Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: sortér haneæg fra høneæg...  (Læst 2237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #30 Dato: 01 Februar , 2012, 12:05 »
Det med "knokel-aeg" fangede min interresse, mine Croads legger uvanligt smukke og glatte aeg, og jeg har en overveldende stor andel af hoener i ALLE mine klaekninger. Ifior fik jeg kun 5 haner af over 40 kyllinger. WANDA: Behold dine penger i lommen. Men her er en anden metode som (maaske) virker:
1. Find en mand. 2. Leg 3 aeg i hver af hans (front) lommer. 3. Send ham od paa Vestkysten af Jylland en dag det blaeser haardt ifra vest. 4. Bed ham om at tisse (i modvinden), mends han synger "Jeg er havren" baglengs. Saa vil der komme hoener udaf de 6 aeg. Tror jeg.
det vil jeg gøre når vi skal på ferie... det skal nokvirke <H *g
gad vide om det også virke med små drenge- har 3 hvis hver får 3 æg i lommer, så er der måske større chancer...
høns, ænder, hunde, katte...

thorleif

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #31 Dato: 01 Februar , 2012, 12:44 »
Forsoeg, gaar det saa lad mig vide?

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #32 Dato: 02 Februar , 2012, 19:29 »
Oops, maaske jeg burde blive i Wales...........En 36 aar gammel kvinde tror jeg ikke jeg kunde klare.



HVad i hele hule H mener du med GAMMEL ?????? :D  Jeg er da ung smart og smidig.... eller noget :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

thorleif

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #33 Dato: 02 Februar , 2012, 20:56 »
Ja Wanda, jeg tvivler ikke paa at DU er "ung smart og smidig". Jeg er ikke saa "ung smart og smidig" som jeg engang var......................... /d

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #34 Dato: 02 Februar , 2012, 21:02 »
 *b   jeg er sikker på at du at at betragte som en god rødvin ellr whiskey jo ældre jo bedre :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

thorleif

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #35 Dato: 02 Februar , 2012, 21:32 »
Apropos drikkevarer, Wanda. Etpar kilometer op i dalen herifra, er der en mineralvands-kilde, og vandet derifra kan koebes paa flaske. Paa Flasken staar der: "Ifra vores kilde, under Brecon Beacons, har vores mineralvand vaert i over en million aar." Paa flasken er stemplet "Best before April 2013". Det er vel et sammentref? "Good Timing" kalder jeg det.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #36 Dato: 02 Februar , 2012, 21:37 »
ja ja turtelduer det er jo oss snart yngle sason ;D

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #37 Dato: 02 Februar , 2012, 21:42 »
Apropos drikkevarer, Wanda. Etpar kilometer op i dalen herifra, er der en mineralvands-kilde, og vandet derifra kan koebes paa flaske. Paa Flasken staar der: "Ifra vores kilde, under Brecon Beacons, har vores mineralvand vaert i over en million aar." Paa flasken er stemplet "Best before April 2013". Det er vel et sammentref? "Good Timing" kalder jeg det.

Haha Thorleif... så har du jo stadig et år at pisse i modvind i ;)

ja ja turtelduer det er jo oss snart yngle sason ;D
ja ja turtelduer det er jo oss snart yngle sason ;D

JEg er blevet reproduceret een gang, mere tror jeg sq ikke verden kan rumme :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #38 Dato: 02 Februar , 2012, 22:14 »
Tak Thorleif for din støtte vedr. emnet "knokkelæg", der er intet der er mere træls end når man mellem de skrivende ord, også kan læse de uskrevne ord (ofte lidt nedgørende) når man gerne vil dele en ny opservation med andre.

Kære Frank
Hvis ovennævnte refererer til denne tråd, kan det jo kun være mig der har trådt dig over tæerne, eftersom det kun er Thorleif og mig der har haft korrespondance med dig om emnet 'knokkelæg'. Hvis det er rigtigt er det jo lidt træls, især fordi der ikke var 'uskrevne' ord overhovedet i mine svar, hvilket jeg tror du vil kunne få bekræftet ved at læse tråden stille og roligt igennem en gang mere.

Det er rigtigt at i to andre svar i denne tråd, til Wanda og andre med ideer om effekten af penduler, laver jeg enten gas, eller afviser blankt troen på effekten af pendulteorien, men disse svar relaterer ikke til snakken om 'knokkelæg' og skal derfor holdes adskilt fra snakken om 'knokkelæg'.

