Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: burhøns/ hønseri  (Læst 17406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #165 Dato: 25 Januar , 2012, 11:51 »
hmm skulle alle dyr da være individer, eller skal de blot ha lov at være dyr <A

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #166 Dato: 25 Januar , 2012, 11:56 »
De har nok godt af lidt varme sålænge de har bare pletter.  :D Men de ser ud som om de hygger sig. Det er garanteret også mere spændende det de får at spise nu end hvad de fik før.  /o
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #167 Dato: 25 Januar , 2012, 13:36 »
Altså, jeg synes bare det her projekt er SÅÅÅ spændende, og det er dejligt at følge med i historien om "Lotte og alle de andre rødder"  :D
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #168 Dato: 25 Januar , 2012, 14:12 »
he he det er virkelig sjovt at komme i stalden for at fodre kaniner nu... når jeg åbner for fodre beholderen begynder de 5 damer at snakket helt vild...min man dsynes det lød rigtig sjovt i går da han var med i stalden... det er lidt ligsom de har en masse slader de lige skal drøfte med mig  :)

de bliver mere og mere modige.. i dag da jeg skullle tage æg synes lotte da også lige at hun havde brug for en "bitte" snak :D så hun stilte sig foran mig og lagde hoved på skrå og så kiggede hun ellers undrene på mig ... he he dejlige tøzer
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Susanne

  • Gæst
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #169 Dato: 25 Januar , 2012, 14:19 »
Til interesserede facebook-brugere: Tjek lige "Burhønsenes befrielsesfront", hvor vi kan følge burhønene Maggies forvandling fra burhøne til havehøne.

Med dejlige billeder  :D
 

Offline farm-svendsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 874
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #170 Dato: 25 Januar , 2012, 18:53 »
er allerede fan af maggi :-) i kan se billeder af mine 5 damer på min hjemmeside :-) har lige lagt lidt billeder ind
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #171 Dato: 25 Januar , 2012, 19:14 »
JEg har lige bestilt to industridamer fra Næsby, de kommer til foråret.  Jeg har, sammen med Yazmin, planer om at de skal blive et skoleprojekt med en overskrift henad "kan man pille naturen ud af dyrene?"

Ideen er at ungerne (2.klasse) skal møde hønsene lige når de ankommer. her skal de så høre lidt om hønsenes naturlige adfærd kontra de de "får" i et lille bur. derefter tænker jeg at lave en ugentlig opdatering med fotos/film (for hønsene skal jo bo her selvfølgelig) om hvordan de har det og udvikler deres naturlige gøremål (forhåbentlig)  de skal på et par ture herud for at se dem sammen med de andre høns, kan de se forskel i adfærd?

Tror det kunne blive en rigtig god læring for ungerne og så håber vi selvfølgelig at de og deres forældre ALDRIG køber buræg mere ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #172 Dato: 25 Januar , 2012, 19:17 »
/o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o





-orker ikke at sætte flere ind tommelfingre ind, så du fortsætter bare selv hvor jeg slap ;D
« Senest Redigeret: 25 Januar , 2012, 19:20 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline crj100

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #173 Dato: 25 Januar , 2012, 19:24 »
Har fulgt denne tråd løbende, og vil egentligt kun knytte en enkelt kommentar:

Jeg synes det er lidt ærgerligt, at de som aftager burhøns nærmest skal forsvare sig overfor Forum. Man kan være enig eller uenig, men grundlæggende bør man acceptere og respektere folks valg   ;)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #174 Dato: 25 Januar , 2012, 19:25 »
 /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o du fortsætter også bare selv........
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #175 Dato: 25 Januar , 2012, 20:00 »
Helt ærligt Jean, du kunne godt have givet mig 2 mere :D :D :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #176 Dato: 25 Januar , 2012, 20:01 »
 /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o /o - værsgo Wanda /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #177 Dato: 25 Januar , 2012, 20:07 »
Tak tak :D :D bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #178 Dato: 25 Januar , 2012, 20:42 »
@Wanda: Det tror jeg er en rigtig god idé.  /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: burhøns/ hønseri
« Svar #179 Dato: 25 Januar , 2012, 21:43 »
Har fulgt denne tråd løbende, og vil egentligt kun knytte en enkelt kommentar:

Jeg synes det er lidt ærgerligt, at de som aftager burhøns nærmest skal forsvare sig overfor Forum. Man kan være enig eller uenig, men grundlæggende bør man acceptere og respektere folks valg   ;)

Jeg synes da der er stor respekt om det valg folk gør omkring at have eller ikke have burhøns, men til enhver debat hører jo for og imod, og jeg mener da ikke at nogen skal forsvare sig, men det at man gør noget, giver jo grobund for debat, ellers bliver det jo bare til at klappe hindanden på ryggen, og jeg synes da netop at denne debat har været både sober og faktuel
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn