kan man ha høns på en sådan ?? ???
Jeg vil helst bo på en bondegård og opfører mig også sådan, sikkert til mine naboers store fortrydelse. Nogle af dem syntes at det er hyggeligt med høns i nabolaget andre har vi gjort alt for at please. Vi har blandt andet lydisoleret hønsehuset. Nu ligner det en gummicelle eller noget fra en SM club ;D Hønsene er dog ikke iført latex :P. Nu vi er ved hønsene så er jeg til de franske maraner med chokolade farvede æg. Jeg har de gøgespættede hjemme og en stamme af de brune hos en veninde i Græsted.
Jeg er lidt af en dyre nørd, udover høns har jeg 3 islandske heste ( dog ikke hjemme i Rungsted ) ;) en sød beagle kaldet Toby, en smuk hankat kaldet Sallie ::), løvehovedkanin kaldet Molly og et akvarie med fisk. Mine børn er kraftigt præget af kærligheden til vores dyr og hjælper i det daglige med at passe og pleje.
Glæder mig meget til at være bruger af dette forum og dele erfaringer med jer alle.

Trine B

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #52 Dato: 11 August , 2008, 14:15 »
heysan

jeg er en pige/dame på 19 år. som stadig bor hjemme, jeg bor på mine forældres gård hvor vi har, heste, grise, køer, hund, kat og nu høns. gården er en slægtsgård, min far r 8. generation på gården, jeg håber på at blive den 9. hvis jeg ellers for råd til at overtage når tiden kommer. gården ligger i Nordsjælland. www.bomholdt.dk
jeg er salgsassistent elev i Land og fritid i Skævinge og har et år endnu, efter det regner jeg med at tage på landbrugsskole, med speciale inden for heste.
min største hobby ligger helt klart i hestene, dem har vi ti af. køere deltager jeg med i skuer, til mønstringskonkurrencer.
det nyeste påfund er så hønsene. vi har før haft gul og sort orpington, me vi valgte at slagte disse for mange år siden. nu synes vi det kunne være sjovt igen at have høns, da vi alle havde savnet dem.

så på Roskild dyrskue faldt vi for racen, dværg langshan og nu har vi 1.2 blå randetegnet af slagsen.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #53 Dato: 29 August , 2008, 11:10 »
Hej,

Jeg har boet det meste af mit liv i København og det nærmeste jeg kom høns, var en tur i Zoologisk Have. Jeg havde heller aldrig set en skovbund fuld af anemoner. Mit kendskab til natur var sådan cirka begrænset til rådhusduer, baggårdskatte og Assistentens Kirkegård.
I 2004 købte min mand og jeg så et kolonihavehus på Amager, og siden da har intet været det samme. Vi blev bidt af en gal havebacille, og allerede efter den anden sommer i kolonihaven, blev det alt for mærkeligt at skulle hjem på tredje sal for vinteren. Så i januar 2006 blev  lejlighed på Nørrebro og kolonihave på Amager skiftet ud med stråtækt stokroseidyl på Midtsjælland.

Min store passion er køkkenhaven, og nu med prikken over i'et: fritgående høns. Vi hentede vores 1.6 blomsterhøns i den anden ende af landet for tre uger siden. De blev lidt dyre - ikke blot kørsel og broafgift - men jeg måtte også bestikke min bedre halvdel med en frokost på Falsled Kro. Men sådan kan det gå, når jeg nu er så opsat på at få netop disse høns, fordi deres mangfoldighed tiltaler mig i disse normaliseringstider.

Jeg har sørme fået lært en masse om høns i løbet af tre uger. Jeg følt mig ellers nogenlunde velforberedt, for som bibliotekar har jeg gået og læst alt hvad der stod på hylden om høns og hønsehold. Men en ting er alt det teoretiske - noget andet de praktiske erfaringer: nu ved jeg fx hvordan en grim, grim omgang kalkben ser ud i virkeligheden. Jeg ved nu, hvordan man indfanger og behandler høns for denne adrrr-lidelse. På den positive side, så har jeg oplevet hvad det betød for flokadfærden, da hønsene efter 14 dage blev lukket ud af hønsegården: hanefar blev noget mildere i sin omgang med de to under-høns Ynke og Klynke.

Jeg har lagt lidt billeder af vores hønsegård i mit galleri. Måske en dag vil jeg have mod nok til at offentliggøre et billede af hvordan hønseben IKKE skal se ud - til skræk og advarsel. Lige nu er jeg bare pænt flov over mine dyrs tilstand *rødme*

På gensyn i debatten på dette fantastiske forum  :)








De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #54 Dato: 22 ſeptember , 2008, 21:01 »
Hej alle!

