Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: burhøns/ hønseri  (Læst 14894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #240 Dato: 02 Februar , 2012, 11:58 »
Taaaaak  :D - og det er delt!

Tak fordi du deler det! :)

jeg kan kun tilføje at mine 5 damer trives med at gå og skrabe i sandet og det ser virkelig sjovt ud med de pigge de har fået på ryggen

Hvor er det dejligt at høre. De er virkelig nogle heldige damer /o Hvordan tager de det kolde vejr? Jeg var lidt bekymrede for mine damer, selvom de efterhånden er ved at være helt dækkede af fjer igen, men de virker ikke til at have problemer med kulden.

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #241 Dato: 02 Februar , 2012, 12:22 »
mine er i stalden og der har aldrig været under frysepunktet inde... men men men jeg er lidt øm om mine høns så de har fået en varme lampe der er tænt døgnet rundt! dejlig med halm og rigtig forkælelse mad :-)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #242 Dato: 03 Februar , 2012, 23:28 »
JA DA... Yazmins lærer er helt med på mit lille projekt, så nu skal jeg igang med at planlægge et super godt forløb for unger og høns.
Læreren har fremlagt det for ungerne idag og da jeg intetanende hentede Yazmin i SFO idag kom 5 unger farende hen og spurgte hvornår hønerne kom.... så allerede nu er de engageret. Det bliver såååå godt.

Mangler en super god og børnefængende titel til projektet.... nogen ideer?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #243 Dato: 04 Februar , 2012, 07:07 »
Titel:
Inde i ægget kan der bo en kylling
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #244 Dato: 04 Februar , 2012, 08:25 »
wanda i bør i jeres småtossede projekt oss ha nogle rigtide kyllinger, inden de bliver til burhøns, så de har noget at obsevere på. og ellers er drengene sikkert stået af

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #245 Dato: 04 Februar , 2012, 09:11 »
Wanda, var det en idé evt at få noget skrevet i ugeavisen eller lignende om dette lille "vinder" projekt?? Børnenes forælre, færte, onkler, naboer og familiens venner kunne helt sikkert lære noget af det også  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling