Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ang. nytårsaften  (Læst 4813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Ang. nytårsaften
« Dato: 08 December , 2008, 17:05 »
Er der nogle gode forslag til hvordan høns og haner "overlever" nytårsaften? Det er min tur til at ligge hus til, og er da lidt bekymret om hvordan det skal gå med al den lys og larm.  ???
Hilsen Vinni

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #1 Dato: 08 December , 2008, 17:08 »
Ja. Gå så langt væk fra hønsehuset som muligt når du skal fyrre krudt af :)... Her har aldrig været problemer, men vi har også altid været mindst 50 m væk fra huset. De senere år dog 300 m.

Hvis du lukker for dem tager det nok også meget af larmen. Vi har hundepension, og de kommer herud til nytår pga nytårs aften og des krudt. Vi plejer at lukke for dem og sætte radioen til, så spiller den lige så stille musik. Det virker på hundene. De hører sjældent noget, som de bliver bange for. Ved ikke om radioen virker på høns :D?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #2 Dato: 08 December , 2008, 17:51 »
Det med radioen lyder som en rigtig god ide der skal afprøves.  ;D og så må folket jo gå en lille tur når de skal fyrer af.
Hilsen Vinni

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #3 Dato: 08 December , 2008, 17:56 »
Jeg har aldrig haft problemer med hønsene nytårsaften og har heller intet særligt gjort for dem.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Dolly Duck

  • Gæst
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #4 Dato: 08 December , 2008, 18:45 »
Jeg bor i et område med mange naboer, og det sendes opp en mengde raketter og bråker noe aldeles forferdelig! Har flere ganger gått ned til hønsehus/ande og gåsehus for å høre om de er urolige, men nei! Det har aldri skjedd at de har vært redde. Så jeg tror de tar bråket med stor ro! :D

Offline Teddy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 129
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #5 Dato: 10 December , 2008, 20:16 »
Jeg slaukker for lyset den dag ellers ikke noget andet specielt. Det skal nok gå....
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #6 Dato: 10 December , 2008, 20:19 »
lukker tidligt for dem og slukker også lyset.Der har aldrig været problemer nytårsaften
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #7 Dato: 11 December , 2008, 15:12 »
Jeg er nok bare blevet en rigtig "høne mor" der tager sorgerne på forskud. Takker for de gode råd  ;)
Hilsen Vinni

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #8 Dato: 11 December , 2008, 21:05 »
Det første år her på matriklen fyrede naboen krudt af til den store guldmedalje! Hen over hønsehuse og hele haven, som var så oplyst som om dagen. Jeg havde lukket for dem, så en skræmt høne ikke skulle forvilde sig ud i mørket. Alle dyr var både levende og veltilpasse næste morgen. Og jeg var stensikker på, at ræven holdt sig langt væk den aften!  ;D ;D ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Ang. nytårsaften
« Svar #9 Dato: 11 December , 2008, 21:58 »
Her plejer heller ikk at være problemer, men jeg sikre altid alligevel, så der ikke sker noget. Har en gang prøvet at en hund blev ramt af en nedfalden raket. Det skulle ikke gerne ske for en høne også :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.