Jeg er HELT grøn i faget, og har endnu ingen høns...
Mine forældre har altid haft høns, det startede med 20 høns og en hane, det blev så skiftet ud til 50 og senere og i mange år 100 høns uden hane, de var hvad jeg tror i kalder hybrid høns... de lagde en masse æg og blev så et år efter vi havde fået dem tossede åd og plukkede hinanden, så blev de som regel slagtet og så startede det hele på ny! Nej tak siger jeg bare, jeg skulle aldrig have høns ALDRIG! Det var bare det skræk billede jeg har af høns...
Vi flyttede så til et nedlagt landbrug for snart 2 år siden, og næsten lige efter fik min kæreste også nyt job, når hans chef og hans familie er på ferie passer vi så høns for dem, og første gang jeg så dem åbnede der sig en helt ny dør = racehøns... Jeg ved stadig ikke hvilken race jeg er til og jeg har bare vildt mange ubesvarede spørgsmål som jeg regner med at kan finde svar på her eller kan stille.
Lidt om mig...
Jeg hedder Rikke Hansen er 23 år og bosat på nordfyn i en lille by kaldet Hasmark.  Jeg er vildt glad for dyr og har da også en del, 3 heste, 3 katte, 4 hunde ( ikke små  ;) ) 25 marsvin +-, for mig betyder det rigtig meget at det er "racedyr" for så ved jeg lige præsis hvad jeg køber... derfor har vi kun et dyr uden stamtavle nemlig vores "gamle" huskat...
For at vende tilbage til hønsene, så da jeg fandt ud af at der fandtes racedyr og hvor smukke de rent faktisk kan være (de er ikke alle "brune") begyndte jeg at undersøge den verden der skjuler sig, og den vil jeg deltage i! ja det var ikke helt nemt at overtale min kæreste da han er bange for høns, men jeg håber bare sådan på at jeg kan finde en race som han også kan få glæde af...

ups det blev vidst lidt langt, håber i gider læse det alligevel  ;)
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

StaldTobo

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #55 Dato: 22 ſeptember , 2008, 21:06 »
Hej Rikke
Velkommen til ;D

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #56 Dato: 22 ſeptember , 2008, 21:46 »
Velkommen til Rikke :D!! Er også temmelig ny herinde så til dem som ikke kender mig. Mikkel er navnet ;).. Er 15 år gammel og bosadt mellem Esbjerg og Varde på en gård hvor jeg bor hos mine forældre sammen med min lillesøster :).. Mine forældre har en hundepension, og vi har opdrættet rarcehunde i mere end 17 år, så har altid været van til dyr. Da jeg var mindre havde vi både Får, hest, køer, hængebugesvin, gæs, kalkuner, ænder, hunde, fisk og ikke mindst høns! :D.. Idag har vi så hunde, fisk, kanin, grise, køer og ikke mindst høns. Eftersom jeg bor hjemme bestemmer jeg jo desværre! Ikke helt selv hvor mange høns, hønsegårde og kyllinger her skal være, så i kommer nok til at hører på en smule brok over de gamle :D.. Der kommer senere i løbet af ugen billeder af hver enkelt af mine høns :).. Der er flere der skulle være renrarcet, er bare ikke klar over hvilekn rarce, derfor vil jeg meget gerne benytte mig af eksperternes hjælp tak  :P..

Tja, var det ikke alt for nu?
« Senest Redigeret: 02 Februar , 2011, 11:27 Fra Mikkel. S »
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #57 Dato: 22 ſeptember , 2008, 22:56 »
Hej

Velkomme til dig også Mikkel, du/i er altid velkommen til at spørge.

Billeder vil være fine.

Tommy

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #58 Dato: 23 ſeptember , 2008, 14:07 »
Mange tak :D.. Billederne bliver taget idag, men da jeg skal med min far på jagt i aften kommer de nok først ind imorgen :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Sille

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #59 Dato: 23 ſeptember , 2008, 14:40 »
Jeg er quinde på 54 – bosat på Møn, hvor vi har et nedlagt husmandssted. Har 2 voksne børn og 2 skønne børnebørn.

Jeg har i flere år ønsket mig høns – så da min mand gav mig et ”gavekort” til et fuglehus, sagde min kvikke datter, at et hønsehus jo også var et fuglehus.
Jeps – den greb jeg i luften – og nu har vi hønsehus med løbegård (se evt. galleri), 6 høns og en skøn hane. Det blev vist noget dyrere (!!) end et fuglehus, men hold da op hvor er det hyggeligt. Selv min mand, som ikke kan lide dyr med fjer på, går og snakker med dem. Han vil bare ikke røre dem – og det er jo fint nok. Jeg er lidt til grin på mit arbejde – de synes nok jeg forkæler hønsene lidt rigeligt.
Hilsen Sille