Der er en relativ fri tone her på Forum, men generelt er der ikke nogen der prøver at nedgøre andres meninger. Der kan være nogen der er uenige i visse meninger/påstande, hvilket er meget naturligt da vi er en særdeles blandet flok. Men det skal jo helst heller ikke være sådan at de som måtte være uenige i et udsagn, skal være tvunget til at tie.

Mvh
Erik
Mvh
Erik Andersen

thorleif

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #39 Dato: 02 Februar , 2012, 22:45 »
Et lille sidesprang (igen, sorry). Frank nevner denne eldre herre med hans teorier, tidligere (i andre traade) har vi lest om "Agenten", selv saa talede jeg med en aeldre landmand i Nordsjaelland for over 20 aar siden der fortalte mig at det for 50-60 aar siden var 1.000vis af Croad Langshans bare paa Sjaelland. Hvids vi kunde samle historiene om disse gamle "hoense-mend" og samle dem inden de gaar i generationernes glemmebog. Jeg er sikker paa at Forums medlemmer har mange historier, og hvids de ikke bliver samlet inden det er for sent, ja, da er det..........for sent?

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #40 Dato: 03 Februar , 2012, 12:58 »
Et lille sidesprang (igen, sorry). Frank nevner denne eldre herre med hans teorier, tidligere (i andre traade) har vi lest om "Agenten", selv saa talede jeg med en aeldre landmand i Nordsjaelland for over 20 aar siden der fortalte mig at det for 50-60 aar siden var 1.000vis af Croad Langshans bare paa Sjaelland. Hvids vi kunde samle historiene om disse gamle "hoense-mend" og samle dem inden de gaar i generationernes glemmebog. Jeg er sikker paa at Forums medlemmer har mange historier, og hvids de ikke bliver samlet inden det er for sent, ja, da er det..........for sent?

Desvære Thorleif, så lagde han sig til at sove for et par år siden. I øvrigt var han af den gl. skole og ejede ingen pc´er. Her på egnen var han stor set kendt af alle, specielt for alle hans duer vist nok 400 par ialt og nu savnet af mange.



FC-Søvind

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #41 Dato: 03 Februar , 2012, 14:33 »
Desvære Thorleif, så lagde han sig til at sove for et par år siden. I øvrigt var han af den gl. skole og ejede ingen pc´er. Her på egnen var han stor set kendt af alle, specielt for alle hans duer vist nok 400 par ialt og nu savnet af mange.




Tror jeg misforstod teksten lidt, det går til tider lidt for hurtigt. Synes oven i købet du og frk. Marianne er begyndt og korresponderer på et sjovt sprog, er det wallisisk, kelttisk eller oldnordisk.?

Omtalte landmand var forresten en af de første der havde afkom af de såkaldte halv vilde sydamrikanske junglehøns (husker ikke navnet) der lagde grønne æg. Som Jørn Iversen Tyrrestrup vist havde med hjem(udsmuglet) 6 æg ialt fra denne verdensdel.



thorleif

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #42 Dato: 03 Februar , 2012, 15:04 »
Ja, spraaget..... Du maa tilgive en der bor i Onllwyn, lige ved Cwmllynfellt. Jeg goer saa godt jeg kan for at i alle skal forstaa mig. Har du ioevrigt set det her link, Frank? Naar siden aabner, tryk paa "PDF", det er en fantastisk bog. Den er ganske stor, saa den tager lidt tid at aabne.
http://openlibrary.org/books/OL24666142M/Wright's_book_of_poultry

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: sortér haneæg fra høneæg...
« Svar #43 Dato: 03 Februar , 2012, 15:25 »
Ja, spraaget..... Du maa tilgive en der bor i Onllwyn, lige ved Cwmllynfellt. Jeg goer saa godt jeg kan for at i alle skal forstaa mig. Har du ioevrigt set det her link, Frank? Naar siden aabner, tryk paa "PDF", det er en fantastisk bog. Den er ganske stor, saa den tager lidt tid at aabne.
http://openlibrary.org/books/OL24666142M/Wright's_book_of_poultry

Wonderfuld... Glæder mig til at læse bogen i aften. For hulen da, du skal bestemt ikke undskylde mht. sproget, jeg skal bare lige vende mig til den lidt sjove måde ordene er skrevet på.
Som min gamle far altid sagde"læs og forstå knægt" og så fik jeg en over nakken så jeg kunne huske det ha-ha.
I øvrigt kan jeg også lidt udenlandsk, "kavderwelsk" hedder det..!
Med venlig hilsen og tak for bogen, Frank.