Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemspræsentation  (Læst 62142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #75 Dato: 07 Januar , 2009, 21:01 »
Jammen Christian, du har da også været alt for længe væk,,,, så velkommen på banen.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #76 Dato: 07 Januar , 2009, 21:18 »
Dejligt du er her igen Christian <- Tillykke med dit 12 tal  <M
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Ramona

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #77 Dato: 05 Marts , 2009, 18:39 »
MEDLEMSPRÆSENTATION


Jeg er en frisk pige på 14 år.
Jeg har boet på landet hele mit liv, mine forældre flyttede ind i vores hus for ca. 25 år siden, så alle vi børn er født her.
For ca. 3 år siden begyndte jeg at intresere mig for høns, og jeg begyndte at plage mine forældre, de sagde ja og vi omdannede det gamle legehus til hønsehus og byggede en tilhørende hønsegård.
vi kørte op il en mand udenfor kolding hvor vi skulle hente en enkelt silkehøne.. det viste sig at han havde mange andre acer end silkehøns, g sussex som vi også gerne ville have et par stykker af.
Så vi kørte altså derfra med en silkehøne (Skævert, pga. et skævt næb) 5sussex høner og en sussex hane
sussexne døde en efter en... heldigvis fik vi sommeren en silkehøne/sussex kylling (Sahzu)
Meen så i efteråret 08 døde skævert  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

I januar 09 solgte jeg de resternede 3 sussex høns, så Sahzu blev tilbage, han fik en landrace høne til selskab. Han går stadig i min hønsegård og hygger sig, han nyder at væe højeste rang igen  :)



Vi prøver lige nu at få en aftale i hus med at hente 2-3 silkehøner og 1 silkehane ved vores egen Danny Westh  ;)
Som vi forhåbentlig kan hente på søndag 8 marts


Det var så lidt om mig.. det skal lige siges at jeg er lidt af en amatør i hønsegården.. så jeg håber at lære noget fra nogle af jer veteraner herinde.. ;) ;D



Ramona

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #78 Dato: 05 Marts , 2009, 22:59 »
STORE silker.... Så skal jeg have mig mit eget lille amator hobbyopdræt... Og jaa. jeg håber da at det går bedre end sidste gang med silkehøns, mig og skævert havde virkelig et godt forhold.. hun var lidt udskudt af flokken så hun kom når jeg kaldte :-)

Og ja.. et høsehus det kunne jeg da godt hjælpe med..  ;D

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #79 Dato: 06 Marts , 2009, 00:05 »
Hej Ditte,

velkommen til, godt at du ikke lader dig slå ud af lidt modgang i hønseflokken, selvom det kan være hårdt når ens yndlingshøns dør, det er vi mange, der har prøvet, tror jeg desværre! Jeg glæder mig til at høre hvad I finder ud af dernede, jeg har besøgt Danny et par gange for at bytte æg, og hans hønsehus har inspireret mig til mit som jeg byggede sidste år.
Med sommerlige hilsner, Christian

Josefine B. S

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #80 Dato: 07 Marts , 2009, 16:45 »
Hejsa :P. Jeg hedder Josefine. Jeg er Mikkel Schmidt´s lillesøster. Jeg har én lille sød sort silkehøne (Blackie). jeg er 11 år gammel :).

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #81 Dato: 07 Marts , 2009, 16:54 »
Godt at se dig her, Josefine  :D
Vi kan alle lide Mikkel, så det kommer sikkert også til at gælde for dig.
Jeg glæder mig til at se billeder at din sorte silke, og høre om hvordan det går med hende.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Josefine B. S

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #82 Dato: 07 Marts , 2009, 16:58 »
Tak, jeg glæder mig til at vise billeder af hende :).

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #83 Dato: 07 Marts , 2009, 17:03 »
Hey Josefinepigen. Og velkommen til tossernes klub :) Vi vil også gerne se din hest :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Ramona

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #84 Dato: 07 Marts , 2009, 18:35 »
VELKOMMEN
Velkommen til Josephine.....
Glæder mig også til at se din sorte silkehøne.. og høre lidt mere om dig.. :-)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #85 Dato: 08 Marts , 2009, 12:28 »
Der er ryddet op i denne tråd, så alt andet end medlemspræsentation og byden velkommen er væk. Finn/admin
« Senest Redigeret: 08 Marts , 2009, 12:38 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #86 Dato: 08 Marts , 2009, 12:35 »
 <E Finn
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Ramona

  • Gæst
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #87 Dato: 08 Marts , 2009, 17:25 »
Super.. det er godt a vi har jeg adminer til alt det hårde arbejde ;)

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #88 Dato: 15 Marts , 2009, 10:29 »
Flere har præsenteret sig selv her på side, og jeg vil nu gøre det samme
jeg er 51 år,  er godt gift på 28. år har 2 dejlige piger, nogle gode svigersønner og ikke mindst et skønt barnebarn.

Jeg har haft med høns at gøre alle dage, første gang jeg var i et hønse
hus var på armen af min far, kunne ikke gå selv altså kune en lille  <L

Vi er en famillie som altid har haft høns, min far blev medlem af D.F.f.R i 1946 og er det stadig, jeg og min bror har været medlem der de sidste godt 30 år. Min kone er også medlem, vores børn har også været det, men som så meget andet så finder de unge jo andre intereser, når de bliver en 15- 16 år. Og så alligevel for når vi har i byen laver udstilling, så kommer de med det samme for at hjælpe og nyde samværet.

Et utal af forskellige racer har vi gennem de mange år haft, mange af dem kun i kort tid, det var måske nogle som ellers ville været blevet slagtet, og så havde vi dem til der kom en opdrætter som ville arbejde videre med dem 

Som de fleste nok har indset så er jeg inkaneret race opdrætter, men os er der forhåbentligt også plads til <K

Og straks vil jeg sige, jeg har absolut intet imod, at andre har en blandet hønseflok som hygge høns. Bare det at man har noget levende
gående, dyr som kommer en i møde når man kommer med en godbid
det er guld værd, for krop og sjæl <P

Jeg har siden 1992 været formand for Fjerkræklubben for Silkeborg og omegn, har været fjerkrædommer siden 1988, så mange er de høns jeg igennem årene har haft i hænderne, og der kommer forhåbentligt mindst lige så mange til.

Er altid behjælpelig(ellers kan jeg finde en som kan) hvis en i det ganske land har et spørgsmål, send mig en mail min adr. står i medlems listen

Håber at i alle vil fortsætte med at være fjerkræholdere på et eller andet plan.
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Brian Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 80
Sv: Medlemspræsentation
« Svar #89 Dato: 21 April , 2009, 14:58 »
Hejsa..

Jeg hedder Brian og er født i 1971, kommer oprindelig fra Brønderslev og flyttede til Skive i 1995.
Har prøvet at arbejde med lidt af hvert:

Avisbud, reklameomdeler, fejedreng, grisepasser, elektriker, møbelpolstrer, travkusk, kampsoldat i 11 måneder, og arbejder nu i et trykkeri på 14 år som værkfører i kartonageafdelingen

Sammen med min kone har vi 3 børn, en dreng på 7, en pige på 4 og den sidste pige på 14 måneder.
Vi har 2 hunkatte af racen blanding, 1 hanhund af racen Gordon setter , masser af akvariefisk fordelt i 4 akvarier plus vores Lys Sussex i racen stor 1 kok og 6 høns.
Brian S Jensen

1.10  lys sussex, 0.1 Dansk Svensk gårdhund, 0.2 huskatte, plus masser af akvariefisk, 0.1 hustru og 1.2 dejlige børn